Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate - anmeldelser af cd'er. How to og muligheder?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lige præcis. Google AdSense er en række annoncer som bliver placeret på dit site. Du bliver så betalt hver gang nogle klikker. Google læser selv dit site, og vælger passende annoncer alt efter dit indhold.

Men ja, de er strenge. Især fordi mange har misbrugt det, og stadig prøver at gøre det, selvom det er svært nu hvor de tjekker ip-adresser og lign.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker rigtig mange gange for jeres svar. Havde slet ikke regnet med så god respons, så det er super fedt Smile

Men lige et (newbie..) spørgsmål til. F.eks. de der AdSense, og hvad der ellers er, af reklamer og bannere, er det noget man selv skal lave plads til i ens kode. F.eks. i form af divs man definerer? Eller er det noget der automatisk bliver smidt ind på siden, og så "fletter" det bare selv i koden?

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sidder jeg lige og kigger på CDON's "søgeordspolitik". Og der står: "DU må heller ikke linke direkte til cdons hjemmeside!"

Hvad skal det sige? For så vil jeg umiddelbart mene jeg står i en svær situation, hvis jeg i forbindelse med en cd anmeldelse, vil linke til denne cd, hos CDON. Eller misforstår jeg noget?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Christopher

Jeg kan ikke lige finde dét, du skriver der, men hvis du kigger nederst på forsiden, så står der Affiliate helt på samme måde som der gør nederst på eksempelvis Amazons forside, og på CDON kan du også læse om, hvordan du opretter dig som Affiliate bruger. Og som Affiliate linker man jo netop direkte til det pågældende website. Så det kan du garanteret godt!

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er affiliate for CDON, så får du nogle links til det du skal bruge, og det er dem du skal bruge på dit site. De links indeholder dit unikke id, så man ved at det er dit link der er klikket på.

Mht. bannere og reklamer, så får man typisk et stykke javascript kode eller lign, som du skal indsætte i din kode. Så det er en god idé at lave plads til det, men ikke nødvendigvis til at starte med. Bare hav det i tankerne når du designer!

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du kunne se på det link, jeg skrev i forbindelse med Google Adsense, så har du nogle specifikke banner mål. Så vidt jeg ved, er der mulighed for flere forskellige banner størrelser hos Tradedoubler, så du skal nok tage høje for disse bannere, når dit website designes.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher.

Spændende projekt. Til at starte med skal du nok benytte affiliate marketing, som du selv er inde på. Men når du får flere besøgende (500 + dagligt), så burde du sagtens kunne forhandle nogle eksklusive aftaler på plads med fx webshops, der forhandler instrumenter og lignende, så du kan tjene et fast beløb - evt. også, hvor du låner udstyret, dvs. ikke køber - men låner.

For at adskille dig fra mængden bør du nok fokusere på andre områder end Soundvenue og Gaffa. Her skal du i tænkeboks, mens Soundvenue har bl.a. været gode til at fokusere på talentfulde kunstere samt dækket mainstream løbende, mens Gaffa oftest kommer vidt omkring.

Derfor bør du sætte dig ned og vurdere, hvor du kan adskille dig fra disse to. Det kunne være i form af anmeldelser fra mindre kendte musik-genre eller andet udstyr, der typisk ikke får så meget opmærksomhed.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher Nyhus:

Nu sidder jeg lige og kigger på CDON's "søgeordspolitik". Og der står: "DU må heller ikke linke direkte til cdons hjemmeside!"

Hvad skal det sige? For så vil jeg umiddelbart mene jeg står i en svær situation, hvis jeg i forbindelse med en cd anmeldelse, vil linke til denne cd, hos CDON. Eller misforstår jeg noget?

Det kan godt misforstås, det er jeg enig i. Men det er i forbindelse med søgeord, dvs., hvis du videresender brugeren direkte fra en søgning, således som jeg forstår det.

Hvis du kigger under "Direkte linkning" i samme oversigt, så står der "Ja" - dvs., at det er lovligt. Så der skulle ikke være nogen problemer ved at linke direkte.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan lige tilføje, at når du er godkendt, så kan du gå ind under "Grafiske elementer", hvorefter du klikker på Deeplink info, så kan du indsætte urlen og selv indsætte tekst - eller lave et direkte link uden tekst - fx i forbindelse med url'er til billeder.

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas

Hvis du finder CDON inde på TradeDoubler, så under "Overview", så er der noget der hedder "Teknisk info" og så står der "Søgeordspolitik (SEM) : Restriktion". Der står der. Men tror ikke det vil få betydning for mig, da jeg måske tror(?) det har noget med søgeresultater på f.eks. Google. Men ja, så godt noget med nogle bestemte størrelser på de forskellige bannere.

Mikael

Okay, jamen det vil jeg huske så. Men er det tvunget at man skal have et X antal bannere på sitet?

Casper Lohse

Jamen tro mig, jeg har virkelig overvejet hvordan jeg kunne adskille mig, og det virker meget svært. Da min interesse (som jo helst skal drive dette projekt...) primært ligger inden for populærmusikken, bliver det måske ret svært at adskille mig. Har også stor interesse for Italodance og en genre der hedder Lento Violento. Men italodance er død for de fleste her i DK og Lento Violento er der ikke mange der kender, her i landet.

Men ja, har tænkt mig at sætte mig ned og se på, hvilke kunstnere eller genrer der måske ikke bliver anmeldt så meget, på f.eks. Gaffa og Soundvenue. Og måske også anmelde noget forskelligt gear, f.eks. Skullcandy headsets, og hvad jeg ellers kan finde på.

Men ellers har jeg tænkt mig, at adskille mig fra de andre, ved at lave anmeldelser der er lidt mere "nede på jorden". Har prøvet flere gange, at Gaffa har anmeldt et album og givet det skod-karakter, hvor jeg sidder og synes det er helt fantastisk. Jeg ved godt det selvfølgelig handler om smag, når der gælder musik, men mange musikanmeldere lytter altså bare på nogle andre ting, end mange "almindelige" folk gør. Det kan sagtens være, et teksten i en sang, er lidt tynd, men det betyder jo ikke, at den ikke kan komme til at betyde rigtig meget for nogle personer eller blive et kæmpe hit. Bare som eksempel.

Hvis jeg kan finde ud af det, så lave anmeldelser hvor jeg er lidt mere "lige" med dem der forhåbentlig læser dem, end man normalt er når man læser noget der er skrevet af en rigtig musikanmelder. Det er jo nok ikke nok til at skille sig ud. Men det er i hvert fald lidt af planerne Smile

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)