Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, hvad så ?

Side 10 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Der er en ting, som altid er sjov ved sådanne penge sager!

Er man økonomisk ovenvande, så er folk med økonomiske problemer altid nassere eller dovneskiderikke, som ik GIDER eller VIL betale deres gæld...
Man pudser glorien ved at fortælle dem, hvor uretfærdige de er over for en masse andre, som de skylder penge. Dertil kommer den ophøjede forklaring af, hvor nemt det er...

Har man selv siddet i vandskorpen, så ved man at 10.000 kr er sindsyg rigtig vildt mange penge at skaffe, hvis man har 2 kr eller mindre...

Og sidder man selv med lorten, så forsvinder moralen altså... Så skider man alle andre et stykke, og forsøger at redde sig selv bedst muligt. Om man kan lide det eller ej, så reagere pressede mennesker pr instinkt.

Så i stedet for at spilde debatten på, at fortælle Mikkel hvor dum han har været, og læsse lort i hovedet på ham, så skulle vi måske bruge bogstaverne på at hjælpe ham konstruktivt.

Hvis Mikkel ik lære af denne situation, så lære han det aldrig. Så hvorfor fokusere på den del?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et allersidste pip...

 

Fashion-Seller:
Man pudser glorien ved at fortælle dem, hvor uretfærdige de er over for en masse andre, som de skylder penge. Dertil kommer den ophøjede forklaring af, hvor nemt det er...

 

Jeg vil gerne understrege det bestemt ikke er min hensigt at få det til at lyde som om Mikkel står i en nem situation... Han står helt klart i en rigtigt lortesituation og det har han da min fulde sympati for.

Men.... Mikkel er selv skyld i han står i den situation han gør.... og han har foretaget sig nogle rigtigt, rigtigt åndssvage beslutninger. Derfor går jeg lidt hårdt til ham, for som du ganske rigtigt skriver: Lærer Mikkel det ikke denne gang, så lærer han det aldrig.

Det er jo den erkendelse, der ligger til grund for det jeg har skrevet.... Det her er en seriøst fucked up sitation manden står i - så fucked up, at jeg ikke håber nogen af jer andre eller jeg selv nogensinde kommer til at opleve noget der bare minder om det. Men det er jo ligesom også derfor Mikkel må se realiteterne i øjnene.... og de er altså nu engang at f.eks. bil sandsynligvis er en drøm han godt kan lægge på hylden de næste år.... Og det jeg "savner" fra Mikkel er at han signalerer han godt er klar over sagens alvor.... Det synes jeg altså ikke jeg kan tyde ud af det han skriver.... Jeg læser snak om at han gerne vil være en fri mand og købe nye ting.... Der snakkes om at man kan lease biler igennem firmaet osv..... Sorry - men sådan har jeg bare utroligt svært ved at se Mikkel kan få klaveret til at spille sådan lige her i løbet af de næste år.... Særligt hvis løsningen er at gå på SU eller fortsætte som selvstændig. SU giver 5-6k om måneden - hvordan man skulle kunne tale om bil eller lign. på det budget uden man sætter sig i yderligere gæld.... ja det må guderne sgu vide. Ang. at være iværksætter, så taler tråden vel for fanden sit eget tydelige sprog om at den plan altså allerede er gået rav ruskende galt én gang.... Det kan naturligvis godt være Mikkel her i løbet af natten kommer på verdens mest geniale iværksætterplan og er gældsfri på mandag - men come on guys.... Der er måske også en lille chance for det ikke er tilfældet.

 

Så lad mig gøre det helt og aldeles klart: Jeg har ikke til hensigt at jorde Mikkel.... Tværtimod.... Jeg har pisseondt af manden og synes da bestemt ikke han fortjener at have det så skidt, som han uden tvivl har det.

 

Fama - out...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel,

Jeg plejer normalt ikke at deltage i denne slags tråde, pga. risikoen for at stemningen bliver lidt "ophedet", men i dette tilfælde vil jeg gøre en undtagelse.

Jeg vil ikke rådgive dig om hverken det ene eller det andet, men jeg mener til gengæld at du muligvis står med en unik mulighed for at skabe dig et personligt brand, (hvilket selvfølgelig kan lyde dumt nu da du "lukker og slukker").

Hvis du er 100% fast besluttet på at lægge dit liv om og kan garantere overfor både dig selv og omverdenen at du vil være hudløs ærlig, så mener jeg at du har en helt unik mulighed for at skrive i en personlig blog hvor du er helt og aldeles ærlig og åben omkring din hverdag, dit liv, din situation og din kamp for at komme tilbage. Jeg er sikker på at der sidder rigtig mange derude som ville følge dig dagligt i dette tabu belagte tema.

Det er slet ikke sikkert at du har lysten og/eller energien til at skrive og det er også muligt at det blot er en dårlig idé fra min side, men nu har du ihvertfald fået den og kan gøre med den hvad du vil.

Mvh

Lars Hyldegård

 

 

 

 

Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Personlig konkurs er typisk noget kreditor gør hvis du skylder store beløb væk, men ikke for mindre beløb, da den der skal begære det, skal stille sikkerhed for omkostningerne.

så hvis du kun skyleder mindre beløb væk er der ikke noget at være bange for.

Ved en personlig konkurs er du ikke beskyttet af loven om hvad fogeden må tage for at opretholde et simpelt hjem, her må kurator beslaglægge alt af værdi, så den løsning skal du ikke ønske dig.

Side 10 ud af 10 (94 indlæg)