Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, hvad så ?

Side 2 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg skylder SKAT ca. 20000 for skat og så er der moms for ca 18,000

De har dog sendt et brev om inkasso, men ikke noget videre..

Jeg kan godt se de fleste kreditor så ikke begær konkurs, men hiver mig afsted fortsat i fodgeretten hvert halve år.

Jeg ejer ikke noget af værdi de vil have, de tog mit spejlrefleks kamera ellers ikke.

Så skal jeg vel forvente jeg fortsat skal møde op i retten hvert halve år til der igen er økoomisk overskud.

 

Mikkel

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Passiv +:

Hej igen

Jeg skylder SKAT ca. 20000 for skat og så er der moms for ca 18,000

De har dog sendt et brev om inkasso, men ikke noget videre..

Jeg kan godt se de fleste kreditor så ikke begær konkurs, men hiver mig afsted fortsat i fodgeretten hvert halve år.

Jeg ejer ikke noget af værdi de vil have, de tog mit spejlrefleks kamera ellers ikke.

Så skal jeg vel forvente jeg fortsat skal møde op i retten hvert halve år til der igen er økoomisk overskud.

 

Mikkel

 

På ingen måde skal du forvente at de vil gøre dette hvis du laver en afdragsordning med dem og overholder den.

Alt andet koster dig kun penge i form af gebyrer og renter og måske en tur i R KI.

/Søren

 

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BZR

Jeg har kontaktet skifteretten her til aften via mail og hørt hvordan jeg skal forholde mig, så afventer svar..

Jeg har opgivet forkert moms her ved årsskiftet, så den del er virksomhed, men ellers så jo det er privat lån alt det andet.

Alt er som sagt stoppet nu og bliver kun en SU og leve for, firmaet er sendt til ophør, da det hele er blevet for meget...Overskuddet til indberetninger og aftaler og sådan er helt væk

 

Mikkel

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

RKI er desværre et meget kendt sted... jeg var ung og faldte for de nemme lånemuligheder og bilforhandleren der kunne sælge mig sprit ny bil, med lidt tricks der vidst ike var efter bogen :-(

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du skylder 18.000 kr i moms er der jo fordi du tjener penge. Måske ikke nok. Det bedste du kan gøre er at være proaktiv i forhold til kreditorerne. Vis at viljen er der til at betale, men at du ikke har betalingsevnen.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Passiv +:

Hej BZR

Jeg har kontaktet skifteretten her til aften via mail og hørt hvordan jeg skal forholde mig, så afventer svar..

Jeg har opgivet forkert moms her ved årsskiftet, så den del er virksomhed, men ellers så jo det er privat lån alt det andet.

Alt er som sagt stoppet nu og bliver kun en SU og leve for, firmaet er sendt til ophør, da det hele er blevet for meget...Overskuddet til indberetninger og aftaler og sådan er helt væk

 

Mikkel

Okay, Mikkel. Jeg tror godt jeg ved hvad problemet er nu. Du har faktureret men glemt at sætte moms og skat til side. 

Jeg synes bare beløbene lyder som petitesser. Kan man virkelig ikke lave en udenomsaftale om at afdrage 38.000 kr.?

Men hvorfor SU - kan du ikke finde et fuldtidsarbejde? Jeg mener bare, at det er nu du skal vise overfor SKAT + andre kreditorer, at du er klar til at stå til ansvar for dine beslutninger.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hvis du skylder 18.000 kr i moms er der jo fordi du tjener penge. Måske ikke nok. Det bedste du kan gøre er at være proaktiv i forhold til kreditorerne. Vis at viljen er der til at betale, men at du ikke har betalingsevnen.

De 18,000 var en fejlindberetning, hvor jeg så fik 18000 tilbage i moms, men alt i virksomheden stod i nul.

Det var da de havde fået nyt system jeg ville ind og lege lidt med og trykke tal, så fik jeg det så sendt.

Kunne så ikke helt styre mit forbrug og brugte de penge, jeg ikke var berettigede til..

Ja jeg ved det var meget forkert!!

 

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke bare de 38000 jeg skylder, det nærmer sig næsten en million.

Købt ny bil, ny firmabil, hus, mc og lidt forbrug.. Alt sammen endte på tvang

SUèn er nu mere fordi jeg skal igang med lidt uddannelse, eftersom jeg aldrig har fået taget det..

Den er lidt svær om man skal droppe uddannelse og bare arbejde dag og nat ..

Det virker lidt uoverskueligt det hele lige nu..

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Passiv +:

RKI er desværre et meget kendt sted... jeg var ung og faldte for de nemme lånemuligheder og bilforhandleren der kunne sælge mig sprit ny bil, med lidt tricks der vidst ike var efter bogen :-(

Ro på Mikkel. Der er løsninger på alting.

Om så det bare er 100 kr. i afdrag pr. måned ja så viser du vilje til at vil betale og så skal det nok lykkes af lave en aftale. Dine kreditorer får jo indblik i din økonomi via fogedretten og vil nok kunne se at du er på SU og har begrænset midler. Men med en moms regning på 18K så må du jo have tjent noget medmindre du har ikke momspligtige omkostninger og det er da træls at skulle kaste det i ringen.

Men du skal have et stort skulder klap for at være så åben og dele dette med Amino!!!

Måske skulle du starte en blog der fortæller hvordan man kommer ud af suppedasen som ung iværksætter der er kommet lidt skævt ind på nogle projekter - sådan som en slags ongoing reportage.

Søren

 

 

 

 

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Mikkel, skrev du ikke på et tidspunkt at du tjente godt på affiliate.

 

Men er da ked af det ikke gik for dig.

Markedsføringsforum - kom og være med!

Side 2 ud af 10 (94 indlæg)