Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, hvad så ?

Side 8 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Så er du, i en "træls" periode af dit liv. Så.  Du kan evt. gøre følgende:

  1. Opgør din samlede gæld.
  2. Prøv at find ud af, hvilke tanker du havde omkring din virksomhed.  Hvad bragte dig hvor du er?
  3. Opgør hvilke muligheder du har for at erhverve en indkomst.
  4. Træk dine faste udgifter+5000 kr. fra indkomsten.  Aftalt med dine kreditor,at du bruge rest beløbet til at betale dem.   
  5. Eller start med at spare op, så du laver individuelle aftaler.  Altså betaler en ad gangen, hver gang du har råd til dette.
  6. Indled din personlige sparekur.  Køre du i bil, hav en fra go more, til at betale nogle af omkostningerne. Gør alt der er lovligt for at sænke dine omkostninger & øge din indkomst.
  7. Gør alt hvad du kan, for at undgå konkurs eller gældsanering. For det krænker din økonomi mange,mange år frem i tiden.  Banker kan let "koge suppe" 20-30 år.
  8. Spar op. Undlad at låne,nogensinde.  Betalt alt kontant. (det er hårdt de første år).  Så alt hvad du besidder er dit. Og kun,dit.

held & lykke.

Vh.  W.P.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for alle rådende..

Jeg har snakket med 2 rådgivere og en ting jeg faktisk ikke har tænk videre over er at der er en solidarisk hæfter og det er min eks kæreste.

Vi har snakket med hende om hendes del af gælden om den ønsker hun ikke at betale af på, da hun føler sig snydt af div. kreditorer. Det vil sige jeg istedet for min del står med vores begges.

Vi har haft fat i kreditorer og spurgt om de evt. bare ville opdele gælden i 2, men ønsker de desværre ikke... Så endten skal jeg igang med at betale hendes del også eller lade kreditorer vente længere..

Rådgivere siger følgende:

Kan det betale sig og finde en løsning, eller er livet fint som det er nu.Lev med lejebolig og alm lejet lokaler og virksomhed.

...................................................................................................................

Lav en akkord med engangsbetaling og bid hendes gæld i dig.

....................................................................................................................

Lade kreditorer vente flere år og se deres træk

.

Jeg synes ksu den er svær, vil bare gerne videre i livet :-) Men helst uden og hæfte for et fælles hus og 2 biler alene..

 

Mikkel

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kigger:
Kan det betale sig og finde en løsning, eller er livet fint som det er nu.Lev med lejebolig og alm lejet lokaler og virksomhed.

Så længe du har en virksomhed er du ikke fredet, så kan du risikere ved fogedforretningerne at de tømmer dine bankkonti, så egentligt underlig rådgivning.

Skal du være selvstændig, så gør det i f.eks. din mors navn og få løn udbetalt fra det firma og lav en opsparing der.

Kigger:
Jeg synes ksu den er svær, vil bare gerne videre i livet :-) Men helst uden og hæfte for et fælles hus og 2 biler alene..

Jeg troede du boede i lejlighed, eller er det restgælden på huset og de 2 biler du hæfter for?

Kigger:
Vi har snakket med hende om hendes del af gælden om den ønsker hun ikke at betale af på, da hun føler sig snydt af div. kreditorer.

Er der reelt tale om at hun er blevet snydt eller er det tøsefnidder? Hvis hun reelt er blevet snydt, så lad være med at betale 1 krone. Hvis det derimod er dig der har "overtalt" hende til at deltage i de ting som hun nu hæfter for, så må du til pungen alene.

Kigger:
Lade kreditorer vente flere år og se deres træk

Er såmænd også en mulighed, men bare ikke særligt livsbekræftende.

Køb ren argan olie her

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej lagersalg

Jeg skal have ca 4500,- til rådighed om mdr også ved virksomhedsindkomst, så dem der ligger under dette kan/må de ikke tage..

Ja jeg bor i en lille lejlighed nu (32 kvm) vi havde hus der røg på tvang sammen, med de 2 biler.. Så kun gælden og ingen værdier, desværre.

Grunden til hun ikke vil betale er at ved huset, fik vi et salg igennem og skrevet under både køber og sælger, men kreditorer ville ikke gå med til vi solgte og satte det å tvang istedet og vi mistede et ar hundrede tusinde.. Så ja hun mener at underskrift fra køber og sælger er gældene..

 

Den sidste er ikke så livsbekræftende nej, men den jeg har levet på flere år nu, men håber da det ser lysere ud om et par år og man så må tage den sure pligt og betale hele hendesgæld også

 

mikkel

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kigger:
Grunden til hun ikke vil betale er at ved huset, fik vi et salg igennem og skrevet under både køber og sælger, men kreditorer ville ikke gå med til vi solgte og satte det å tvang istedet og vi mistede et ar hundrede tusinde.. Så ja hun mener at underskrift fra køber og sælger er gældene..

Så kan jeg udemærket forstå hendes holding. Personligt ville jeg til evig tid modregne disse penge i regnestykket for deres tilgodehavender, og hvis ikke de ville acceptere dette, så ville de ikke få en klejne. Der skal være retfærdighed til, og hvis de på den måde har kostet jer et par hundrede tusinde, så er det modregning, uanset hvad loven siger, det ville jeg "skide" på hehe

Køb ren argan olie her

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lager..

Det er en møg træls situation og stå i og vi har heller ikke betalt i 5 år og været stædige..Men jeg er kommet dertil hvor jeg gerne vil videre i livet, men ja man kan jo sagtens leje et lækkert hus eller lease en bil i et selskabs navn, det er bare ikke det samme som at kunne eje og leve frit og ikke tænke på at andre kan komme og tage tingene igen..

Det er pisse surt og miste så mange penge og stædigheden sidder stadig i mig

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til hun ikke vil betale er at ved huset, fik vi et salg igennem og skrevet under både køber og sælger, men kreditorer ville ikke gå med til vi solgte og satte det å tvang istedet og vi mistede et ar hundrede tusinde.. Så ja hun mener at underskrift fra køber og sælger er gældene..

Er den indsigelse gjort gældende i forbindelse med udlægsforretning for gælden i fogedretten ?

Det er som udgangspunkt kreditors ret at nægte at medvirke til frivillig salg fx gennem en ejendomsmægler og insistere på et tvangssalg via fogedretten.

Men begge parter i et aftaleforhold har en forpligtelse til at udøve loyal varetagelse af den anden parts interesse. Jeg forstår dig sådan, at huset er solgt på tvangsauktion for væsentligt under, hvad huset kunne have indbragt i fri handel med kreditorernes samtykke.

Efter omstændighederne kan I have et erstatningskrav mod kreditorerne. Det erstatningskrav er så måske og måske ikke forældet, da det som udgangspunk er underkastet en regel om 5-årig forældelse, hvis kravet er stiftet 31.12.2007 eller før.

Mit bud er, at erstatningskravet ikke vil være omfattet af forældelse, da kreditors krav og jeres modkrav udspringer af samme retsforhold. Men det vil i sidste være en dommer, der har det sidste ord.

Jeg synes bestemt I skal prøve at søge fri proces til en retssag mod kreditorerne, hvis I er på talefod. Det værste der kan ske, er at I får afslag.

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke ejer noget kan du i fogedretten afgive insolvens erklæring, den gælder i 6 måneder, hvor du så har fred.

Skal en kreditor begære dig konkurs skal vedkommende stille sikkerhed for omkostningerne, så hvis du ikke skylder større beløb væk til enkelte kreditorer, prøver de nok kun med fogedretten.

Jeg har selv prøvet at lægge nogle selskaber ned for 15 år siden 2 aps og et a/s grundet kartoffelkuren i 87 den gæld jeg selv hang på, kom aldrig længere end fogedretten.

Er du i selskabsform kan du undlade at aflevære årsrapporten, så bliver selskabet tvangsopløst, det koster dig ikke noget, det var den model jeg brugte for 15 år siden, da jeg kunne se at selskaberne ikke villle overleve, for ikke at smide gode penge efter dårlige.

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Lumby

jeg har været i fodgeretten 12 gangenu og ja bare været det samme hver gang, jeg ejer intet og tjener ikke mere end min overlevelse og ud igen

Det er desværre ikke firmagæld, men helt privat

Højeste post er 115,000

Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad din virksomhed lavede, men har du et kundeunderlag. Hvis du har, kan du bruge smba modellen, til at prøve at komme i gang igen, da det er et foreningsselskab uden egenkapital med meget løse vedtægter, det sidste kan jeg ikke anbefale, da mine er lavet så selskabet fremstår seriøst over for banken.

Der skal kun være 2 ansvarlige personer i selskabet, medlemsindskuddet kan feks være 100,00 kr.

Her har kreditorerne svært ved at komme til, da du ikke ejer selskabet som sådan, men det er at betragte som en forening på linie med et alment boligselskab som typisk også er smba.

Side 8 ud af 10 (94 indlæg)