Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, hvad så ?

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men ved at lave et s.m.b.a mister jeg jo ikke den gæld jeg har nu..

Jeg kan godt se jeg kan lease en bil og sådan, med aktiver, men så heller komme ud af gælden og slippe for at stifte både danske og udenlandske selskaber

Snakkede med en om man kunne lave et dansk selskab der var ejet af et engelsk selskab og så videre..

Men vil bare gerne være en fri mand der kan købe ting og ikke bare gamle ting

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Kigger:
Men vil bare gerne være en fri mand der kan købe ting og ikke bare gamle ting

 

Det skulle du så nok have tænkt på før du stiftede så stor en gæld.... For mig at se lyder du mere som en "mand", der bare gerne vil stikke af fra sit ansvar... Ja undskyld den hårde tone... Men når man læser tråden er der altså et ret tydeligt billede, der tegner sig.... Du har stiftet en helvedes masse gæld - selv børnepenge og moms har du knaldet af på lal og fået generet gæld på istedet for at få betalt der hvor du skal....

 

Så hvad med om du lagde ambitionerne om at være selvstændig på hylden og fik dig et fast arbejde istedet? På den måde får du en fast indtægt, du så kan bruge på at betale din gæld af - det vil tage noget tid, men alt efter din indsats vil du i løbet af en årrække blive en "fri mand".... Men det er hvad det er.... Som jeg ser det ville den ultimative gevinst være at du, for en gangs skyld, har stået ved dit ansvar - og det kan jeg ikke forestille mig vil være noget du vil fortyde længere nede af vejen.... Så drop nu det der pis med at stikke af fra problemerne.... Den virkelige verden er altså ikke Amino, hvor du bare kan oprette en ny profil, hver gang lokummet brænder Mikkel ;)

 

Jeg beklager som sagt  for den hårde tone.... og det er for så vidt heller ikke fordi jeg mener Amino er stedet hvor jeg skal stikke min snude i den slags sager.... Men nu har den her tråd sgu snart fyldt nok og det eneste vi kan konstatere er at du bare gerne vil slippe for dit ansvar... Sorry - men indtil du melder dig på den lokale fiskefabrik (eller hvad de roder med på dine kanter) og søger et fast job.... ja så kan min respekt for dig altså ligge på et meget lille sted.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

eller også er han bare en troll .......

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

jo vil nu gerne stå ved min gæld og betale den, men betaler ikke en andens gæld..

Var ung, dum og naiv

Og forstod ikke de fine ord, men skrev under.

Ja det er jo så eget problem.

 

Men jeg skal nok lade være med at skrive mere om det hvis det er så træls.

 

god aften

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kigger:

Men jeg skal nok lade være med at skrive mere om det hvis det er så træls.



Jeg tror såmænd ikke at der er nogen der har noget i mod dit indlæg - bortset fra at du bygger på din historie efterhånden som du laver indlæg. Jeg sidder egentlig kun og venter på at der kommer noget om 3 svagelige børn med bronkitis og en gravid gravhund.

Du virker til at kende systemet - ihvertfald være kendt af systemet - og så burde du også vide at du skal søge advokathjælp - det du skitserer her i tråden er ikke noget du selv kan løse - det har fortiden også vist. Sådan som jeg læser det.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nej men hvis du har et bæredygtigt koncept kan du komme i gang igen og tjene penge igen som du bla. kan bruge på at betale kreditore i et tempo der passer dig og ikke dine kreditore.

har du ikke et bæredygtigt koncept og kunder tag et lønmodtager job.

Da jeg i sin tid måtte slippe selskaber havde jeg stadig kundeunderlaget og derved muligheden for at komme hurtigt videre. uden den tyngende gæld i de gamle selskaber, men jeg havde husket at afregne told og skat.

Kundeunderlaget kan kreditorerne nemlig ikke løbe med.

Det næste du kan få bøvl med, er nemlig hvis du har snydt told og skat, for så vil de typisk kræve sikkerhed for at du får en ny momsregistrering i et selskab du har bestemmende indflydelse i.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Fama:

Kigger:
Men vil bare gerne være en fri mand der kan købe ting og ikke bare gamle ting

 

Det skulle du så nok have tænkt på før du stiftede så stor en gæld.... For mig at se lyder du mere som en "mand", der bare gerne vil stikke af fra sit ansvar... Ja undskyld den hårde tone... Men når man læser tråden er der altså et ret tydeligt billede, der tegner sig.... Du har stiftet en helvedes masse gæld - selv børnepenge og moms har du knaldet af på lal og fået generet gæld på istedet for at få betalt der hvor du skal....

Det lyder da på mig som om at Mikkel ikke overhovedet har noget imod, at arbejde hårdt for at komme ud af sin gæld. Selvom den virker uoverskueligt stor! Det er sku da at tage ansvar, at prøve at lave aftaler med kreditorer, akkordordning, etc.
Det kræver utroligt store nosser, at melde ud at man sidder i en lorte situation økonomisk, og bede om hjælp på et forum hvor vi efterhånden er mange der kender til ham og hans firma, thumbs up for det!

Så fortjener han ikke at få sådan en spand lort i hovedet som du lige har givet ham, det er utroligt dårlig stil!

Hvis du havde læst den artikel Mikkel havde i et lokalblad, så ville du vide at han startede som selvstændig som flg. af en afskedelse. Så vidt jeg forstår er han nu igang med eller overvejer at tage en uddannelse.

Så i en lorte situation, så må man da give ham credit for kæmpe!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe:

eller også er han bare en troll .......

Der stiller sig op og proklamere at han er i fare for at blive erklæret personlig konkurs!

Har du slet ingen fornemmelse af, hvor alvorligt det her er for manden? Så ville du forhånbenligt ikke komme med den slags dumsmarte kommentarer!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Lundsby:
Det lyder da på mig som om at Mikkel ikke overhovedet har noget imod, at arbejde hårdt for at komme ud af sin gæld. Selvom den virker uoverskueligt stor! Det er sku da at tage ansvar, at prøve at lave aftaler med kreditorer, akkordordning, etc.
Det kræver utroligt store nosser, at melde ud at man sidder i en lorte situation økonomisk, og bede om hjælp på et forum hvor vi efterhånden er mange der kender til ham og hans firma, thumbs up for det!

 

Det kan man jo mene.... Man kan også mene det er en kæmpe bjørnetjeneste man gør Mikkel, ved at bekræfte ham i at den retning med at losse gælden af på smba eller hvad ved jeg, er den rette vej....

Og så tolker jeg altså det her på en helt anden måde end du åbenbart gør:

 

Kigger:
Men ved at lave et s.m.b.a mister jeg jo ikke den gæld jeg har nu..

Jeg kan godt se jeg kan lease en bil og sådan, med aktiver, men så heller komme ud af gælden og slippe for at stifte både danske og udenlandske selskaber

Snakkede med en om man kunne lave et dansk selskab der var ejet af et engelsk selskab og så videre..

 

Men vil bare gerne være en fri mand der kan købe ting og ikke bare gamle ting

 

De to sætninger jeg har fremhævet lyder sgu ikke som en mand, der vil tage det store ansvar og knokle sig frem.... Det lyder som en mand der vil have slået en streg over sin gæld, så han kan komme igang med at forbruge igen.... Det kan du så kalde at have nosser og du kan synes det er hul i hovedet, at opfordre Mikkel til at bide i det sure æble.... Og det kan vi sikkert diskutere længe.... Men jeg vil hellere sætte den diskussion på hold. Hvis Mikkel så får fedtet sig ud af sin gæld og kommer igang igen med at "købe ting og ikke bare gamle ting", så kan vi tage diskussionen op igen.... For så er jeg overbevist om det vil være langt nemmere, at få dig til at indse det ikke nytter noget, at sidde og blæse solskin op i røven på Mikkel.

 

Lundsby:
Så fortjener han ikke at få sådan en spand lort i hovedet som du lige har givet ham, det er utroligt dårlig stil!

 

Tag dog og slap lidt af kammerat - vi snakker ikke CloudSprout* lige nu, så du behøver ikke ryge helt op i det røde felt. Jeg skriver som jeg gør fordi jeg mener det er hvad Mikkel har brug for at høre og jeg mener det vil være det holdbare for Mikkel at gøre på den lange bane.

Jeg kunne godt bare sidde og fyre et eller andet crap af, hvor jeg klapper Mikkel på ryggen.... Men det mener jeg ikke er det bedste for Mikkel at høre lige nu. Hvis man læser tråden og i øvrigt har fulgt lidt med i hvad Mikkel har lavet herinde... Ja så er det vist ingen hemmelighed, at manden har skidt i nælderne ved mere end én lejlighed.... Derfor mener jeg Mikkel bør bruge den her oplevelse til at få kigget på sit liv og tage en ny drejning. Spekulation i at oprette udenlandske selskaber og hvad ved jeg kan jeg bare ikke se nogen fremtid i.... Om ikke andet fordi den tankegang altså kun er et skridt fra nogle seriøst tåbelige beslutninger. Og jeg mener klart det er en skam, at Mikkel spilder sit krudt på den slags. Som jeg også tidligere har skrevet synes jeg sgu han er bedre end den slags..... Så jeg skriver som jeg gør fordi jeg mener Mikkel fortjener bedre.... Kald det tough love eller hvad du vil...

 

Lundsby:
Hvis du havde læst den artikel Mikkel havde i et lokalblad, så ville du vide at han startede som selvstændig som flg. af en afskedelse. Så vidt jeg forstår er han nu igang med eller overvejer at tage en uddannelse.

 

Hvad i alverden har det at gøre med noget som helst? Hvorfor Mikkel er startet som selvstændig kan jeg ikke se er relevant på nogen som helst måde.... Hvad der er relevant er at manden står med en kæmpe gæld, han har i den grad nosset i administrationen af sit firma og sit privatliv.... Lyder det som jordens mest oplagte iværksætter?

 

Lundsby:
Så i en lorte situation, så må man da give ham credit for kæmpe!

 

Bestemt.... Men hvis ikke Mikkel benytter den her situation til at få foretaget nogle meget dramatiske ændringer i sin indstilling og måde at leve på.... Ja så vil jeg godt vædde med han kommer til at stå i præcist samme situation om et par år igen.

 

Nu har jeg ikke mere at sige i den her tråd.... Folk (især Mikkel) må læse det jeg har skrevet hidtil.... Hvis konklusionen så er at alt er fjong og Mikkel ikke skal foretage nogle ret seriøse beslutninger om livsændringer.... Ja så held og lykke med det...

 

* Hvilket egentligt er utroligt ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Det kan man jo mene.... Man kan også mene det er en kæmpe bjørnetjeneste man gør Mikkel, ved at bekræfte ham i at den retning med at losse gælden af på smba eller hvad ved jeg, er den rette vej....

Og så tolker jeg altså det her på en helt anden måde end du åbenbart gør:

Fama:
De to sætninger jeg har fremhævet lyder sgu ikke som en mand, der vil tage det store ansvar og knokle sig frem.... Det lyder som en mand der vil have slået en streg over sin gæld, så han kan komme igang med at forbruge igen....

Det er derfor det er så vigtigt at læse hele tråden! Så for man en markant bedre forståelse af situationen.

Fama:
Bestemt.... Men hvis ikke Mikkel benytter den her situation til at få foretaget nogle meget dramatiske ændringer i sin indstilling og måde at leve på.... Ja så vil jeg godt vædde med han kommer til at stå i præcist samme situation om et par år igen.

Igen læs hele tråden! Det er jo det han prøver!

Fama:
Tag dog og slap lidt af kammerat - vi snakker ikke CloudSprout* lige nu, så du behøver ikke ryge helt op i det røde felt.

Det pisser mig af, når nogle sparker til folk der ligger ned! Det vil jeg gerne bruge tid på at ytre mig om! Selvom jeg nok ikke kan mønstre samme begejstring for det som når CloudSprout skal forsvares :-)

Det bedste du kan gøre nu er at læse hele tråden, lave den lille empati øvelse hvor du forestiller dig at du er i hans sted. Derefter giver du ham en stor undskyldning og tilbyder at give en fadbamse hvis han nogensinde viser sig i nærheden af dit stamværtshus!

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)