Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

netbook teknik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg har faaet mit saadan en lille netbook. Valget faldt paa en Samsung N210 som har Instant On og lang batteritid. Jeg har dog 2 problemer som jeg vil hoere om der er nogen der kan hjaelpe med

1. Saa vidt jeg kan forstaa saa kommer jeg paa internettet via et program der hedder Phoenix HyperSpace
Det fungerer rigtig fint, men det er vist sat op paa engelsk, for ae, oe, aa, paa dansk findes ikke. Er der nogen der ved om dette er til at aendre, og i saa fald hvor

2. Naar jeg koerer Windows 7 Starter saa er skaermoploesningen kun paa 800x600, men naar jeg bruger HyperSpace saa er den 1024pixel bred. Proever jeg at indstille skaermen i Windows, saa er det ikke muligt at aendre oploesning. Hvordan kan det vaere

Jeg haaber der er nogen der kan hjaelpe. Isaer med det sidste da det er ved at drive mig til vanvid at jeg hele tiden skal scrolle snoeft

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

slet ingen der kan hjælpe?

Hilsen Morten

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

 

1. Umiddelbart kender jeg kun til at HyperSpace instant-On er på engelsk, det er et lille linux program som booter op så du kan gå på nettet, men de kommer med en ny version snart så det kan være der er sprog pakker med der:-)

2. Grunden til du kun kan køre 800X600 skærmopløsning er at du køre win 7 starter, upgradere du til win 7 Home kan du ændre skærmopløsning, skrivebords baggrund mv.

 

Med venlig hilsen

Brian Nielsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Tusind tak for din hjælp Smile

Nej jeg tænkte nok at der ikke var så meget at gøre mht. HyperSpace. Men jeg synes sgu det er lidt syndt at der så reklameres med denne feature. Uden dansk er den jo ikke så brugbar. Men det er til at leve med...

Brian Nielsen:

2. Grunden til du kun kan køre 800X600 skærmopløsning er at du køre win 7 starter, upgradere du til win 7 Home kan du ændre skærmopløsning, skrivebords baggrund mv.

DEtte synes jeg så til gengæld er under al kritik. Havde jeg vidst det, så var computeren aldrig købt. Jeg ved bare ikke helt om jeg skal være sur på MS eller Samsung.....

Men nu ved jeg da hvad problemerne er, og hvorfor. Tak for det :)

Hilsen Morten

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Brian

Tusind tak for din hjælp Smile

Nej jeg tænkte nok at der ikke var så meget at gøre mht. HyperSpace. Men jeg synes sgu det er lidt syndt at der så reklameres med denne feature. Uden dansk er den jo ikke så brugbar. Men det er til at leve med...

Brian Nielsen:

2. Grunden til du kun kan køre 800X600 skærmopløsning er at du køre win 7 starter, upgradere du til win 7 Home kan du ændre skærmopløsning, skrivebords baggrund mv.

DEtte synes jeg så til gengæld er under al kritik. Havde jeg vidst det, så var computeren aldrig købt. Jeg ved bare ikke helt om jeg skal være sur på MS eller Samsung.....

Men nu ved jeg da hvad problemerne er, og hvorfor. Tak for det :)

Hilsen Morten

Der er kun en ting, aflever skidtet tilbage og kræv dine penge retur. Selvfølgelig indforstået at du har købt den indenfor den tidsramme så din retur ret stadig er gældende.

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Brian

Tusind tak for din hjælp Smile

Nej jeg tænkte nok at der ikke var så meget at gøre mht. HyperSpace. Men jeg synes sgu det er lidt syndt at der så reklameres med denne feature. Uden dansk er den jo ikke så brugbar. Men det er til at leve med...

Brian Nielsen:

2. Grunden til du kun kan køre 800X600 skærmopløsning er at du køre win 7 starter, upgradere du til win 7 Home kan du ændre skærmopløsning, skrivebords baggrund mv.

DEtte synes jeg så til gengæld er under al kritik. Havde jeg vidst det, så var computeren aldrig købt. Jeg ved bare ikke helt om jeg skal være sur på MS eller Samsung.....

Men nu ved jeg da hvad problemerne er, og hvorfor. Tak for det :)

Hilsen Morten

Ja jeg fatter heller ik at de har lavet den "starter" udgave, min kæreste har en asus 1005 10" med "starter" den opgraderede jeg til  "home premium"... og pludselig var den noget hurtigere også kunne man ændre skærm opløsning mv.

 

/Brian

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster det egentligt at opgradere?

Hilsen Morten

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja typisk - det er så lige 25% oveni.

Måske man skulle prøve linux eller lignende :)

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Nielsen:

2. Grunden til du kun kan køre 800X600 skærmopløsning er at du køre win 7 starter, upgradere du til win 7 Home kan du ændre skærmopløsning, skrivebords baggrund mv.

Windows 7 starter er mig bekendt ikke begrænset i opløsningen. Min Asus EEE med Windows 7 starter  kører f.eks. 1024x600 og kan fint ændre opløsning mellem 800x600 - 1024x600. Jeg tror du har blandet det sammen med at der ikke er noget aero interface, men det er noget andet. Korrekt at man ikke kan ændre baggrund.

Ifølge denne anmeldelse kan man køre 1024x600, så jeg ved ikke hvad der blokerer:

http://www.netbookreviews.net/samsung/n210-review/

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)