Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrol af kortbetaling fra Ghana

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fået en ordre fra Ghana på et par tusind, betalt med VISA,
men jeg er lidt mistænksom over for den.

Hvordan kan jeg kontrolere om den er god nok??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare for at være nysgerrig; hvorfor skulle en ghaneser vælge en dansk shop at købe det pågældende produkt i? Hvis du ikke kan give et godt svar på den, er det hvis bare med at skrotte ordren ;)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-12-2006 11:45:36 Forfatter:Loukas
Jeg har fået en ordre fra Ghana på et par tusind, betalt med VISA,
men jeg er lidt mistænksom over for den.

Hvordan kan jeg kontrolere om den er god nok??


 

Glem ALT om at lave den deal, du bliver snydt, PBS vil trække dine penge igen... Som jeg gør hvis det er en fra et underligested, så skriver jeg til dem, om de ville være søde at overføre penge via deres bank direkte på din konto. så har du dine penge sikker i hus, hvis de kommer (og det gør de 99,9% ikke, da det er fusk, og ikke en seriøs kunde) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-12-2006 13:45:12
Forfatter: Biz. Since 1992

Som jeg gør hvis det er en fra et underligested, så skriver jeg til dem, om de ville være søde at overføre penge via deres bank direkte på din konto. så har du dine penge sikker i hus, hvis de kommer (og det gør de 99,9% ikke, da det er fusk, og ikke en seriøs kunde)



Det synes jeg lyder som et rigtig godt forslag. Du kan jo altid tilbyde dem 10% rabat som en slags plaster på såret, nu de bliver nød til at bruge kontooverførsel eftersom du ikke kan acceptere deres visakort. Når pengene så ikke kommer, kan du være helt sikker på, at du ikke er gået glip af en seriøs handel :)

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
yep :-) man kan da give dem 20% = nemlige momsen som de ikke behøver at betale når det ikke er Eu...  Husk fragten er dyrt...
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
OK, jeg be''r om kontoindbetaling og gi''r 10% rabat.

 

Momsen trækker vores system allerede automatisk når det er et ikke EU land.

Og det er 25%, og ikke 20%.

 

Men findes der overhovedet ingen måde man kan få bekræftet sådan en kortindbetaling?!?!

 

 

Tak for supporten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-12-2006 15:34:53
Forfatter: Loukas
Momsen trækker vores system allerede automatisk når det er et ikke EU land.

Og det er 25%, og ikke 20%.




Ja, når man ligger den til. Ikke når man, som her, trækker den fra. Hvis dit system trækker 25% fra dine priser, ved salg udenfor EU, snyder du dig selv :)

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-12-2006 16:18:59 Forfatter: Tommy
Dato: 09-12-2006 15:34:53 Forfatter: Loukas
Momsen trækker vores system allerede automatisk når det er et ikke EU land.

Og det er 25%, og ikke 20%.




Ja, når man ligger den til. Ikke når man, som her, trækker den fra. Hvis dit system trækker 25% fra dine priser, ved salg udenfor EU, snyder du dig selv :)


 

YEP!!! :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, der er ingen måde du kan checke det på. Du kan bede om at de faxer for og bagside på credit kortet, og hvis du stoler på faxen, kan du selv indtaste oplysningerne i webshoppen for dem. Du har ingen sikkerhed for at et evt. kort de faxer er det samme som oprindeligt blev brugt til betalingen. Ej heller at de ikke har rettet kortoplysninger i Photoshop.

 

Mit råd er at du ikke spekulerer for længe over den slags ordrer fra den anden side af jorden der altid er meget større end dem du får fra Danmark. Chancen for at pengene ender på din konto på lang sigt er yderst begrænsede.

 

Selv hvis du finder ud af hvilken bank der har udstedt kortet får du dem ikke engang til at be- eller afkræfte om det hører til i Ghana.

 

/Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)