Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstreklamer - hvad er din holdning?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har bemærket, at nogle sites bruger "indbygget reklamer i almindelig tekst". Med det mener jeg, at i almindelig tekst eller eksempelvis produktbeskrivelser, er nogle ord eller sætninger linket som en reklame til et eksternt site.

Samme princip som man kender fra onlineaviser, som linker imellem deres artikler om samme emne (dog internt på egen side).

Hvad er jeres holdning til at bruge dette, hvor det er eksterne leverandører i noget affiliate-løsning? Er det okay, accepteret, virker det, vil annoncørerne bruge denne løsning. osv?

God sommer.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I langt de flest tilfælde er det okay. Det fremgår som regel af annoncerne på affiliatenetværket at det er ok at ændre teksten hvis den er relevant.

Og jo!! Det virker langt bedre end almindelige annoncer.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Erfaring viser at tekstannoncer konverterer langt bedre... og kan kun påstå det samme er gældende for undertegnede

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også på, hvordan brugers reaktioner er?

Alt afhængigt af, hvad ens produkt/hjemmeside er, så vil det lede besøgende væk fra siden igen.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kusk:

Jeg tænker også på, hvordan brugers reaktioner er?

Alt afhængigt af, hvad ens produkt/hjemmeside er, så vil det lede besøgende væk fra siden igen.

 

Som bruger kan jeg kun sige jeg synes det er pisseiriterrende. Først og fremmest fordi det ofte ødelægger læsbarheden - særligt i indhold skabt af folk med økonomisk interesse i sitet.... Fristelsen er simpelthen for stor til at undgå teksten bliver pakket med affiliate-links, så man står med den der konfetti-tekst skåret op i sort og en eller anden skrigende link-farve.

 

Derudover mener jeg også det mildest talt er på kant med markedsføringslovens §4, der handler om reklameidentifikation. Det er naturligvis en holdning, der vil lede til stor diskussion :) Men jeg tror nu alligevel folk godt kan se det, i forhold til gældende lovgivning, er problematisk, at indsætte affiliate-links i det redaktionelle indhold. Så mht. det juridiske er mit råd klart, at man skal lade være med den slags - forbrugerombudsmanden holder en ret stram linje på det punkt, så det er (efter min mening) kun et spørgsmål om at han får nys om det eller (om man vil) ens site bliver populært nok, før man bliver knaldet for den slags.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kusk:

Jeg har bemærket, at nogle sites bruger "indbygget reklamer i almindelig tekst". Med det mener jeg, at i almindelig tekst eller eksempelvis produktbeskrivelser, er nogle ord eller sætninger linket som en reklame til et eksternt site.

Hvis vi taler om den løsning, hvor der typisk er to grønne linjer under et ord (se Apple-linket og Samsung-linket i denne artikel), og man så får reklamer op, når musen holdes hen over: Jeg hader det - simpelthen :) Det er stærkt forstyrrende, at ord, der ikke i sig selv er specielt vigtige i teksten, understreges og tiltrækker opmærksomhed på den måde. Jeg har aldrig nogensinde klikket på de reklamer.

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er umiddelbart også sådan at jeg føler selv som bruger.

Jeg tænker også, at det kan være problematisk med lovgivningen, da man pakker reklamen meget ind.

Tak for jeres input :)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe teksten er velskrevet og brugbar for læseren, synes jeg ikke et par tekstlinks skader noget. Set fra affiliatens side er det ofte der guldet ligger Yes

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

Hvis vi taler om den løsning, hvor der typisk er to grønne linjer under et ord (se Apple-linket og Samsung-linket i denne artikel), og man så får reklamer op, når musen holdes hen over: Jeg hader det - simpelthen :)

Jeg kan ikke se nogle Apple og Samsung links i den artikel. Måske er de fjernet igen?

Men jeg mener at det kommer meget an på relevansen. Hvis et firma har købt sig ind på et bestemt ord, og så altid fremgår med et link når dette ord indgår i teksten, så er det næppe relevant. Det er muligvis det, der har været tilfældet i ovenstående artikel.

Men hvis man kan lave et naturligt link til en side/service/produkt osv., så ser jeg ikke noget problem i at man får afregning (affiliate). Dette er naturligvis forudsat at det er på eget site, hvor man er herre i eget hus. Befinder man sig på debatfora osv., så skal man naturligvis overholde de gældende regler der.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kusk:

Jeg tænker også på, hvordan brugers reaktioner er?

Alt afhængigt af, hvad ens produkt/hjemmeside er, så vil det lede besøgende væk fra siden igen.

 

Det er i hvert fald noget der accepteres. Om det så strider imod markedsføringsloven skal jeg ikke kunne sige. Nogle gange bliver tingene praktiseret så meget, at det bliver accepteret. Lidt lige som når man "køber" domænenavne for at sælge dem videre. Det er ikke noget man må og alligevel er der en del der gør det, også har på Amino.

Personligt har jeg det fint med affiliate linksene. Skal selv igang med det snart.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)