Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstreklamer - hvad er din holdning?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

fik lige citeret forkert..

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kusk:

Hvad er jeres holdning til at bruge dette, hvor det er eksterne leverandører i noget affiliate-løsning? Er det okay, accepteret, virker det, vil annoncørerne bruge denne løsning. osv?



Hej

Der er ingen tvivl om at det virker. Og langt de fleste annoncører har intet imod det fordi det konverterer.

Der er selvfølgelig forskel på brug af tekstlinks: Om det står helt for sig selv, om det står i.f.m. artiklen eller om det står inde i artiklen.

Det kan genere læsevenligheden med overdrevent brug af klikbare ord i teksten (Wikipedia er et godt eksempel på dette).

Men ellers er jeg som læser ligeglad med om du tjener noget på linket eller ej, sålænge du hjælper mig med relevant indhold og et relevant link til det jeg leder efter.

De annoncører som ikke vil ha' at man ændrer på deres tekster og f.eks. bruger dem inde i en artikel gør for det meste opmærksom på det.

Mvh. Ken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Martin Kusk:

Hvad er jeres holdning til at bruge dette, hvor det er eksterne leverandører i noget affiliate-løsning? Er det okay, accepteret, virker det, vil annoncørerne bruge denne løsning. osv?




Men ellers er jeg som læser ligeglad med om du tjener noget på linket eller ej, sålænge du hjælper mig med relevant indhold og et relevant link til det jeg leder efter.

 

Og hvis en læser ikke ved hvad affiliate marketing er, så ved hun/han måske heller ikke at siden overhovedet tjener penge på det. Det er ikke alle der kan se forskel mellem et normalt link og et affiliate link.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser måske heller ikke den store forskel på almindelige og affiliate-links.

Almindelige links er jo links til artikler/sites, der har relevans for det emne man læser om - et affiliate-link er fuldstændig det samme, med den forskel at det er et betalt link til relevant indhold.

Vi har i årtier levet med finansierede anmeldelser i den trykte presse, hvor reklamen i høj grad har været skjult...langt hen ad vejen er en henvisning til en relevant butik, for det produkt du skriver om en langt mere reel forretning...IMHO.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Og hvis en læser ikke ved hvad affiliate marketing er, så ved hun/han måske heller ikke at siden overhovedet tjener penge på det. Det er ikke alle der kan se forskel mellem et normalt link og et affiliate link.

Nej, og der har vi netop problemet: Læseren bør være i stand til at vurdere, om der er tale om en ægte lovprisning af et produkt eller en lovprisning, der bare er skrevet for at få brugeren til at klikke på linket og købe.

Din holdning med, at tingene er acceptable, fordi andre gør det (tidligere indlæg i tråden), kan jeg slet ikke følge. Jeg snyder heller ikke skat, bare fordi andre gør det. Hvis du er utilfreds med loven, så forsøg at lave den om.

Jeg har ikke noget imod affiliate marketing, men det skal være tydeligt angivet, at der er tale om noget sådant.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

M_Munksgaard:

Vi har i årtier levet med finansierede anmeldelser i den trykte presse, hvor reklamen i høj grad har været skjult...

Nej. Det kan sagtens virke som reklame, når journalister skriver noget af fra et firmas pressemeddelelser, men husk på, at avisen har modtaget tonsvis af pressemeddelelser og kun skriver om en lille del - den del, de mener ville interessere deres læsere. Det har intet med reklame at gøre - aviserne modtager ikke betaling for opgaven.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:

Jonas Bentzen:

Hvis vi taler om den løsning, hvor der typisk er to grønne linjer under et ord (se Apple-linket og Samsung-linket i denne artikel), og man så får reklamer op, når musen holdes hen over: Jeg hader det - simpelthen :)

Jeg kan ikke se nogle Apple og Samsung links i den artikel. Måske er de fjernet igen?

De er der skam stadig. Sådan her ser de ud i Firefox (reklameboksen kommer frem, når man holder musen hen over "Apple"):

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

De er der skam stadig.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvornår pcworld indsætter disse reklamer. Jeg har lige prøvet igen: 1 gang med firefox, uden visning, 2 gange med ie, hvor reklamerne blev vist den ene gang...

Men grimme er de, det synes jeg også.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:

Jeg kan ikke helt gennemskue hvornår pcworld indsætter disse reklamer.

Linkene får først den grønne understregning helt til sidst i sideindlæsningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

Iryna.dk:

Og hvis en læser ikke ved hvad affiliate marketing er, så ved hun/han måske heller ikke at siden overhovedet tjener penge på det. Det er ikke alle der kan se forskel mellem et normalt link og et affiliate link.

Nej, og der har vi netop problemet: Læseren bør være i stand til at vurdere, om der er tale om en ægte lovprisning af et produkt eller en lovprisning, der bare er skrevet for at få brugeren til at klikke på linket og købe.

Din holdning med, at tingene er acceptable, fordi andre gør det (tidligere indlæg i tråden), kan jeg slet ikke følge. Jeg snyder heller ikke skat, bare fordi andre gør det. Hvis du er utilfreds med loven, så forsøg at lave den om.

Jeg har ikke noget imod affiliate marketing, men det skal være tydeligt angivet, at der er tale om noget sådant.

 

Jeg har ikke givet udtryk for at det er min holdning. Jeg har bare skrevet at det er accepteret mange steder. Men det generer ikke mig, da jeg kan se forskellen mellem linksene. Dog ville det heller ikke afholde mig fra at bruge affiliate linksene.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)