Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstreklamer - hvad er din holdning?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

Nej, og der har vi netop problemet: Læseren bør være i stand til at vurdere, om der er tale om en ægte lovprisning af et produkt eller en lovprisning, der bare er skrevet for at få brugeren til at klikke på linket og købe.



Hej

Det er derfor vigtigt at man som affiliate partner gør opmærksom på at man tjener penge ved at henvise brugere via affiliate links.

Dette kan man selvfølgelig ikke gøre i selve teksten da den så bliver ulæselig, men det bør som minimum fremgår af en 'Om siden' side.

Dog vil jeg sige at der er jo mange der laver anbefalinger uden at tjene noget på det. Men det er jo stadig en anbefaling/lovprisning uanset om man tjener noget eller ej. Så det er ikke muligt at definere en 'ægte' lovprisning.

Hvis jeg godt kan lide et brand og lovpriser det uden et affiliatelink, er det så en bedre lovprisning end hvis jeg tjener på linket?

Mvh. Ken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Det er derfor vigtigt at man som affiliate partner gør opmærksom på at man tjener penge ved at henvise brugere via affiliate links.


Dette kan man selvfølgelig ikke gøre i selve teksten da den så bliver ulæselig, men det bør som minimum fremgår af en 'Om siden' side.

Dog vil jeg sige at der er jo mange der laver anbefalinger uden at tjene noget på det. Men det er jo stadig en anbefaling/lovprisning uanset om man tjener noget eller ej. Så det er ikke muligt at definere en 'ægte' lovprisning.

Det er i høj grad muligt for den, der skriver teksten, at vide, om han/hun mener det eller ej. Så jeg forsøger at appellere til folks moral, så vi ikke får nettet oversvømmet med falske lovprisninger fra folk, der vil tjene penge.

Igen: Der er intet galt i at bruge affiliate-programmer - det handler bare om at være ærlig og lade være med at snyde folk. En af mine egne sider indeholder affiliatelinks - men det står meget tydeligt ude i siden, at der er tale om affiliatelinks. Der står også, at de firmaer, jeg linker til, er firmaer, jeg rent faktisk har prøvet og kan anbefale. Altså: Ærlighed.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

Det er i høj grad muligt for den, der skriver teksten, at vide, om han/hun mener det eller ej. Så jeg forsøger at appellere til folks moral, så vi ikke får nettet oversvømmet med falske lovprisninger fra folk, der vil tjene penge.

Igen: Der er intet galt i at bruge affiliate-programmer - det handler bare om at være ærlig og lade være med at snyde folk. En af mine egne sider indeholder affiliatelinks - men det står meget tydeligt ude i siden, at der er tale om affiliatelinks. Der står også, at de firmaer, jeg linker til, er firmaer, jeg rent faktisk har prøvet og kan anbefale. Altså: Ærlighed.



Hej

Jeg er helt enig i at man skal være ærlig i sin lovprisning.

Tit er hele teksten som man som affiliate partner skriver en lovprisning, og der skal man jo selvfølgelig være ærlig og mene det man skriver.

Men min pointe er at det gælder uanset om man er affiliate partner eller ej, og derfor er det jo også lidt irrelevant om linket inde i teksten er et direkte link eller et affiliate link.

Så længe man er ærlig om at man er igang med f.eks. at lovprise et produkt, så er brugeren jo i stand til at identificere at det er en lovprisning uanset hvordan man linker videre.

Og om man laver lovprisningen fordi man tjener penge, godt kan lide brandet eller ens kone arbejder i online butikken etc. er derfor irrelevant set i.f.t. ovennævnte.

Mvh. Ken

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Bentzen:

Der er intet galt i at bruge affiliate-programmer - det handler bare om at være ærlig og lade være med at snyde folk.

Lige præcis :-)

Og netop derfor forstår jeg også godt den røre der var fornylig om a-kasser. For her var der netop ikke tale om ærlighed. Man skal altså ikke skrive ting som uafhængig eller bedste pris, hvis det ikke er sandt. I et sådan tilfælde er det fair nok at blive revet rundt i pressen.
Det er bare ikke fair overfor resten af branchen, da hele branchen får et dårligt ry :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ud til, at vi er rørende enige Smile

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. at "tekstreklamer" skulle blive accepterede tror jeg ikke det er helt sådan det er. Mit gæt er at forbrugerombudsmanden ganske enkelt ikke er klar over konceptet og problemstillingerne med det. Det er jo ikke særligt udbredt i DK endnu - PC World er nok det største danske internetmedie, jeg har set benytte sig af det... ja og så benytter de sig endda af det i en temmeligt vanilla-agtig version. Men hvis det bliver mere udbredt vil jeg godt vædde med forbrugerombudsmanden hurtigt får nys om det. Hvad han så beslutter skal jeg så ikke kunne sige. Mit gæt er dog, at man vil vurdere "tekstreklamer" er i strid med §4 - men det er som sagt kun et gæt.

 

Det er jo lidt det samme med affiliate.... Konceptet er relativt nyt.... det er ihvertfald relativt ukendt, blandt befolkningen og beslutningstagerne. Men nu har det jo været taget op i medierne. Så lur mig om ikke vi også snart begynder at se nogle principielle sager fra forbrugerombudsmanden, i forhold til affiliate.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Det er jo lidt det samme med affiliate.... Konceptet er relativt nyt.... det er ihvertfald relativt ukendt, blandt befolkningen og beslutningstagerne. Men nu har det jo været taget op i medierne. Så lur mig om ikke vi også snart begynder at se nogle principielle sager fra forbrugerombudsmanden, i forhold til affiliate.

Det kan godt være at mange ikke kender til affiliate marketing, men nyt er det bestemt ikke. Det har vel eksisteret ca. lige så længe som internettet.

Det der blev taget op i medierne var jo netop de ulovlige ting, som at skrive at man er uafhængig, når det ikke er tilfældet.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:
Det kan godt være at mange ikke kender til affiliate marketing, men nyt er det bestemt ikke. Det har vel eksisteret ca. lige så længe som internettet.

 

Det var også derfor jeg uddybede min udtalelse med "det er ihvertfald relativt ukendt, blandt befolkningen og beslutningstagerne" ;)

Det jeg mente var at den almindelige borger og dem der ligesom sidder med ansvaret for at holde hånd i hanke med den slags, hidtil ikke har været bekendte med konceptet. Hvorfor det har kunne snige sig under radaren.

 

Erik Pilgaard Hejlskov:
Det der blev taget op i medierne var jo netop de ulovlige ting, som at skrive at man er uafhængig, når det ikke er tilfældet.

 

Og hvad så? Affiliate har ikke rigtigt været behandlet i mainstream medierne.... Det har det så nu, med sagen om A-kasserne. Hvorfor de har taget det op er vel underordnet...fakta er at konceptet nu har været inde og runde mainstream medierne. Den oplagte konsekvens af dette vil så være at affiliate får mere opmærksomhed....f.eks. fra medierne og forbrugerombudsmanden :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:

Og hvad så? Affiliate har ikke rigtigt været behandlet i mainstream medierne.... Det har det så nu, med sagen om A-kasserne. Hvorfor de har taget det op er vel underordnet...fakta er at konceptet nu har været inde og runde mainstream medierne. Den oplagte konsekvens af dette vil så være at affiliate får mere opmærksomhed....f.eks. fra medierne og forbrugerombudsmanden :)

Fuldstændig korrekt. Derfor er det også endnu vigtigere at folk ikke begår ulovligheder som i tilfældet med a-kasserne. Hvis alle er seriøse, så er der også større sandsynlighed for at der bliver tegnet et positivt billede i mainstream medierne.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at tekstannoncer konverterer meget bedre end bannerannoncer, især når affiliatelinket er flettet ind i teksten på en naturlig måde. Om det er lovligt eller ej, det finder vi nok ud af i løbet af det kommende års tid, når det højst sandsynligt bliver taget op på politisk plan.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)