Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den bedste affiliate implementering?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Jeg skriver nogle små korte nyheder på MobilTjek, hvor jeg fletter et eller flere affiliatelinks ind i teksten. F.eks. her: ring frit fra fastnet til mobil, hvor der helt naturligt er placeret et link til Fullrate.

Nicolajs side er et rigtig godt eksempel på an affiliate side, hvor det er en meget naturlig integrering af links. Faktsik en af de bedste jeg har set.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Nicolaj Thomasen:

Jeg skriver nogle små korte nyheder på MobilTjek, hvor jeg fletter et eller flere affiliatelinks ind i teksten. F.eks. her: ring frit fra fastnet til mobil, hvor der helt naturligt er placeret et link til Fullrate.

 

Nicolajs side er et rigtig godt eksempel på an affiliate side, hvor det er en meget naturlig integrering af links. Faktsik en af de bedste jeg har set.

 

Ja det er en fin side. Jeg tænker bare: det er meget åbenlyst på Nicolajs side at det drejer sig om sælge noget. Jeg kunne forestille mig at trådstarteren mener tekster (blogs?), der indeholder "skjulte" affiliate links.

 

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

F.eks. her: ring frit fra fastnet til mobil, hvor der helt naturligt er placeret et link til Fullrate.

Det er også den metode der giver mest mening. Jeg gør eksempelvis det samme i min guide til brug af 123hjemmeside. Her fortæller jeg hvordan processen fungerer og linker samtidigt til deres introtilbud med henholdsvis 3 måneder og 12 måneders abonnement. Det er dermed helt naturligt for læseren, at der placeres links her :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Ja det er en fin side. Jeg tænker bare: det er meget åbenlyst på Nicolajs side at det drejer sig om sælge noget. Jeg kunne forestille mig at trådstarteren mener tekster (blogs?), der indeholder "skjulte" affiliate links.

Nå, jeg brugte lige lidt tid på at læse hele tråden igennem. Og du har ret :o)

Så har jeg ikke nogen jeg synes er gode, men jeg kan finde mange dårlige..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Iryna.dk:

Ja det er en fin side. Jeg tænker bare: det er meget åbenlyst på Nicolajs side at det drejer sig om sælge noget. Jeg kunne forestille mig at trådstarteren mener tekster (blogs?), der indeholder "skjulte" affiliate links.

Nå, jeg brugte lige lidt tid på at læse hele tråden igennem. Og du har ret :o)

Så har jeg ikke nogen jeg synes er gode, men jeg kan finde mange dårlige..

Hvem siger at det skal være skjulte links? Det har trådstarter da ikke nævnt noget om.

Han skriver at det skal være "hvordan man har bygget affiliate links ind i sine tekster" samt "uden KØB HER! SE HER! KUN XXXX kr."

Det er både guide til brug af 123hjemmeside og ring frit fra fastnet til mobil, da netop eksempler på :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:

igang:

Iryna.dk:

Ja det er en fin side. Jeg tænker bare: det er meget åbenlyst på Nicolajs side at det drejer sig om sælge noget. Jeg kunne forestille mig at trådstarteren mener tekster (blogs?), der indeholder "skjulte" affiliate links.

Nå, jeg brugte lige lidt tid på at læse hele tråden igennem. Og du har ret :o)

Så har jeg ikke nogen jeg synes er gode, men jeg kan finde mange dårlige..

Hvem siger at det skal være skjulte links? Det har trådstarter da ikke nævnt noget om.

Han skriver at det skal være "hvordan man har bygget affiliate links ind i sine tekster" samt "uden KØB HER! SE HER! KUN XXXX kr."

Det er både guide til brug af 123hjemmeside og ring frit fra fastnet til mobil, da netop eksempler på :-)

 

Ok, Erik, det er rigtigt. Du gør det klart at det er en reklame da du også skriver prisen. Men det er jo ikke alle der gør det. I de fleste tilfælde er det vel ikke synlig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vil i øvrigt godt give dig ret, nu hvor jeg har læst trådstarterens besked en gang mere. Skjulte links er ikke det han har efterspurgt :)

Ved ikke om jeg måske blander trådene sammen..

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Men vil i øvrigt godt give dig ret, nu hvor jeg har læst trådstarterens besked en gang mere. Skjulte links er ikke det han har efterspurgt :)

Ved ikke om jeg måske blander trådene sammen..

Det var i hvert fald ikke min intention at "opmuntre" og snakke alt for meget om de helt snedige og skjulte links, men mere som jeg har skrevet før, en god implementering der skaber værdi for begge parter.

- John Bakken

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

John Bakken:

Housewife.dk er der kun adsense er der ikke?

Der er ikke et direkte affiliate link noget sted så vidt jeg kan se, men jo det er en rigtig fin side der nok skal kaste kroner af sig ;) Den er jo også spækket med godt indhold, så besøgende skal der nok også være mange af.

- John Bakken

http://housewife.dk/husholdning_bogrengoeringsaakandulaeredet.htm er et eksempel på at der benyttes decideret affiliate-annoncer på housewife.dk ;-)

Så selvom der er mest AdSense sniger der sig en smule affliate ind også.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi snakker implementation af affiliate, så mener jeg også, at det er værd at nævne andre typer af sites, end dem der ofte fokuseres på. På Amino er det næsten altid mobil og bredbånd og iPhone osv. der nævnes.

Jeg tillader mig lige at nævne mit eget site med gratis konkurrencer. Her sælges der ingen produkter, da alt er gratis, men det er fortsat affiliate. F.eks. denne konkurrence om et 40 tommer Samsung LED TV, hvor der linkes til en kampagne hos Viasat.

Hvis du vil opstarte en ny affiliateside, så vil jeg foreslår at du finder et emne som der ikke findes ret mange sider om, så du kan være en af de første. Det betyder ikke så meget om der er mange affiliate kampagner om emnet. Brug dem der er, og forsøg så at lave flere aftaler direkte med annoncørerne. Muligvis kommer der også senere flere kampagner i netværkene, og så kan du høste frugten af at være en af de første.

Da jeg startede konkurrenceSiden.dk i 1998, så var det den første af sin slags. Jeg tror kun at 3-4 af konkurrencerne var via affiliate, resten linkede jeg til gratis. Idag er det en langt større andel der er via affiliate, og idag findes der også en lang række af lignende sites.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)