Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på med kundedatabaser!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo helt sort, men meget typisk dansk.

Når jeg kigger på Mybuy, ser det ud til at alt er fuldstændig det samme som med Macca. Altså samme crappy produkter, og sammen kedelige design. De eneste to umiddelbare forskelle jeg kan se, er farverne og navnet.

Men det bliver en dyr omgang for Mybuy. I værste fald kan det koste 100 kr. pr. mail, og minimum 10.000 kr. Hvis der er mange modtagere af nyhedsbrevet, og de har sendt det flere gange, kan det jo ende med at smadre virksomheden.

Egoistisk set er jeg glad for at det er andre der betaler de lærepenge. Jeg vil ikke udelukke at jeg, under de rette omstændigheder, kunne have fundet på at gøre det samme. Jeg er i hvert fald ikke sikker på at jeg ville få afklaret regerne omkring overtagelse af en nyhedsmaildatabase, når firmaet er med i købet.

Jeg håber for Mybuy, at de slipper billigt, under forudsætning at de ikke har vidst bedre.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Når jeg kigger på Mybuy, ser det ud til at alt er fuldstændig det samme som med Macca. Altså samme crappy produkter, og sammen kedelige design. De eneste to umiddelbare forskelle jeg kan se, er farverne og navnet.

+ samme bagmænd ;D

igang:

Egoistisk set er jeg glad for at det er andre der betaler de lærepenge. Jeg vil ikke udelukke at jeg, under de rette omstændigheder, kunne have fundet på at gøre det samme. Jeg er i hvert fald ikke sikker på at jeg ville få afklaret regerne omkring overtagelse af en nyhedsmaildatabase, når firmaet er med i købet.

Jeg undre mig også over, at man ik må bruge nyhedsmaildatabasen, når man overtager hele firmaet!
De har jo ik blot købt databasen, men derimod overtaget både varelager, personale osv... Altså det jeg ville kalde et opkøb eller overtagelse af et firma!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det reducer i hvert fald værdien af et konkursboerne. Jeg kender til et par sager hvor eneste aktiv netop var kundelisterne og nyhedsbrevmodtagerne.

Betyder dette så også at hvis jeg køber et firma og fusioner det med et eksisterende firma at jeg er nød til at bede alle om at gentilmelde sig nyhedsbrevet?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:

Betyder dette så også at hvis jeg køber et firma og fusioner det med et eksisterende firma at jeg er nød til at bede alle om at gentilmelde sig nyhedsbrevet?

Det er sådan jeg læser det, uden der dog er faldet dom endnu. Så det bliver spændende at se, hvad politianmeldelsen fører til.

Et praktisk spørgsmål m være, hvordan man får kunderne til at gentilmelde sig, hvis man ikke må sende dem en mail?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Jeg undre mig også over, at man ik må bruge nyhedsmaildatabasen, når man overtager hele firmaet!

 

Det oprindelige firma eksisterer jo ikke mere - det er gået konkurs.... Det kan jeg forestille mig er grunden til anmeldelsen.... Teknisk set er der jo tale om to forskellige virksomheder, og kunderne har altså kun givet den første lov til at kontakte dem med reklamemateriale.

Men det er da klart den er ude i gråzonen.... Hvilket nok også har spillet ind - det er jo sådanne sager, der danner præcedens...hvadenten de bliver vundet eller ej.

 

Jeg synes dog, hvis man træder et skridt tilbage, anmeldelsen er rimelig nok.... Der er jo klart tale om to forskellige virksomheder.... og medmindre brugeren har givet den oprindelige virksomhed lov til at vidersælge deres kontaktoplysninger.... ja så er sagen altså ret klar.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Det oprindelige firma eksisterer jo ikke mere - det er gået konkurs.... Det kan jeg forestille mig er grunden til anmeldelsen.... Teknisk set er der jo tale om to forskellige virksomheder, og kunderne har altså kun givet den første lov til at kontakte dem med reklamemateriale.

Men det er da klart den er ude i gråzonen.... Hvilket nok også har spillet ind - det er jo sådanne sager, der danner præcedens...hvadenten de bliver vundet eller ej.

Altså om et firma er gået konkurs eller om det har voldsomme likviditets problemer, det burde går ud på mere eller mindre det sammen, når køber overtager det hele.
Men da det er de tidligere ejere, som har købt konkursboet, så kan det måske spille ind i denne sag?

Fama:

Jeg synes dog, hvis man træder et skridt tilbage, anmeldelsen er rimelig nok.... Der er jo klart tale om to forskellige virksomheder.... og medmindre brugeren har givet den oprindelige virksomhed lov til at vidersælge deres kontaktoplysninger.... ja så er sagen altså ret klar.

Enig men det nye selskab overtager jo konkursboet... Hvis Mybuy dømmes, så vil det jo for fremtiden betyde, at et konkursbo mister værdi, hvis noget af "værdien" er en nyhedsmaildatabase... Og det er vel næppe i boets eller kreditorenes interesse...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det mon forstår således, at hvis virksomhed A køber virksomhed B, så må A ikke bruge emails fra kundebasen i B?

Det er da helt sort :-)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Man køber vel ikke et konkursbo men man køber der imod værdierne ud af et konkursbo og der bliver i den forstand ikke tale om en videreføring af en bestående virksomhed og dermed opstår den noget aparte situation?

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Altså om et firma er gået konkurs eller om det har voldsomme likviditets problemer, det burde går ud på mere eller mindre det sammen, når køber overtager det hele.
Men da det er de tidligere ejere, som har købt konkursboet, så kan det måske spille ind i denne sag?

 

Det er også derfor den her sag, for mig, er lidt ude i en gråzone.... Når man zoomer ind er der helt klart nogle interessante ting ved den. Et eller andet sted er det jo samme virksomhed.... Men jeg vil tro du får mere end ualmindeligt svært ved at få de to brødre til at vedkende det er det samme firma.... Den slags kalder man vel konkursrytteri og er jo dybest set bedrageri. Så jeg vil tro der på pairet vil være tale om to forskellige virksomheder.... og så er det altså ikke lovligt, at viderformidle/benytte folks kontaktoplysninger på den her måde.

Så som jeg ser det står de to brødre lidt som en lus mellem to negle... For ikke at blive knaldet for konkursrytteri må de stå fast på det er to forskellige virksomheder....men for at undgå de bliver knaldet for at bryde markedsføringsloven må de påstå det ikke er to forskellige virksomheder - klassisk catch 22 :)

 

Fashion-Seller:
Enig men det nye selskab overtager jo konkursboet... Hvis Mybuy dømmes, så vil det jo for fremtiden betyde, at et konkursbo mister værdi, hvis noget af "værdien" er en nyhedsmaildatabase... Og det er vel næppe i boets eller kreditorenes interesse...

 

Det er nok også en af grundene til man har anmeldt dem.... Det er jo en interessant principiel sag.... Jeg kender godt nok ikke til sager, hvor nyhedsmaildatabaser er blevet formidlet selvstændig som aktiver. Det er klart de ofte indgår som et aktiv, når værdien af en virksomhed skal udregnes. Men hvor tit er det sket de er blevet solgt seperat? I den henseende er lovgivningen jo ret klar - du må ikke gå ud og købe sådan en database og så begynde at sende markedsføringsmateriale ud på den, medmindre de tilmeldte udtrykkeligt har givet tilladelse til det. Dvs. hvis du overtager hele firmaet består den juridiske entitet jo stadigvæk - dermed består den aftale mellem bruger og den juridiske entitet naturligvis også. Men i det øjeblik den juridiske entitet ophører med at eksistere ophører evt. aftaler mellem kunden og den også....

 

Det er ihvertfald mit gæt.... Men det kan jo være der er en fagmand, der kan skyde det i sænk :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)