Kunne ik finde ud af, hvor dette skulle ligge, så har bare smidt det herinde! Her er en sag om, hvordan en kundedatabase i et andet firma, som er gået konkurs, er blevet omdrejningspunktet i en SPAM sag! http://www.computerworld.dk/art/56728/forbrugerombudsmand-anmelder-mybuy-dk-til-politiet |
Det er jo helt sort, men meget typisk dansk.
Når jeg kigger på Mybuy, ser det ud til at alt er fuldstændig det samme som med Macca. Altså samme crappy produkter, og sammen kedelige design. De eneste to umiddelbare forskelle jeg kan se, er farverne og navnet.
Men det bliver en dyr omgang for Mybuy. I værste fald kan det koste 100 kr. pr. mail, og minimum 10.000 kr. Hvis der er mange modtagere af nyhedsbrevet, og de har sendt det flere gange, kan det jo ende med at smadre virksomheden.
Egoistisk set er jeg glad for at det er andre der betaler de lærepenge. Jeg vil ikke udelukke at jeg, under de rette omstændigheder, kunne have fundet på at gøre det samme. Jeg er i hvert fald ikke sikker på at jeg ville få afklaret regerne omkring overtagelse af en nyhedsmaildatabase, når firmaet er med i købet.
Jeg håber for Mybuy, at de slipper billigt, under forudsætning at de ikke har vidst bedre.