Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra idé til virkelighed!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej folk på Amino.dk  - Der kommer meget historie om mig selv først, så hvis du er utålmodig, så spring venligst det første over, og fortsæt ned til den røde stjerne  (*)


For bedre at kunne forstå mit "dilemma", hvis man kan kalde det for det, vil jeg lige starte med at fortælle lidt om mig selv. - Mit navn er Kasper Andreassen, jeg er 18 år gammel og studerer i øjeblikket på HG.


Jeg har længe gået med en lille iværksætter "i maven". Siden jeg for 2 - 3 siden, kom med min første idé med at sælge de dengang relativt nye varmepuder til mikroovnen (dem med hvedekorn og kirsebær-sten inde i) til store kæder, så som Føtex, Bilka, m.m., og derudover også markedsføre dem bedre, end det var blevet gjort i forvejen. Nå, men med iver og hast gik jeg i gang med at prøve at starte en produktion af puderne og få dem solgt til de store kæder. Til at starte med skulle produktionen bare være derhjemme, indtil den store ordre kom, og jeg måske kunne rykke produktionen videre til en produktionsskole eller lignende. Jeg gik som sagt i gang med det samme, med et glimt i øjet og et smil på læben.


Jeg fik lavet en "brochure", til de evt. køber, og fik min dengang (no offence bro ) veltrænede storebror til at stå model med puden (den virkede jo mod ømme muskler). Jeg synes selv det hele gik ret godt, og jeg fik bestemt prisen, hvilke butikker/kæder jeg ville satse på, samt firmanavn og logo. Efter lidt tid gik jeg så i stå igen, for man er jo teenager og nogle gange skal der altså festes og man skal have det sjovt, men 1 måneds tid efter gik jeg så i sving igen, og jeg fik sendt mine brochure. Jeg hørte aldrig fra hverken Føtex, Bilka eller andre, og fandt så ud af noget tid efter at jeg måske havde sendt til de forkerte afdelinger . Ca. 2 uger efter kunne jeg så se "mine" puder i ugens Føtex-avis - dette kunne selvfølgelig bare have været et tilfælde.


Det var selvfølgelig ikke så sjovt at se, når det var ens "egen" idé, men hey - what doesn''t kills you makes you stronger - det har jeg altid levet efter. Så tilbage til "tegnebordet" igen. Der gik selvfølgelig noget tid, før den næste idé opstod, men den kom heldigvis! - Desværre var idéen/idéerne jeg fik derefter, for store og kompliceret til "lille" mig kunne realisere dem (prøv du som en 16 - 17 år, at overbevise

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper.

 

Du skal bare blive ved.

 

Følge dit motto.

 

 

Jeg har både haft en ide til Blockbuster, som de da virkelig ikke kunne se nogen forretning i. Lidt senere kom Netflix på banen og stjal 1 mio. kunder fra på et år.

 

Min erfaring er lidt den her.

 

Man kan være bagud med sin ide ( ideen er allerede under udvikling andetsteds)

Man kan være have ideen på rette tidspunkt( Men det forkerte sted og falske forudsætninger)

Man kan være foran ( hårdt arbejde)

 

Du skal bare knokle på...

 

Brug endelig Erhvervsservicecentrene, når du får en god ide. De ved lige, hvordan den skal grejes som oftest.

 

Held og lykke. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Har sendt dig en mail.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Tak for de gode råd

Er dejligt at høre at høre man ikke er den eneste . Ang. Erhvervsservicecentrene, har du der nogle desiderede du kan anbefale eller er det bare med at søge efter nogle i ens område?

 

Med Venlig Hilsen

 

Kasper Andreassen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper,

hatten af for dit friske indlæg! Inspirerende - og irriterende! Det kan sagtens tænkes, at dine ideer har været undervejs hos andre - der er jo ikke noget som forhindrer to mennesker i at få nøjagtigt den samme idé uafhængigt af hinanden. Varmepuden til mikroovn mener jeg dog at have set for rigtigt mange år siden, så hvis du har "opfundet" den idé, så er det sikkert en "genopfindelse".

Men klø på! En god idé er ikke altid præsentabel nok, fordi alt er nedfældet på papir. Ofte er der også behov for prototyper - og du har ret i, at netværk er voldsomt vigtigt.

Men prøv alligevel at finde dig en NDA-kontrakt, der sikrer at de mennesker du præsenterer idéen for ikke løber med den.

Amino er eksempelvis et meget godt sted at starte med at netværke.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

 

Tak skal du . Nej du har fuldstændig ret, i det her "spil" gælder det om at være hurtig og hårdt arbejdende. Varmepuden var heller ikke mine egen opfindelse, men jeg mente at det dengang, var langt fra alle der kendte til produktet, og derfor fik jeg idéen til at "markedsføre" det i de store kæder og sælge det der.

 

Tror også siden er et rigtigt godt sted at netværke, men er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal skaffe et netværk, da jeg pga. bl.a. min unge alder, ikke har så meget erfaring indefor området, og derfor ikke så meget at tilbyde af.

 

Men jeg vil helt sikkert kæmpe til "sidste sved-dråbe", for at få en forretning op og køre

- Tak for indlæget og dine råd

 

Mvh

Kasper Andreassen

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har skrevet dig en mail .Tjeck den ud
Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
For ikke så forfærdeligt længe siden, havde jeg også en idé om, "at skal man i banken, så skal man have fint tøj på" - eller bare generelt holde ''møder'' med folk, der kan få en stor indflydelse på ens idéer. Det har ændret sig fuldstændig nu. Jeg er 17 år, jeg behøver ikke at ligne en voksen mand. Er jeg bare anstændig klædt på, og ikke ligner én der lige er stået op, så er det helt fint.
Dét som udefrakommende personer "tænder på" er, efter min relativt korte erfaring, ikke at du er pænt klædt på... det handler om at se noget vilje og gejst i øjnene, og se hvor meget man egentligt brænder for det, man gerne vil have realiseret!

Vi er 4 teenagere, der forsøger at starte en virksomhed gennem Young Enterprise (et valgfag på Handelsskolen i Viborg, Innovation / Ung Virksomhed), og det var faktisk dér hvor min holdning ændrede sig. Når man kommer ud til forskellige personer som ung iværksætter, er min oplevelse at de fleste er utrolig flinke og meget hjælpende. Igen vil jeg pointere, at det virkelig handler om at grave dybt i sit følelsesregister ;)

Hvad med at finde en god kammerat, du stoler på og som du ved kan supplere dig?
Eksempelvis har du en masse idéer, men knap så mange kontakter. Så find en der tror ligeså meget på din idé, men har nogle kontakter.

Jeg er virkelig blevet overrasket over, hvor sindssygt vigtigt kontakter / netværk egentligt er. Bare dét at man er kendt i sin by (på den gode måde), giver virkelig meget, hvis man eksempelvis vil ansøge om små opstartssponsorater, eller skal have lavet et banner hos den lokale skiltemager - et eller andet!

Ellers så er det bare at prøve.
Jeg har altid været den tilbageholdende type, der har sagt "Nej, det vil de sgu ikke," uden egentligt at tænke over, at det værste der kan ske, hvis man spørger, er at man kan få et nej. Værre er det ikke.
Vi havde brug for noget markedsføring til vores produkt, og 2 i vores virksomhed foreslog at vi da kunne tage kontakt til Chaplin. Det troede jeg godt nok ikke at de ville gøre gratis, men nu står vi altså med en "MUWO afterparty" efter vi har released vores produkt på en messe, og vi får radiospots og jeg ved snart ikke hvad - og det skete KUN fordi de 2 tog initiativet.

For at det ikke skal handle alt for meget om vores virksomhed, så vil jeg ønske dig held og lykke, og hvis du har spørgsmål, så skal du være velkommen til at skrive. På den måde har du fået en kontakt mere, og det har vi også :)

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 05:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fornuftig holdning du har til tingene, hvis du er så stræbsom så skal du NOK blive til noget!

 

Du skal være meget velkommen til at kontakte mig. Jeg er altid frisk på en anderledes idé.

Dit netværk skal jo starte et sted:-)

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej Kasper.

 

Det lyder som om du har det drive der skal til, for at komme langt med en ide. Det er meget vigtigt når du får en ide, at du laver en grundig undersøgelse af det du skal igang med. Til dette skal du bruge en forretningsplan. Denne er en slags "koge bog" for det du skal i gang med. har linket til den her:

 


 

Desuden er resten af siden: www.startguiden.dk uundværelig for en ny iværksætter. Check den ud.

 

En forretningsplan kan virke lidt uoverskuelig for der er mange informationer der skal indhentes og felter der skal udfyldes, men der gør du en forskel. For det første får du afklaret nogle ting, du slet ikke ville uden forretningsplanen. Ligeledes virker du og dit projekt langt mere seriøst overfor mulige investore eller samarbejdspartnere idet du på forhånd har afklaret en masse spørgsmål de evt. måtte have.

Mange banker, investorer eller samarbejdspartnere efterspørger direkte en forretningsplan, for på denne måde at læse i detaljer om din ide, og hvordan du ser mulighederne for succes.

 

Det viser også at du har investeret noget tid i ideen, og ikke bare har fået den for 5. min siden og er igang med at skaffe millioner som startkapital.

 

Keep up the spirit. Husk dovenskab er at gøre det rigtigt førstegang.

 

Mv. Kjærbo

 

 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)