Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra idé til virkelighed!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Kasper,

 

Jeg kan kun give dig ret, som ung er det i første omgang enormt svært at komme igang, da man ofte mangler netværket, jeg har været så heldig at komme inden for en stor virksomhed med meget store udskiftlighed i personalet, det har givet mig den kæmpe fordel at mange af de mennsker jeg har mødt i de par år, efterhånden har fået andre jobs og jeg idag kan trække på dem og omvendt når der er brug for det.

 

Jeg er faktisk lige startet med den der linkedin nævnt i et tidligere indlæg og det virker faktisk som et fornuftigt værktøj, som du siger har du sikkert familie & venner som arbejder rundt omkring og de har sikkert også kontakter, det er jo altid en fordel at man kender nogen som kender nogen istedet for at prøve at skabe kontakt til folk man ingen relationer har til :)

 

Jeg er også altid frisk på en god ide, både med feedback og med at være behjælpelig hvis jeg "kender nogen" :)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj

 

Tak for de venlige ord

Kommer til at have lidt travlt det næste stykke tid, da jeg har en del eksamer og ting der skal overståes. Men jeg har tilføjet dig til min venneliste, så vi evt. kan diskutere nogle idéer osv.

 

Med Venlig Hilsen

Kasper A

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kjærbo

 

Tak for de gode råd og de venlige ord :-)

Har tidligere snuset lidt rundt på siden, men måske ikke beskæftiget mig så meget med den som jeg skulle .

Du har ret i at en forretningsplan er meget vigtig at ha'', for at gøre en ide til mere end bare et "tankestrejf", så dette er nok stedet at starte fremover.

 

Igen tak for det gode råd - er helt sikkert et jeg vil tage med mig videre

Ps. - Genialt citat

 

Med Venlig Hilsen

Kasper A

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads

 

Tak for dit indlæg. Lyder som om du har lært en masse at kende igennem tiden :)

Tænkte på, hvordan skabte dit netværk gennem din arbejdsplads? - Smalltalk''ede du med en masse kollegaer og derved fik nummer, email osv., eller gjorde du dem tjenester, eller hvad gjorde du?

 

Har godt nok hørt om Linkedin, men det virker vel ikke til så meget, hvis man ikke kender nogle der bruger det?

 

Har forresten tilføjet dig til min venneliste her på Amino :) - Hvis der skulle være en ide jeg gerne ville have noget feedback på, eller lign.

 

Med Venlig Hilsen

Kasper A

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Tak for dit indlæg. Grunden til jeg valgte at gå til banken med den idé, var fordi det var noget der havde med selve bank-verdenen at gøre, og derfor syntes jeg selv det var et godt sted sted at starte. Jeg valgte derfor at hoppe i en skjorte, for at vise at jeg faktisk mente noget med det, at jeg ikke bare kom lige ind fra gaden med en ide der var poppet ind i mit hovede 5 min før.

 

Har selv været med i Young Enterprise i et kort stykke tid. Syntes umildbart ikke det var noget for mig, for syntes ikke om idéen at begrænse sine samarbejdspartnere til de 20 - 30 man gik i klasse med - havde nemlig besvær med at finde nogle der "følte" det samme for projektet, som jeg selv.

 

Mht. netværk er jeg selv ved at prøve på at opbygge et nu. - Er f.eks. lige blevet tilbudt en plads i et netværk, så man må sige det går den rigtige vej.

 

Tak skal du have og i lige måde :)

 

Med Venlig Hilsen

Kasper A

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper,



Som jeg skrev var jeg så heldig at der var meget stor udskiftning i firmaet (bestemt IKKE en fordel for firmaet selv).



Det eneste jeg har gjort var bare at lære en masse folk at kende. Ikke nødvendigvis som business, men lige så meget som venner, jeg har stadig kontakt til rigtig mange af dem der så har forladt stedet igen og de sidder i alle mulige stillinger den dag idag, så jeg kender alt fra general manager's til en dagpleje mor.



Det gælder faktisk om ikke at tænke på hvad du får ud af det, men tænk på hvordan du kan hjælpe andre, om det er på et personligt plan eller forretning's plan er nu ikke så vigtigt, men hvis folk ved de kan spørge om hjælp, er de også enormt villige til at hjælpe dig når det er nødvendigt og så er det vel hvad man kalder netværk. 



Jeg kan også godt lide at rejse, så jeg flyver en hel del, der kan man også godt være heldig at komme til at møde andre folk med næse for god forretning eller lign. Pointen i det hele er bare at det gælder om at kende så mange så muligt, specielt når du er så ung som du er, ligsom du selv starter op fra bunden, er der mange andre der også gør det, om det er som iværksætter eller som funktioner er ikke det vigtige :)

Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper.

Det lyder sku interresant med dig og dine idéer :) Du virker som en gut der virkelig brænder for det her.
Undrede mig ovr hvad det vil sige at blive tilbudt en plads i en netværk. For du bare smidt nogle tlf nr og email adresse i hovedet du kan ringe og maile til hvis du mangler hjælp/har en idé/whatever?

Er selv forholdsvis ung, er lige blevet 17. Så jeg er også interreseret i netværk osv.

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper.

Tak for en rigtig god og klassisk historie om en iværksætterspire med en god idé, der desværre bliver trynet eller ikke accepteret hos det "pæne og etablerede selskab".

Jeg har seks basale råd til dig:

1. Tro og stol 100 % på dig selv og din idé, for gør du ikke det, får du heller aldrig andre til at tro på noget.

2. Del din viden og idéer. Alle mennesker har noget viden at bidrage med og du vil før eller siden opleve, at det du deler og giver kommer tilbage til dig i form af ny viden.

3. NETVÆRK! Du siger at du ikke har noget netværk, men indtil videre har du alene med dit indlæg her på AMINO skabt dig et større netværk.

4. Kend dig selv og dine kompetencer. Brug din energi på det, du er god til og få nogle andre, der er verdensmestre på deres felt, til at gøre alt det andet.

5. Gå ned og hent et CVR-nummer, hvis du ikke allerede har et. Det er gratis og tager 2 minutter at udfylde blanketten. Tro mig - når du først har papir på, at du er selvstændig, vil du opleve at du bliver endnu mere engageret og afklaret.

6. Ring til erhvervschefen eller erhvervscentret i din kommune og sig at
du gerne vil have lov at kigge ind 5 minutter for at fortælle om din
idé. Hvis det er nogle engagerede folk, kan de være med til at åbne
døre og hjælpe dig videre.  

Go get it! Du er godt igang allerede og jeg kan mærke på dig at du virkeligt brænder for det her...Mail endeligt til mig, hvis du mener, at jeg kan hjælpe dig med et eller andet.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads

 

Interressant og så sandelig inspirerende historie :)

Må jeg spørge om hvad du "havde at tilbyde", hvis man kan sige det sådan?  - Havde du nogle specielle kompetencer der kunne gavne personen? eller var det mere bare sådan noget "venne-tjeneste", med at låne personen ens bil eller lign?

 

Men tak for de gode råd - er helt sikkert noget jeg vil begynde at tænke over :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christoffer

 

Tak for de venlige ord :)

Mht. det med netværk, så fik jeg et svar på dette indlæg for at høre om jeg var interresseret, og er pt. igang med at læse kontrakten igennem.

 

Men hvis du selv har nogle gode idéer eller lign., så skriv endelig - er altid klar på noget feedback og vi kunne evt. finde ud af noget netværk osv. hvis du skulle være interresseret :)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)