Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trådløs router

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan tilbyde mig en billig trådløs router? Send gerne en PM. Det er en trådløs router til hjemmebrug.


Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sniger mig lige ind i denne debat med spørgsmålet:

Hvilken trådløs router skal man vælge til hjemmebrug?
Den skal kunne holde forbindelsen og så skal den være indbrudssikker.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Ja til begge svar. Men billig, da det er hjemmebrug. Har en router til min stationære, men skal have en trådløs til min qtek og bærbar.


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten,

Følger der noget software med og er det nemt at sætte til den eksisterende router? Vil du vurdere at det er billigt?
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er indbygget en webbaseret adminfunktion til opsætning, som er nemt at bruge. Det har alle routere vel i dag. Det er ikke nødvendigt at installere software. Du kan enten vælge at udskifte din nuværende router med denne (det gjorde jeg), eller bare forbinde dem med et netværkskabel.

Så vidt jeg husker fulgte der en CDROM med som manual. Det hele bliver beskrevet forståeligt (jeg er ikke netværksguru, langt fra).

Jeg synes at det er en yderst fornuftig pris. Jeg købte den fordi min IT leverandør anbefalede den. Jeg havde egentlig kig på en Linksys, og de fås i samme prisleje. Jeg har bare været lidt uheldig med Linksys, og var derfor åben for at prøve noget nyt, og valget faldt derfor på SMC''en.

mvh Carsten
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten, hvor stabil er din fætter?

Hopper den af ofte, nogen gange, sjældent eller aldrig? Jeg spørger fordi jeg synes at så mange klager over dette problem, når de kører trådløst.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg havde engang problemer, men det fandt jeg ud af skyldes at routeren havde svært ved at se det USB-netkort jeg havde sat i PC''en. Efter at jeg brugte det medfølgende USB forlængerkabel har der overhovet ikke været problemer.

Jeg oplever aldrig at den hopper af, og den har kørt uafbrudt siden jeg satte strøm til den første gang. Meget mere kan man vist ikke forvente.

mvh Carsten


Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Når vi taler trådløs netværk skal man være opmærksom på forskellige ting:

Trådløse installationer er meget følsomme for miljøpåvirkninger i form af elektronisk støj og dæmpende materialer, faktisk kan man være ude for at nettet kun rækker i det rum hvor accesspointet/routeren står. Synderne er alle elektroniske og elektriske apparater, f.eks. et dårligt lysstofrør, ventilation eller andet der støjer på den forkerte frekvens, ligesom alucraft der i 80''erne brugtes som dampspær i isolering samt jernbeton og metaltage. Selv metalmøbler, hvis disse placeres skit i firhold til accesspointet kan ødelægge meget.

Man skal også være opmærksom på at standarden er relativ ny, hvilket betyder at man ikke helt er blevet enig om hvad standarden er. Hvis man f.eks. køber et D-link accesspoint, kan man sagtens komme ud for at Dell True mobile trådløse netkort ikke vil gå på. Det er oftest en fordel at bruge komponenter af samme fabrikat.

Når jeg skal anbefale, så bliver det næsten altid til udstyr fra Linksys. Dette firma er datterselskab af Cisco, hvilket betyder kvalitet og de får normalt meget gode karakterer i tests. Jeg bruger selv Linksys udstyr.

På min side kan du læse noget om trådløs sikkerhed ved at følge linket herunder. Der linkes specifikt til artiklen lidt nede på siden

http://www.bufferzone.dk/it%20sikkerhed.htm

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du allerede har 1 router i huset, så køb dig et access point ellers får du bare problemer.

 

Jeg kan give ZyXEL de varmeste anbefalinger.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)