Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg en microchip med radiosender

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer derude.

Jeg har brug for en leverandør, som kan levere en microchip med radiosender.

er der nogle der ved hvor jeg skal henvende mig ?

Hilsen

fjelde

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fjelde,

Kan du beskrive lidt nærmere hvad denne microchip skal kunne, og hvad dine kræv er til radio senderen. Skal den bare kunne sende på 27 Mhz båndet?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kasper

Ja selvfølgelig kan jeg beskrive mere om projektet.

Jeg har en ide om at den skal bruges, som et intelligent kuffert mærke, hvor den kan finde mistede bagage..

Den skal programmeres sådanne,  at den har sit eget nr. så når der bliver søgt efter den, viser den nøjagtigt  hvor bagagen  befinder sig.

Så den skal kunne  arbejde sammen med et tracking system.

Er det nik, eller vil du høre mere ?

 

 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

fjelde:

Hej kasper

Ja selvfølgelig kan jeg beskrive mere om projektet.

Jeg har en ide om at den skal bruges, som et intelligent kuffert mærke, hvor den kan finde mistede bagage..

Den skal programmeres sådanne,  at den har sit eget nr. så når der bliver søgt efter den, viser den nøjagtigt  hvor bagagen  befinder sig.

Så den skal kunne  arbejde sammen med et tracking system.

Er det nik, eller vil du høre mere ?

 

 

Du har sandsynligvis ikke researched ret meget på din idé endnu - for du har helt galt fat i begreberne.

Du kan lave aktiv sporing eller passiv sporing, aktiv sporing kræver en del hardware, som f.eks. gps- og gsm-antenne, så aparatet dels kan kommunikere med satelit for at få position, og dels videregive denne til rekvirenten.

passiv sporing - kræver kun en lille "chip", men er begrænset af at andre kilder skal registrere tilstedeværelsen, som du kender det fra tyverisikrede varer i en butik.

Din idé med et "aktivt" kuffertmærke vil have alt for mange forhindringer, og vil derfor aldrig kunne være en pålidelig ressource.

 f.eks.: Ved aktiv sporing: gps-trackere er forholdsvis dyre, de virker ikke indendøre under tykke tag og mure eller når de er dækket af metal, som f.eks. i tog, fly og i baggagerummet. En aktiv gps-tracker på batteri holder sig højest i "live" i 3 dage inden den skal genoplades.

De passive: Enhver enhed skal være forhåndsregistreret i f.eks. lufthavnens system, for at blive genkendt. Det skal derfor indtastes i hver eneste destination. Herudover skal lufthavnen stille server/computerkraft til rådighed for scanning, søgning, formidling osv.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være et system som det her:

http://www.thenate.com/bluebird.html

Ellers anvender man RFID tags da de har den store fordel ved at være passive og udsender dermed ikke forstyrrende radiosignaler. Man kunne jo godt forstille sig at det kunne være svært at få godkendt aktive sendere til brug i et fly.

De bedste kaffe taged  hilsner
Søren

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)