Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af egen virksomhed en Internet Cafe. Svært at finde kapital hvad gør man?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er to der gerne vil starte en Internet Cafe op. Vi har udarbejdet forretningsplan, etableringsbudget, driftsbudget samt likvid budget. Vi har brugt ca 6 måneder på at analysere markedet hvor vi vil starte op og det ser lovende ud og vi mener der er muligheder i projektet.
Vi skal bruge 500.000 til etablering samt 200.000 til en kassekredit men bankerne er ikke ret villige til at hjælpe os igang. Vi har begge faste job samt over 10 år erhverserfaring fra IT branchen. samt vi har begge eget hus.
Vi ville pt selv kunne skaffe 100-200.000kr til opstart men det er jo langt fra nok.
Den ene af os er ved at sælge hus så friværdien/overskudet vil banken ikke stille til rådighed da huset er under salg og da de ikke er sikre på salgsprisen er det ikke muligt. Den anden har hus men efter en skidt vurdering af egen bank vil de ikke låne de penge der skal bruges som indskud.
Vi vil starte op som ret APS med 2 ejere med 50% i anparter.
Vi forventer et overskud det første år på ca 400.000kr.

Nogle ideer til hvad og hvordan vi kommer videre med projektet.

mvh Henrik

 

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Revurder projektet. Nu nævnes størrelsen af konceptet og beliggenheden ikke, men 200.000 i kassekredit på noget der på kundesiden afregnes ved forbrug lyder af meget.

Overskud af hvad? Hvis lønnen er indregnet, så nedbring opstartsomkostning ved leasing. Byg på trinvis for at forbedre bundlinien.

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde kigget på Leasing men det gik vi fra, men har været inde og se på det igen og det kan altså godt betale sig som du siger ift at minimere opstartsopkostninger, vi halverer det faktisk ved at lease.
Vil lige rette de forskellige budgetter til og se hvordan det hænger sammen.

Tak for inputtet..

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Leasing var ikke muligt da Danske Leasing ikke leaser IT udstyr ud mere og slet ikke hvis det er under 500k. De andre firmaer vil ik lease til nystartede virksomheder de ser helst man har været etableret i over 2 år....så det er øv. Nogle der kender nogle der leaser IT udstyr så smid lige en besked. mvh H.

Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hil1963:

Leasing var ikke muligt da Danske Leasing ikke leaser IT udstyr ud mere og slet ikke hvis det er under 500k. De andre firmaer vil ik lease til nystartede virksomheder de ser helst man har været etableret i over 2 år....så det er øv. Nogle der kender nogle der leaser IT udstyr så smid lige en besked. mvh H.

Aner ikke hvad du skal bruge, mar du prøvet eBay? De har da haft meget lettere brugt udstyr til salg.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

hil1963:
Vi er to der gerne vil starte en Internet Cafe op. Vi har udarbejdet forretningsplan, etableringsbudget, driftsbudget samt likvid budget. Vi har brugt ca 6 måneder på at analysere markedet hvor vi vil starte op og det ser lovende ud og vi mener der er muligheder i projektet.

Det kan man da vist godt kalde et projekt der er " SO LAST YEAR"  

Undskyld men hvem gider efterhånden at gå på net cafe mere ??   For en del år siden døde stort set alle netcaferene på stripe her i KBH  så mon ikke også det er out of date i resten af landet efterhånden.

Rent økonomisk forstår jeg slet ikke hvordan du kommer til at i kan få et overskud på 400.000 det første år? Når man store udgifter til strøm og kølig, spild licencer,netforbindelse samt personale omkostninger.

Hvad havde du forvente at du kunne tage per computer time ?

Mvh

Ravn

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hil1963.

velkommen til.

Koster det virkelig så meget at starte en netcafé op? Jeg mener bare, har i ikke mulighed for at starte ud lidt mindre end hvad i har planlagt? Hvis det går godt, har i jo også lettere ved at overbevise banken om at låne jer penge til ekspansion. 

Lækkert at høre at i har undersøgt markedet. Og nu hvor boomtown er bukket under er muligheden der jo. - Jeg går ud fra at i vil lave en internet/gamer cafe??

Mit råd er, start ud noget mindre, lav nogle fede events og få skabt nogle loyale kunder. Jeg har selv været i eSport/gaming verdenen i lang tid, og ved at der er et marked derude.

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

hil1963:
Vi er to der gerne vil starte en Internet Cafe op. Vi har udarbejdet forretningsplan, etableringsbudget, driftsbudget samt likvid budget. Vi har brugt ca 6 måneder på at analysere markedet hvor vi vil starte op og det ser lovende ud og vi mener der er muligheder i projektet.

Det kan man da vist godt kalde et projekt der er " SO LAST YEAR"  

Undskyld men hvem gider efterhånden at gå på net cafe mere ??   For en del år siden døde stort set alle netcaferene på stripe her i KBH  så mon ikke også det er out of date i resten af landet efterhånden.

Rent økonomisk forstår jeg slet ikke hvordan du kommer til at i kan få et overskud på 400.000 det første år? Når man store udgifter til strøm og kølig, spild licencer,netforbindelse samt personale omkostninger.

Hvad havde du forvente at du kunne tage per computer time ?

Mvh

Ravn

Grunden til at der var mange netcaféer der gik nedom og hjem var jo fordi de alle lignede hinanden. Jeg tror sagtens at man kan gå ud og få skabt et fedt koncept, hvis man sætter sig ned og tænker uden for boksen.

Mange spil i gaming verdenen er blevet holdspil, så hvorfor ikke få lavet en masse bootcamps, events o.l?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Grønholdt Petersen:
Grunden til at der var mange netcaféer der gik nedom og hjem var jo fordi de alle lignede hinanden. Jeg tror sagtens at man kan gå ud og få skabt et fedt koncept, hvis man sætter sig ned og tænker uden for boksen.

Mange spil i gaming verdenen er blevet holdspil, så hvorfor ikke få lavet en masse bootcamps, events o.l?

For lige at tilføje til dit indlæg så er det jo sådan at de netcafeer som køre nogenlunde/rigtig godt alle holder større arrangementer. Tag f.eks. Inferno Online (http://www.infernoonline.com/) som ligger i Sverige. Inferno Online afholder blandt andet deres eget kæmpe cup (http://cup.infernoonline.com/) og andre større arrangementer.

Her i Danmark er der nok ikke en eneste netcafé der kan måle sig med Inferno Online, men der er da nogle der prøver. En af dem er Copenhagen Progamers/InGame () som ligger på Frederiksberg. De skulle efter hvad jeg har hørt, gøre et rigtig godt stykke arbejde med at arrangere diverse arrangementer.

 

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Grønholdt Petersen:
Grunden til at der var mange netcaféer der gik nedom og hjem var jo fordi de alle lignede hinanden.

 

Var en stor del af grunden ikke også ofte en kombination af to uheldige ting....

 

A) Ejerne ikke havde skyggen af "forretningssans"

B) Deres kunder var hvad man kan kalde "temmeligt ustabile betalere"

 

Jeg kender ihvertfald til et konkret eksempel hvor lige netop de to ting var den direkte årsag til de måtte dreje nøglen om. De tog simpelthen ikke penge forud, hvilket betød at halvdelen af de kids, der så sad og spillede 5 timer i streg ikke havde kontanter nok.... Hvilket betød mange af deres stamkunder hurtigt fik opbygget en ret betydelig gæld i forretningen....

Havde de taget penge på forhånd er jeg sikker på de ville kunne eksistere endnu. Deres computercafé lå et sted med mange kunder og ingen konkurrence - og så leverede de faktisk også en fin service.

 

Så jeg tror faktisk godt man kan drive sådan en virksomhed, uden man behøver opfinde den dybe tallerken. Det handler bare om at drive det som det, det er - en virksomhed. Hvilket bl.a. vil sige man naturligvis ikke begynder, at sælge på klods, til 16-årige osv. :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)