Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af egen virksomhed en Internet Cafe. Svært at finde kapital hvad gør man?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Andersen:
Kære Hil1963

Jeg ved ikke hvor meget du er inde i gaming branchen eller for den sags skyld e-sporten. I forbindelse med Playzeek.com har vi rigtig mange gange set på muligheden for at lave en café. Og selvom vi har en brugerdatabase med 50.000 potentielle kernekunder ville det på intet tidspunkt kunne svare sig om så vi lavede 100vis af events.

Du nævner InfernoOnline i hjertet af Stockholm, du kan på intet tidspunkt sammenligne den danske og svenske Gaming kultur, samtidig er InfernoOnline en del af et stort koncept som bl.a. tæller Dreamhack og SK-Gaming, og er derfor ikke nødvendigvis den del som giver overskud.

Vi har lige set Danmarks hidtil største net-cafe kæde falde med et brag i form af Boomtown, de gjorde alt korrekt set fra et markedsorienteret synspunkt og magtede ikke at lave en forretning ud af det.

Hånden på hjertet, det er en sjov tanke, jeg har selv brændt for den mange gange - men jeg tror desværre der er større chance for at vinde den store gevinst i lotto end at lave en netcafé der giver overskud.



Jamen goddag Klaus.. Nu ved jeg selvfølgelig ikke helt om det var mig du ville rive fat på her, men nu svare jeg så alligevel da du nævner flere af de ting jeg skrev.

Jeg ved ikke om du kan huske mig. Som du kan se i mit navn så står der Feder og det er også det jeg bliver kaldt normalt og det er også det navn jeg bruger mest online. Jeg vil påstå og mene at jeg kender rigtig godt til Playzeek.com eller Spilarenaen.dk som det hed dengang i startede. Grunden til jeg nævner det er at jeg jo var admin eller hvad man nu skal kalde det, på Spilarenaen.dk fra start til jeg ikke gad mere. Så jo, jeg vil mene at jeg kender ret godt til Playzeek.dk.

Det med Boomtown, at de var placeret på underlige og dyre steder, det er selvfølgelig rigtigt. Men, nu glemmer i hvis lige at tage det med at TDC i sin tid ejede Boomtown, og det er også TDC som ejer de lokaler som Boomtown netcaféerne ligger/lå placeret i. Sådan jeg har forstået det så lå TDC og de nye ejere af Boomtown i forhandling omkring husleje og sådan. Da TDC så fik en idé til at tjene ekstra penge på de nye ejere af Boomtown så valgte TDC og opsige lejekontrakterne til lokalerne. Ved at gøre det så kunne TDC jo gå ind og sætte en langt højere leje og på den måde gøre det umuligt for de nye ejere at drive netcafé. Her i Aalborg hvor der også engang lå en Boomtown-netcafé som blev lukket tilbage i 2007, der var caféen også placeret i lokaler ejet af TDC. Så hvis der nok er nogle der skal have skylden for at Boomtown gik nedenom og hjem så vil jeg mene at det er TDC.

Ang. Inferno Online, der nævner du at de er en del af et større koncept hvor blandt andet SK-Gaming og Dramhack er med. Hvis jeg har forstået det rigtigt så er SK-Gaming en tysk organisation og Dreamhack og Inferno Online begge er svenske. Dreamhack blev startet i de tidlige 90'ere og blev større og større. Inferno Online ved jeg ikke rigtig så meget om, og det er ikke rigtig til at finde nogle informationer om hvornår de blev startet og alt sådan noget. Og sidst men ikke mindst SK-Gaming. SK-Gaming blev startet i 1997 af 7 tyske quake spillere og SK er så gået hen og er blevet et af verdens bedst hold inden for flere e-sports grene. SK-Gaming er sponsoreret af Inferno Online, men ud over det har de hvis ikke noget med hinanden at gøre.

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også at det er et svært projekt. For mange år siden sad jeg og lavede budgetter til et Internet Cafe projekt i udlandet og selv dengang var det svært at få økonomien til at blive fornuftigt. Det kan også ses af at samtlige internet cafeer som åbnede i byen måtte lukke efter et stykke tid. En enkelt fik skabt så meget hype at den overlevede i lidt længere tid.

Vi ville blandt andet satse på turister, men i dag har samtlige hoteller internet adgang, cafeer og restauranter - selv MacDonalds - gratis WiFi.

Hvis det skal være en succes så er I nok nød til at tænke det social aspekt ind i konceptet. Ellers kan de fleste jo side derhjemme og spille imod vennerne online.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hil1963:

Ravn du er da den fødte revisor...måske vi skulle booke dig du har da mere styr på indtægter + udgifter end vi har....har du en mail så sender jeg da lige vores driftregnskab og likvid.budget.

Spøg til side kan ikke se hvad du får ud af hele tiden at komme med de input. Du har én gang givet udtryk for at du synes det er et dumt projekt uden fremtid, og den holdning skal du have lov at have. Men stop der hvis du ikke har mere klogt at sige, dine tal og hvad du ved og tror kan du beholde for dig selv, Vi har brugt 6 måneder og ved godt hvad løn, forsikring, gitter, el, mv koster ellers kunne vi jo ikke fremlægge et fornuftigt driftsregnskab og derved få et overblik om det hænger sammen med de indtægter vi forventer. Mener dette forum er et sted man skaber en dialog og debat, ikke et sted man hagler folks ideer ned med det ene og andet modargument. Kan sagtens klare at høre kritik men herinde forventer jeg den er konstruktiv ....

Inden du nu gør alt for godt i gang med at gøre grin med mine revisor ever, bør du nok lige lære hvad forskellen er på et driftregskab og et driftbuget, jeg antager du mener et driftbuget !  

Utroligt du har behov for at latterligegøre folk der ikke gider deltager i "Aminos rygklapper hold" Kan du ikke tåle lidt kritisk sans overfor dit projekt burde du efter min mening holde dig væk! 

Du har endnu ikke formået at svare på hvorfor stort set alle andre internet / game cafeer er gået konkurs , ej heller vil du svare på hvorfor du mener at I imodsætning til alle andre kan få en god fortjeneste udaf projektet? 

Mvh

Ravn 

 

 

 

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn god weekend....

Jeg/vi tror på ideem fordi vi kan gøre en forskel. Vi har ideer til det og dem vil vi da ikke ud med herinde.
Men som jeg skrev tidligere i tråden:

Ja det er en gamer/internet cafe vi har i tankerne.
Det positive er jo at der netop gælder om at have fingeren på pulsen og at kunne tilbyde det de unge "gamere" vil have, om det så er nightevents, speciel events, bootcamps mv det er kun fantasien der sætter grænser.
Har man et sted der er in og man yder en god kundeservice og pleje så ser jeg ikke cafe verdenen som død.

---
Fortjenesten afhænger jo af mange ting løninger, husleje mv,  så i starten er der jo så få ansatte som muligt. Vi der starter det op vil jo tage de fleste vagter, dog bibeholder vi måske ½ tid på vores nuværende job indtil Cafeén er kørt ind.  Vi tror på det og går det ikke er vi jo bare den erfaring rigere, men så har vi da prøvet. ¨

God weekend Raven.. og ja det gik stærkt tidligere og havde nok en dårlig dag...beklager!!

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mit råd er IKKE at satse hus og hjem. Det er aldrig det værd. Specielt ikke hvis det er første gang i starter virksomhed. Det er statistisk set meget sjældent det lykkes første gang.

10 års erfaring fra IT-branchen... men har I 10 års erfaring som iværksættere?

Sagen er, at det kan være helt på sin plads at satse hus og hjem, hvis ens kvalifikationer rækker til det. Men at en idé er go og unik, er bare ikke nok. 

En dygtig iværksætter kan tage en halvlodden idé og gøre til en succes. Og en iværksætter uden erfaring kan gå ned med verdens bedste idé.

Det er ALDRIG idéen det handler om. Det er jeres erfaring som iværksættere. Og når man så endelig er blevet en dreven iværksætter - så er det sjældent at man kaster sig over halvlodne ideéer.

Hvis I har 200.000 i kontanter, så få dem til at række. Det som kan skaleres op, kan også skaleres ned.

Hvis et koncept er så stringent, at det kun kan lade sig gøre på en bestemt måde, så er der kun tale om en blokering i hjernen. 

Mangel på penge er den bedste driver til at blive kreative ;-)

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vilhelm Kruse

Du har ret vi er helt nye som iværksættere og det ret svært at komme igang. Vi satser ikke hus og hjem men klart bankerne vil have en hvis sikkerhed i de penge de vil låne ud.
Vi prøver også at være kreative men der er stadig langt op ad bakke. Vi må bruge sommerferien på bare at blive endnu mere kreative og se om vi kan få startet op på en anden måde end vi egentlig havde regnet med. Men nu må tiden vise hvad vi så kommer frem til. Tak for de gode input og kommentarer, jeg vil ikke være online den næste uges tid pga af sommerferie. mvh Henrik

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MRR og velkommen til Amino.dk

Det topic som du linker til er blevet slettet. Noget andet er, jeg er ikke tråd starter, det er hil1963 og det er derfor ham du skal rive fat i.

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

 

Det lyder som et spændende projekt men som der også er skrevet mange steder så virker den ikke så holdbar.

 

Jeg ville foreslå (uden at have nogen erfaring/viden overhovedet) at i måske startede op i et billigt lokale, med måske 20-40 computere. Så vidt jeg ved mht mine venner ville en del af det der blev spillet være cs1.6 og det kræver jo langt fra det samme som de større spil som wow osv, derfor kunne man med fordel have et CS setup, evt opstillet til 4v4 eller noget i den stil, og da CS ikke kræver det store kunne dette nemt være nogen billige computere. En anden ide er måske at have nogen aftagelige ting der skygger for andres skærme hvis man nu skal spille mod en der sidder ved siden af.

 

Noget andet jeg tror der er vigtig er at i "bliver venner med jeres kunder", altså tager nogen spil med dem, sætter sig ud og ryger en smøg med dem osv.

 

En ide kunne også være at lave en slags login hvor det bliver billigere jo mere de spiller. I kunne også for eksempel finde en sponsor og lave nogen konkurrencer og en masse events tror jeg er vejen frem.

 

Det kunne også være i skulle starte med kun at have åbent i weekenden så i stadig kan beholde jeres jobs, og når tiden er inde til det så langsomt gå ned til at arbejde 4 dage om ugen, og så køre den derfra. Jeg tror det vigtigste er at kunderne får en slags tilhørsforhold og ikke bare et spillested. I kunne evt starte en Liga i et spil hvor de tilmeldte hold så betalte et beløb og så var der kampe hver søndag eller noget i den stil

 

Håber i kan bruge nogen af ideerne og held og lykke med det

 

Jonas

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej <Henrik har i startet firmaet eller er i stadig søgen efter`? for jeg har en genial ide for jer gutter..

 

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)