Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min idé

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu lever Læsehesten jo også og de har gjordt det i mange år med succes..

Så hvorfor skulle du ikke også kunne gøre det, bare med point istedet ;-)

De skal endda betale for lokaler i de byer de ligger i.

God ide

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er rigtig flot, at en 11-årig har så brugbar en idé, uanset om det så måske aldrig bliver en guldgrube. Jeg er ganske sikker på, at Anton nok skal komme på mange andre ideer de kommende år og på den ene eller anden måde være iværksætter. Så jeg har ingen lyst til at skyde noget ned :)

Når det er sagt, så kan jeg dog ikke lade være med at tænke på, at netop Antons unge alder udgør et problem. Bevares, ikke en hund vil gø, hvis vi taler en forretning, der dybest set er at sammenligne med at stille sig ud til fortovet og sælge gamle Anders And-blade og koldt saftevand.

Lad os sige, at det udvikler sig lidt, og Antons far træder behjælpeligt til og får oprettet et firma (kræver normalt, at man er 18 år), sørger for regnskab osv., så Anton ved at bruge 7-8 timer på det om ugen kan tjene ca. 1000 kr om måneden. Rigtig fint for Anton, men det må han ikke, da man skal være 13 år for at udføre erhvervsarbejde.

Så der er faktisk det paradoksale i det, at Antons geschæft ikke må vokse sig større end saftevandsbod-stadiet før han fylder 13. Og alt med registrering bliver man nødt til at pille nallerne fra indtil da, da der ellers lige pludselig er tale om lovovertrædelser.

Eller er jeg helt galt på den?

Mvh.

Jakob

Fra Mårslet
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det ikke men nogen gange kan min alder være en fordel.

Vi må håbe at det ikke er rigtigt .

Men tak fordi du gider at skrive et indlæg jeg elsker når jeg får noget at svare på.

Mvh.

Anton Hjorth

11 årig iværksætter.

Mail: Goocrate@gmail.com

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende at begive sig ud i iværksætternes idéfulde verden i så ung en alder - men cadeau for det!
Desværre synes jeg også man kan sætte spørgsmål ved idéens holdbarhed, som også tidligere er blevet nævnt i denne debat. Men jeg synes nu heller ikke det er det Anton søger her, sådan som jeg har forstået det, men lige så meget erfaringen med at købe / sælge / bytte produkter.

 

Vh Casper 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Mårslet
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig den her shop handler ikke om pengene.

Jeg skal bare passe på at den ikke går konkurs

11 årig iværksætter.

Mail: Goocrate@gmail.com

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel bare således man ikke udbetaler penge til Anton, mens hans forældre, der kan give ham dem? Ligesom lommepenge :D

Jeg synes det lyder som en god idé, og får du bygget webshoppen op på en fed måde, så er jeg sikker på det kan blive en success.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange nævner bøger og at de bare står på reolen og fylder. Fedt at kunne bytte en gang imellem. - Men er det ikke lige præcis det bibliotekerne gør?

Idéen med, at det er tegneserier er fin nok. Der skal nok være nogen der vil bytte.

Jeg har ikke forstået hvad pointsystemet skal føre frem til? Hvis jeg bytter meget og tjener mange point, hvad kan jeg så bruge dem til?

Du nævner også "nye" tegneserier. De koster jo penge og hvem betaler? Pas nu på, at du ikke får noget i klemme nogen steder.

Ellers fedt, at se 11 årige der starter eget op. Du skal have mange gange held og lykke herfra Anton.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Mårslet
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare rolig Jeg har styr på det.

point systemet er bare for at sørge for at man ikke kan komme med et krøllet blad og får et tiptop tilbage.

mvh.

Anton Hjorth

11 årig iværksætter.

Mail: Goocrate@gmail.com

Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej anton. Super at se der kommer flere og flere unge iværksættere. Så er vi da 1 mere af dem.

Fed ide, og godt start projekt. Men jeg tro hvis du skal lave noget du skal kunne tjene penge på bliver det nok ikke den. Du ville i hverfald ikke komme til at tjene kasse. Men fint at du starter i de "Små"

 

 

-Simon Rohde Nielsen 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anton - Du skal bare klø på!

Super fedt, at du tager dig tid til at læse og rette dine indlæg (formoder jeg du gør) i forhold til en del yngre brugere herinde som bare ikke kan lade være med at trykke "OK" så snart der er skrevet et par linier.

 

Synes jeg lige du skulle have ros for :)

 

Al held og lykke!

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)