Hej Kenneth
Facebook annoncering er perfekt hvis du ønsker at rette dine annoncer mod en bestemt målgruppe. Der er mange variable, som man kan tilpasse efter sine ønsker. Nogle målgrupper kræver dog mere research end andre.
Du nævner et eksempel med kvinder med børn. Her skal man overveje sin målgruppe nøje og kombinere disse overvejelser med de segmenteringsvariable, som Facebook stiller til rådighed.
Eksempel: Kvinder med børn (børnetøj)
Lad os gå ud fra at shoppen sælger på landsplan. Da fødselsalderen i Danmark gennemsnitligt er 29,1 år, vil kvinder med yngre børn generelt være mellem 30 og 40 år. Trods stigende skilsmisserater vil de sandsynligvis være gift, og de har højst sandsynligt i forvejen en uddannelse.
Indtast disse variable i Facebook's annonceoprettelse og du har nu en annonce målrettet 4420 personer til en klik-pris på kun 3 kr.
Skal vi gå dybere?
Som noget nyt er det også muligt at segmentere efter interesser. Hvis du f.eks. sælger til folk med små børn, kunne man forestille sig at de "synes godt om" f.eks. pampers.
Hvis man skriver "Pampers" i interessefeltet, får man en målgruppe på 20 personer, hvilket selvfølgelig ikke er optimalt, men hvis du driver en forretning med børnetøj, kender du sandsynligvis din målgruppes interesser en del bedre ;)
Hvis du vil vide mere om mulighederne for markedsføring på Facebook, kan du se mere på KB-Marketing.dk