Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder og vin !

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cre8ive:
Joe, - Din pointe er god nok, men så tager man lige en spand med isterninger. Man smider ikke svinet i køleskabet i 12 timer så den har en kernetemperatur på 6 grader, hvilket var situationen her.  - ergo mit "brægen"

 

Jo jo.... Hvis man altså har lyst til at arrangere champagnekøler og isterninger, hver gang man vil have sig et glas vin ;)

Pointen var sådan set bare at der for så vidt intet er galt med at drikke Pinot Noir afkølet eller putte vin i køleskabet :)

 

Cre8ive:
Det burde være et lovkrav at alle skal have vinkælder!

 

Hæ hæ.... Et vinkøleskab kan også gøre det....hvis ikke man har lyst til at grave kælder ud hjemme på matriklen ;)

Bunden af et klædeskab med en bunke tøj oven på, så temperaturen holdes relativt konstant, er i øvrigt også en ganske udemærket løsning for os fattigrøve, der bor i lejlighed.... Det er mere skadeligt for en vin, at opleve temperaturændringer end at blive opbevaret ved over 12 grader.....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
men det er faktisk på mode at man drikker kold Rødvin......

 

Det har man faktisk gjort i mange, mange år....Det er jo derfor Chianti-vine kom i de der bast-indbundne flasker før i tiden.... Grunden til der var bast om var at man så kunne dyppe flasken i vand og hænge den op, så fordampningen nedkølede vinen :)

Men bortset fra det er jeg stor modtaler mod "vin-mode".... Som udgangspunkt skal man drikke vin som man nu bedst selv synes..... Jeg har f.eks. drukket afkølet Brunello i Italien.... Det skar lidt i hjertet, men det smagte faktisk ganske udemærket.... og når nu værten synes det er sådan man skal drikke Brunello til frokosten, ja så er det jo sådan det er :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)