Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal ud af Afghanistan

Side 3 ud af 21 (207 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit bud er når ANA / ANP selv kan varetage sikkerheden i landet.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas. 

 

Min personlige holdning: Jeg støtter soldaterne, men ikke krigen. Håber det giver mening Smile

 

 

DBH Donbæk.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Jeg mener Man skal ud og skulle aldrig have været der. En besættelse næsten uden lige.

Danske soldater er bare et middel som bliver udnyttet i forbindelse med krig, så de er ikke værd at nævne i denne sammenhæng. Jeg gad vide hvilke industrier der har haft en interesse i at jagte osama spøgelset i tora bora bjergene? 

Krig industrierne mm. sidder og tæller penge (over 1900 milliarder) mens den frihedsberøvede befolkning -i terrortruslens "ånd"- sidder og har ondt af soldaterne og bare ønsker en vel afslutning på et ni årigt blodsorgie for den afghanske befolkning. Som ikke har gjort en flue fortræd og som ydermere aldrig har bedt om demkrati eller frihed som man kender den i vesten.

Fedt at høre oppositionstemmerne som gennerelt er imod tilstedeværelsen i afghanistan SF eller ej.

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar,

Det kunne være interessant at høre hvad du bygger dit indlæg på, når du nu vælger at være så konkret :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
...og mange har fået dårlige nerver og fået ødelagt resten af deres liv med stresssymptomer...

Tja men det var jo deres eget valg at tage derned.


Personligt synes jeg at de skal blive til opgaven er udført, ellers tager taliban / alquida snart igen i Afghanistan, hvilket jo ville være skidt...... Så hellere få stoppet de terrorist grupper, og hjælpe Afghanerne med at få landet bygget op, og kørende igen.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om vi skal ud eller blive i krigen - det har jeg ikke den nødvendige information til at kunne svare på. Jeg synes dog det er trist at krigen rammer mange af os - her tænker jeg ikke kun på døden, men også økonomisk rammer den os. Penge vi kunne have brugt på bedre skoler, hospitaler og andet, som virkelig trænger!

Jeg synes dog også vi har et urealistisk billede af hvad det er de ønsker. Min personlige erfaring er at de har en anden kultur end os, og ikke ønsker at have så meget frihed .. mændene ville ikke have kvinderne går rundt topløs på stranden og farver håret blond (som vi jo her i vesten nyder), og kvinderne vil ikke have at mænd er derhjemme og laver mad (som kvinderne jo gerne vil have i vesten).

Der er en kultur forskel.. 

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke fordi jeg vil gå så meget ind i den debat. For mig et spørgsmålet ikke mere advanceret end: Hvis det vil få negative konsekvenser (pænt ord for tortur / mord / voldtægt) for den del af befolkningen som i sin tid bakkede op om ISAF, så skal vi ingen steder - i hvert fald ikke uden at tage dem med.

Simon M:
Der er en kultur forskel.. 

Ekstremt. På felthospitalerne er der noget som kaldes for BBBB = Badly Burned Baby Boy... I det landlige afghanistan er der mange åbne ildsteder - der er også man børn. Det giver mange alovlige brand ulykker blandt børn / babyer, som vælter ind i åbne ildsteder. Det bliver der selvfølgelig taget hånd om, når de bliver indleveret. Begrebet BBBG (Badly Burned Baby Girl) eksistere af en eller anden grund ikke... Typisk fordi kvinder/piger ikke er værd at bruge tid/energi på, så hvis små piger / babyer kommer ud for en ulykke, så bliver de skaffet af vejen.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper, IOOS Internet:

Hej Omar,

Det kunne være interessant at høre hvad du bygger dit indlæg på, når du nu vælger at være så konkret :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Ja gerne! men hvilke del? syntes det er meget klart at det er en besættelse af afghanistan. at det er et niårigt blodsorgie er der Danske statestikker og daglige nyheder der taler sit klare sprog for.

at der er industrier som der tjener penge på krigen er ret så indlysende da bomber og driften af en krig ikke er gratis. det er nu heller ikke en hemmelighed at det ikke er den danske stat der producerer eks tanks toppe det er falck smidht defense systems og så er der jo en hel række andre danske meget dygtige private virksomheder som også producerer div krigsmateriel. for ikke at nævne udenlandske virksomheder som lockheed martin mm. som tjener fedt -på en verden i krig-

At den danske befolkning har ondt af soldaterne er forståeligt og klistermærkerne bag på bybilledets biler suppellerer vel også statestikkerne om at den danske befolkning støtter soldaterne (ikke nødvendigvis krigen)

at besættelsen er blåstemplet under jagten på terroristerne herunder osama. er vel heller ikke en hemmelighed! at osama er et spøgelse er min tolkning når nu 150.000 soldater ikke har kunne finde ham. og at en dusør på astronomiske beløb ikke har kunne købe hans hovede -selv blandt et fattigt folk-!

Ja jeg syntes at besættelsen aldrig skulle have eksisteret og jeg syntes også at de danske styrker som andre deltager i besættelsen skal trække sig ud, for de eneste som har haft glæde af denne krig er industrierne bag den støttende den.

Ser frem til at høre hvilke del der var uklart for dig Casper

Mvh Omar

 

 

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Thomas Rosenstand:
Vi skal ud af Afghanistan, når opgaven er løst - ikke før.

Jeg er også tilhænger af at gøre jobbet færdigt, tilgengæld er spørgsmålet:

Hvornår er opgaven løst?

Ellers kan det hurtigt blive et ophold der går mange år frem i tiden. 

Når den afghanske hær er i stand til at tøjle Taleban. Vi er nødt til at sikre det, hvis vi selv skal være sikre i den vestlige verden.

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar,

Det var mere denne statement som jeg ikke var helt klar over:

"Den frihedsberøvede befolkning -i terrortruslens "ånd"- sidder og har ondt af soldaterne og bare ønsker en vel afslutning på et ni årigt blodsorgie for den afghanske befolkning. Som ikke har gjort en flue fortræd og som ydermere aldrig har bedt om demkrati eller frihed som man kender den i vesten."

Det er ikke helt det indtryk jeg har fået, men som alt andet som kommer det jo an på hvem man spørger.

Jeg må indrømme at jeg kun tager udgangspunkt i mine egne oplevelser, og jeg ikke har en holding til om man burde være gået ind i krigen eller ej. Det har jeg simpelthen ikke nok forstand på, og der er en masse gode argumenter for både det ene og det andet. Det smukke ved at tage et valg, er at man ikke kan sige hvordan det var gået hvis det valg ikke var taget.
Jeg er slet ikke så stor politisk, da jeg helst ikke vil have en holdning baseret på forkert information.

Der er en fandens masse virksomheder som tjener en fandes masse penge på det. Forestil dig det catering firma som er hyret til at servere 50.000 måltider om dagen? Der er en masse u-lands arbejdere, samt lokale arbejdere. Jeg er bekendt med en ordning nogle virksomheder køre, hvor alle lokalt ansatte udover deres sparsomme løn, får et par timers engelsk undervisning om ugen.

Jeg havde også økonomiske motiver for at tage afsted, og det synes jeg ikke skal være nogen hemmelig.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 3 ud af 21 (207 indlæg)