Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate for webshoppen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Jeg vil rigtig gerne igang med at arbejde med affiliate. Modsat de mange gode indlæg her på amino, vil jeg gerne have råd og debat omkring affiliate "den anden vej". Altså for mig som webshopejer, der gerne vil sælge mine produkter, via affiliate netværk.

Forhåbentlig er jeg ikke den eneste der vil prøve dette og måske andre kan lære. 

I shoppen har jeg iøjeblikket over 500 varer, ikke alle har lige god avance og vi planlægger i øjeblikket 2000 nye varer der sælges via dropshipping
Problemet er lidt, at vi derfor ikke "bare" kan sige 20 % på alle varerne. Jo ved nogle, men langt fra alle.

Hvordan vil i anbefale vi gør dette, er det muligt blot at kører med enkelte varer kategorier eller enkelte produkter?

Jeg mener selvfølgelig det skal være win/win for begge parter, og derfor er det selvfølgelig heller ikke optimalt at der handles for 3000 kr., men kun produktet til 500 kr. får netværket % af.

Hvor vil i ellers anbefale mig at starte, og er der metoder hvorpå overstående ikke bliver et problem? 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Der er lidt inputs her:

Har du et eller andet produkt med god avance, som performer godt? En tilgang kan være du prøver at lave en specifik kampagne for eksempelvis 4 røgalarmer, og laver et selvstændigt landing site til kampagnen. Eksempel. Jydsk Tagteknik gør det også.

Du kan give forskellige avance efter kategori på Tradedoubler, det er der i hvert fald andre der gør.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Ja, jeg har fx. en førstehjælpstaske der sælger og konvertere rigtig godt. Denne taske vil jeg kunne give en del på, men for dig som affiliate er det så ikke problematisk hvis kunden køber andet,som du ikke får en del af?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tradedoubler koster desværre en ordentlig røvfuld penge at starte op med.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Det er meget normalt at lav en gennemsnitsbetragtning, dvs. at du kigger på din gennemsnitlige avance pr. ordre. Så ved du hvad du har at 'dele ud af'.

Det vil så give en lavere provisionssats, men hvis du tydeliggør hvad en gennemsnitsordre er på, så kan affiliate partneren se hvad der i gennemsnit kan tjenes.

Du kan så følge op på hvad den gennemsnitlige avance er for de ordrer, der kommer via affiliates. Hvis avancen for disse ordrer er højere, så kan du jo sætte provisionen op og gøre det endnu mere interessant.

Du kan også stille reklamemateriale til rådighed som matcher de kategorier hvor du tjener mest, og lade reklamerne pege direkte på disse kategorier. Samt naturligvis anbefale affiliate partnerne hvilke områder de skal fokusere på.

Et alternativ er at give et fast beløb pr. ordre. Affiliate partneren er dermed sikret et beløb uanset hvilke varer/kategorier der fokuseres på i markedsføringen af din butik.

Der er enkelte netværk der tilbyder differentierede satser, men det kræver mere administration fordi der så skal defineres satser pr. kategori, og hvis du ændrer dit sortiment løbende, så giver det en del ekstra arbejde. Men det er en god måde at gøre det på, dog skal du stadigvæk definere en generel sats til de affiliate partnere, som gerne vil promovere din butik generelt. Alternativt må du fravælge den mulighed.

Mvh. Ken

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth,

Ikke hvis førstehjælpstaske-kampagnen performer godt, og prisen er god. Jeg vil jo hurtigt kunne se hvis alle de henvisninger jeg laver, ikke føre til noget salg - måske fordi folk klikker sig rundt og køber alt muligt andet. Så vil jeg også helt automatisk stoppe med at køre kampagnen :-). Så længe der er noget økonomisk at hente for mig, så er jeg personligt ligeglad med hvor meget ekstra du sælger til dine kunder.

Men jeg vil da lige slå fast at den optimale løsning vil være noget hvor du giver en procent af det samlede salg. Jeg er ikke klar over om du på nogle netværk kan sætte det helt ned for det enkelte produkt, der skal du nok prøve at indgå i en en dialog.

Har du ikke noget statistik så du kan se hvor mange procent du i snit tjener, hver gang du sælger for 100 kr.?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

En forskellig %-sats på kategorier kan give rigtig god mening for dig som webshopejer.
Hvis du fx kan gøre det attraktivt nok for affiliate på nogle områder vil der være nogle affiliates som vil lave sider og optimere osv. om lige præcis de varer. De områder du gør det attraktivt på skal selvfølgelig være dem hvor du også selv tjener flest penge.

Ved at lave en %-sats for alle varer kan du ikke "lede" affiliates til at henvise til de produkter du tjener mest på, men bare fladt får henvist til alle produkter.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ken, tak for indlægget, super lærerigt!

@Casper, ok jamen det lyder super, så er der også håb for mig.

Ang. statistik arbejder jeg hele tiden med en min. avance på 40 %, enkelte lidt lavere men 40 % fx. ligger førstehjælpstasken meget højere, da jeg får den direkte fra fabrikken.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan giver jeg netværket de bedste redskaber til at sælge mine produkter, og skal jeg "sælge" samarbejdet via egen side eller fx. disse mange netværk?

Jeg kunne forestille mig der skal produceres en ordentlig røvfuld bannere m.m.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at du skal dele det ind i kategorier alt efter hvad du kan give i kommission på de forskellige typer af produkter du har, det burde være muligt at melde tilbage på kategorier og procentsats hos alle netværk.

Du kan i hvert fald opsætte kategorier hos Webgains, derudover segmenter så du eks giver en højere procentdel hvis man kan lave mange salg.

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)