Ja selvfølgelig - det er vejen i de fleste tilfælde.
|
Thomas Rosenstand:Jesper Sølund:Du laver da bare en landing page.
Ja selvfølgelig - det er vejen i de fleste tilfælde.
En måtte jo sige det :-)
Ja selvfølgelig - det er vejen i de fleste tilfælde.
|
En måtte jo sige det :-) |
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Jeg er helt med på at lave sin egen landingpage - og det kan helt klart mange steder være en fordel. Men det som jeg spurgte til var Adwords annoncer der peger direkte på kundens landingpage. Hvilket virksomhederne på cj.com giver lov til, men bare kræver man ikke bruger deres domæne i URL feltet. Altså at man så bryder Google regler. Hvilket er underligt at cj.com ikke ryder op i. :-) Nå - jeg kommer bare min egen landingpage imellem. Takker! |
Nej det gør det ikke.. Jvf. Googles retningslinjer for brug af Google AdWords skal man annoncere med den hjemmeside, der sendes de besøgende til. Især indenfor det seneste år har dette fået fokus hos Google i et forsøg på at få højere brugertilfredshed. I 95 % af alle tilfælde har du heller ikke mulighed for at sende dine AdWords besøgende igennem en redirect hjemmeside, men der er dog undtagelser til denne regel.
|
Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!
Nu ved jeg ikke hvilken kampagne du har kigget på, men jeg kigget lige hurtigt på en af dem derinde og her står der under direkte linking: Search Campaigns - Direct Linking
Så på den kampagne jeg kiggede på var det ret tydeligt at man ikke må køre SEM direkte, men som nævnt så kan du bygge din egen side op omkring emnet - Bare sikre dig at du ikke byder på ord som annoncøren siger du ikke har lov til at byde på. Bare en side kommentar så er det noget der er kommet inden for det sidste år at man kan udfylde felter med hvad affiliates må på en kampagne - hvis jeg husker korrekt. Da jeg kørte kampanger på CJ skulle man dække sig ind i den tekst man kan skrive til program beskrivelse og det er noget svært at få alt med i den tekst hvis man skal dække, SEM, gode tilbud, gode grunden til at tilmelde sig programmet. Det gør det hellere ikke mere overskueligt at flere annoncører ikke har udfyldt data om hvad man må i forhold til eks. SEM og det er ikke alle som stiller det op på samme måde - Der må jeg sige at TradeDoubler har den bedste oversigt over hvad man må og ikke må. Men hvis du er i tvivl så skriv til deres affiliate manager og fortæl hvad du gerne vil gøre med deres kampanger |
Fordelen ved en landingpage er jo så også at du har muligheden for at SÆLGE produktet. Der er rigtig mange websites til til stadighed fokuserer på bare at have produktet på sitet og mindre på rent faktisk at sælge det. Det er der mange logiske forklaringer på. Blandt andet mange produkter / meget lidt tid, så fair nok, men her har du jo så muligheden for at få konverteringen i vejret. Hvis du skal have lidt inspiration, så husker du måske en voldsom kampagne for et par måneder siden hvor man så Alex der havde trænet som en sindsyg for at blive slank og trænet ? Han havde reklamer over alt til sin "blog" hvor han tilfældigvis fortalte hele hans hemmelighed og turen til at blive pæn og slank (med små affilliate links til proteinpulver mm sprinklet rundt over hele sitet) Hele projektet var udnyttelse af landing site ideen og jeg tror faktisk at flere hoppede på den, men har endnu ikke hørt om hvad ham og hans team har nettet.
|
Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering