Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af vare i udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg kunne ikke finde en passende katagori for dette indlæg så håber jeg fik det placeret korrekt.
Er der nogen herinde som ved hvilke regler der gælder hvis en privat person ønsker at købe vare i tyskland til eget forbrug ( dette tilfælde 6tons træpiller), skal man betale for andet end varen og transporten til Danmark? 

Er der nogen som ved om der kommer yderlige ting oven i, fx told eller lign?

Dbh.

Torben 

 

 

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Der er ingen told eller afgifter på når du køber varen i EU. Du betaler blot varens pris og levering, men du skal betale tysk moms på 19%, når du køber som privat. Køber du til firmaet, kan du blive fritaget for momsen, så de ikke lægger den på når der skal betales.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Der er ingen told eller afgifter på når du køber varen i EU. Du betaler blot varens pris og levering, men du skal betale tysk moms på 19%, når du køber som privat. Køber du til firmaet, kan du blive fritaget for momsen, så de ikke lægger den på når der skal betales.

Momsen afhænger af, hvor meget firmaet har solgt til danske private kunder! Når de runder de famøse 280.000 kr, så hedder den altså 25% moms, også selvom det er et tysk firma...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Momsen afhænger af, hvor meget firmaet har solgt til danske private kunder! Når de runder de famøse 280.000 kr, så hedder den altså 25% moms, også selvom det er et tysk firma...

 

Så spørger jeg måske dumt, men gælder det også for de grænsebutikker der er de sælger da for langt over kr. 280000.- til Danskere, men de gange jeg har handler står der altid kun 19 % moms.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Povl Christian Bandholm:

Så spørger jeg måske dumt, men gælder det også for de grænsebutikker der er de sælger da for langt over kr. 280000.- til Danskere, men de gange jeg har handler står der altid kun 19 % moms.

Nej for der henter du selv fysisk dine varer... Men det er næppe muligt, at hente 6 tons træpiller selv fysisk...

Og hvis de sendes, så betragtes det, som fjernsalg, og så gælder kvoterne...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Nej for der henter du selv fysisk dine varer... Men det er næppe muligt, at hente 6 tons træpiller selv fysisk...

Og hvis de sendes, så betragtes det, som fjernsalg, og så gælder kvoterne...

 

Okay..:-) Takker ja det er nogen ture med en 350 kg trailer...Big Smile

 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en hurtig tale kan man kun sætte lys i en stjerne..?? der stod det betød dårligt, det var ikke det der var min plan med at trykke, det var for at vise venlighed for at få et svar..:-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

Okay..:-) Takker ja det er nogen ture med en 350 kg trailer...Big Smile

Der er til et par ture hahaha

Povl Christian Bandholm:

Lige en hurtig tale kan man kun sætte lys i en stjerne..?? der stod det betød dårligt, det var ikke det der var min plan med at trykke, det var for at vise venlighed for at få et svar..:-)

Man kan kun give stjerner en gang... Så når man har afgivet, så kan det ik rettes ;D

Så ved du det til næste gang, og jeg overlever nok Smile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan selv afhente varen fysisk, hvis du bestiller en vognmand til transporten og selv kører med!

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar :)

 

Dbh.

Torben

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)