Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - jeg er grøn!

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

ja så kommer mit første indlæg! Har lige fundet Jer for et par dage siden og er vildt glad! Fik linket fra en pige fra min mødregruppe!!

 

Here goes:

Jeg "gik i luften" i starten af året med min web-shop.Jeg fik kontakt til et firma der kunne lave shoppen og vi lavede en "sær-aftale" der gik ud på at de lavede hele butikken og hvad dertil hører mod en %´del af omsætningen. Denne aftale skulle til at starte med køre i 3 år.

Da jeg intet aner om at lave hjemmesider osv, lød det som en god aftale.

Et af problemerne er at de stadig ikke har lavet alle de ting jeg har bedt om at få på (forskellige valutaer + div) og nu har jeg fået en mail fra dem om at de har valgt at stoppe alt samarbejde med web-shops. De vil så overdrage siden til mig pr 1 april kvit og frit, eneste betingelse: Jeg må ikke sælge til 3. part...

MEN de videreudvikler ikke mere på min side. Dvs. jeg må vente til april (når jeg har fået nogle andre til at "styre" shoppen for mig) med at få den færdig! 

 

Mit spørgsmål: Er det mig der er for utålmodig, eller er det helt rimeligt og normalt?

 

Jeg kan se at jeg jo får masser af mulighed herinde med at finde nogle der kan hjælpe mig efter 1 april (-;

 

Vil også meget gerne bede om lidt prof. kritik af siden www.leamilla.dk

 

På forhånd tak..

 

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke dig der er utolmodig men mit problem er at jeg aldrig har mødt den type aftale før, så hvad der er normalt er for mig umuligt at svare på.

Hvis nu dem der har lavet shoppen til dig er rimelige fornuftige, og det er de fleste jo når man taler med dem (ja jeg er ukuelig optimist) så bør du kunne få en anden aftale i stand, en aftale der gør det muligt for dig at få din shop kodet færdig. Prøv attale med dem, du kan ikke rigtig leve med at side og trille tommelfinger til april.

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Kim,

 

Jeg har længe prøvet at forklare dem at jeg ikke bare kan vente på dem! Men så får jeg bare hentydninger om at jeg skal være taknemlig for det de laver for mig!! Problemet er at jeg jo er rimelig låst...

Heldigvis blev der aldrig lavet en kontrakt..

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pouline.

Jeg tror ikke, at du kommer langt med at bede dem om at lave siden færdig.  Dit bedste skud, er at se om du kan få overdraget rettighederne til aftalen inden d. 1 april, så du kan få andre til at arbejde videre på siden.  Har de allerede fået penge? Altså, hvor ofte er det aftalen at du skal viderebetale en del af overskuddet til dem? - og har I en kontrakt på dette?  Der må også stå noget om betingelserne for opsigelsen af denne.  Det kan være, at du kan tilbyde dem en lille smule penge, for at få overdraget rettighederne tidligere end d. 1 april.

Under alle omstændigheder: Det er en sød side, synes jeg. Topbanneret er vildt lækkert.

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone,

 

Nej, jeg tror desværre heller ikke at jeg kommer længere med dem )-:

Som jeg lige svarede Kim blev der heldigvis (?) aldrig laver en kontrakt.

De får hver måned en andel af omsætningen.. Den er ikke enorm, endnu!

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :


Jeg havde ikke set dette indlæg, da jeg skrev mit forrige.

Dato: 14-12-2006 23:40:32
Forfatter: LeaMilla
Heldigvis blev der aldrig lavet en kontrakt..




Du skal ingenlunde sige "heldigvis". Det betyder at du INGEN rettigheder har til koden på din side. Det er 100% deres - og hvis du - uden at have en kontrakt, får andre til at ændre i den/viderearbejde på den, kan de hive dig i retten - hvis de ellers gider.
Igen - se om, du kan komme ud af aftalen tidligere, hvis du virkelig mener at forskellige typer valuta er SÅ vigtig for siden, at du ikke kan vente 5 måneder - evt. mod lidt betaling. - og sørg så for at få en kontakt, når de overdrager rettighederne til dig. Hvadenten der bliver nu, eller til april.
Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret, jeg bliver nød til at få lavet noget på skrift ved overdragelsen..

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil da mene at du har været heldig. Du står nu med en mere eller mindre gratis webshop som nogle mennesker har brugt tid på at lave!!

 

Virker den til at kunne tage imod ordre osv. for i værste tilfælde er du stadig heldig selvom du skal vente til april

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Du burde enten kunne argumentere for, at de ikke får en del af overskuddet i de næste 5 måneder, eftersom de ikke længere udvikler på siden, hvilket var en del af den oprindelige (dog mundtlige aftale). Hvis de ikke bider på denne, kan I vil i samarbejde finde ud af, hvor meget de skulle have haft i denne periode - baseret på tidligere udbetalinger og evt. stigninger i aktiviteten på siden - og udbetale dem det beløb én gang - mod øjeblikkelig overdragelse af rettighederne til siden.
På den måde, har ingen af jer tabt noget - og du kan tidligere drage andre programmører ind i projektet.

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone,

 

Det lyder rigtig fornuftigt! Det vil jeg foreslå dem. Jeg har hverken tålmodighed eller økonomi til at vente til april.. Jeg mener at det er utrolig vigtigt at jeg får b.la. andre valutaer på (har mange kunder fra SV, NO osv)

 

Og så kan jeg vel sagtens herinde finde nogle der kan hjælpe mig fremover med siden?

 

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)