Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tysk investeringsselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg har i nogen tid overvejet at starte et investeringsselskab. Jeg har i første omgang tænkt mig at investere for mine egne midler, men senere tilbyde et investeringskoncept til andre som så køber andele i selskabet eller blot investere via selskabet.

Er der nogen der har erfaring i oprettelse af tysk investeringsselskab? Jeg synes ikke jeg kunne google mig til mange resultater om dette område, men jeg har læst en del herinde om emnet om etablering på f.eks, Cypren.

Men jeg kunne godt tænke mig nogle synspunkter på sagen. Jeg har ca. 300-500.000 af frie midler og står ikke overfor at skulle buge disse indenfor kort fremtid.

Jeg bor i tyskland, men arbejder til dagligt i DK, så derfor ville det nok med fordel kunne betale sig at oprette det i tyskland.

Ser frem til gode svar

mvh

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder rigtig spændende og kender ikke rigigt de Tyske regler, men jeg går ud fra der er nogle EU regler ang dette.

Hvis jeg var dig, ville jeg få fat i en advokat ;-)

Glæder mig til at følge denne tråd ;-)

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Konstruktionen kommer helt an på de specifikke forhold, men umiddelbart ville jeg da mene, at det er nemmere med et dansk A/S - det skal ihvertfald ikke være med skatteoptimering for øje, for den danske selskabsskat er nu ikke helt ved siden af.

Hvad vil du iøvrigt investere i?

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Min plan var primært at handle amerikanske aktier.

Hvis jeg laver det i Tyskland og udbetaler løn til mig selv kan jeg muligvis benytte mig at det tyske rådighedsbeløb for jeg mener er på 6-7 tusind euro.

Synes også et A/S ville være i overkanten til at starte med

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)