Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer i webshops via API

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Jeg har sendt dig en mail nu.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kalder jeg mig godt nok programmør, men jeg bliver nødt til at spørge hvad en snitflade er ? :-)

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Sorry, burde nok have skrevet API eller noget andet :-) Mener vi kalder det for snitflade på dansk. 

Jeg tænker bare på om man kan gemme data i dit system "udefra" - altså ligesom et API.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 23
Fra  www.Guldcenter.dk - Din online guldsmed Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens..

Det bliver jeg nød til at høre lidt mere om, for jeg har en guldsmed.. Som jeg har valgt at skulle på nettet som en webshop via dandomain.. Det hvor jeg er nået til nu. er at alt er blevet lavet design ( lidt skal dog rettes i designet), Alt er klart.. og kører klar.. Jeg har selv lagt omkring 700 vare nummer ind. men mangler omkring 1000 varenummer.. de fleste ligger på mine leverandørs hjemmesider, så meget af det skal bare kopieres. Jeg sidder selv og opretter et varenummer af gangen, og det tager tid.. (Men så er jeg jo sikker på at det hele er rigtig..) hvordan kan du hjælpe mig.. Tag lige udgangspunkt i er jeg er lidt grøn.. Ved ingen hvad API er..

Ser frem til at høre fra dig..

Hilsen

Christian Birch

Ejer af www.Guldcenter.dk Din online Guldsmed

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej danske oversættelser i software o.lig. er lige til alt blive snotforvirret af :-)
Nej har ingen API  til mit system. Det er nok mere planens at systemet skal fungere som et slags API til andre systemer.

F.eks. er det planen at de tilbud der ligges ind automatisk skal publiseres/eksponeres i forskellige digitale medier, f.eks. hjemmesider, portaler, Facebook Fansider og muligvis Facebook Ads, Nyhedsbreve, SMS'er og Info-TV

Så hvis du på en eller anden møde kunne få informationerne ud af div. webshops eller mulighed for at få adgang til dem på en eller anden måde, så skulle jeg nok kunne klarer resten.

Ved du om man kan f.eks. kan lave et rss-feed eller lign. fra en Scannet shop?

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Tak for din besked.

Jeg skal forsøge at forklare det uden at være alt for nørdet :-)

Du skulle have mulighed for at importere varer i din dandomain webshop administration. Prøv at kigge på denne url: http://help.dandomain.dk/webshop5/dk/html/5.4.0_Import_Eksport.htm -
Har du et punkt, der hedder "import/eksport"?

Hvis du kan sende mig varerne i et eller andet format, så kan jeg omdanne det, så du kan indlæse det i din shop. Hvis jeg får adgang til shoppen, kan jeg selvfølgelig også gøre det.

Håber det giver nogenlunde mening. Ellers er du mere end velkommen til at sende mig en PB.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har faktisk været ved at kigge lidt på exportfunktionen, men som du selv er inde på så er det nok ikke let at lave en automatisk løsning. Og da det som regel kun drejer sig om nogle få tilbud der skal over i tilbudssystemet så må der jo ikke være ret meget arbejde med det, før det bedre kan betale sig at oprette det manuelt.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo lave det med API'et direkte - ellers tror jeg godt man kan sætte noget op, men det bliver lidt noget krejl, som jeg er ret sikker på at Scannet ikke havde tænkt sig :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kigget på API'et og det ser umiddelbart ud til at det kun er til deres webshop2.

Lige pt. tror jeg det bliver overkill at lave en API løsning.

Mit system er primært opbygget til fysiske lokalbutikker, men det kunne måske være der var grundlag for at tilpasse det webbutikker, især hvis man havde en API der kunne snakke med deres webshop.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)