Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uønskede gæster i forum

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens

 

Vi driver et ganske normalt phpBB forum (på http://www.bookies.dk) og er glade for systemet. Desværre er der kommet en del uønskede brugere og dermed en del spam indlæg på det sidste. Hvad gør vi ved det? Vi har netop forsøgt at kræve, at brugeren skal aktiveres via en mail og aktiveringsnøgle, men indtil videre tror vi det kun har gjort kål på et par stykker.

 

Der må være en metode hvorpå man kan undgå disse spammere!? Det må være en form for spam bots der gør det og således må man vel kunne stoppe det.

 

What to do?

 

Mvh. Zebra 

www.Resultat.dk - En anelse hurtigere
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Zebra->

Det er et desværre ikke ukendt fænomen med spam på diverse brugerfora. Der er desværre kun få ting, som kan dæmme op for det, og de indeholder allesammen en risiko for at irritere de seriøse brugere. Men et par forslag herunder kan du tænke over:



  • Lav udover aktivering en begrænsning, der gør at nye brugere ikke kan skrive indlæg før der er gået 24 timer. Dette fjerner alle spontan-spammere.

  • Fjern muligheden for at registrere sig fra TOR-netværk ved at validere IP mod registringsadressen. Eksempelvis lad aktiveringsemailen være 1 time forsinket og kræv at man aktiverer fra samme IP som man registrerer fra.


Ellers er der nok kun manuel moderation, som kan fjerne uønskede indlæg - men så når folk desværre at poste disse, før du kan fjerne dem.

IP-ban er desværre ikke en løsning. Der er mange IP''er som er delt på eks. skoler og bolignet.

Håber, at ovenstående hjalp dig?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
IP-Ban er en udemærket ide. I det tilfælde at en spam-bot kører fra en skole hvor en legitim bruger også sider er det bare ærgeligt. Så må personen få styr på sit net eller komme online et andet sted fra. Hellere lade en bruger få problemer end at irritere alle brugere med unyttigt spam. Jeg blokerer rask en hel /24''er hvis jeg får fornemmelse af at den administreres af lyssky elementer som laver den slags.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-12-2006 23:41:33 Forfatter: pbtryk.dk Zebra->


       
  • Lav udover aktivering en begrænsning, der gør at nye brugere ikke kan skrive indlæg før der er gået 24 timer. Dette fjerner alle spontan-spammere.

  •    
  • Fjern muligheden for at registrere sig fra TOR-netværk ved at validere IP mod registringsadressen. Eksempelvis lad aktiveringsemailen være 1 time forsinket og kræv at man aktiverer fra samme IP som man registrerer fra.



 

Det ville ihvertfald gøre forummet blev ret dødt, de fleste brugere registrere sig pga. de har et konkret spørgsmål, hvis man skal vente 24 timer for at få det stillet har man forlængst fundet det andet sted.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det bedste i kan gøre er at hyrre en til at tage sig af det, en der kan analysere problemet og opstille løsningsforslag til at tage sig af de enkelte tilfælde. Det er ikke noget du kan gøre via amino, eller det kan du måske men du får ikke et ligeså godt resulat.

Hvis det er vil jeg gerne give dig 50% aminorabat på 10 timers konsulent bistand til at foretage ovenstående, mail mig på mail@mc-solutions.dk evt. kig på http://mc-solutions.dk hvis det har interesse.

   Mvh
Mikkel Christensen



Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel - er du sikker på du ikke bare er ude på at tjene lidt ekstra penge.

I mine øjne ville det være voldsomt overkill at skulle høre en konsulent til et lille forum der har lidt problemer med spam, hvilket 98% af alle fora kommer til at opleve.

På det link jeg gav er der nogle programmører der har udviklet et par moduler til phpBB der ihvertfald kan minimere spamindlæg kraftigt. Resten kan man jo så eventuelt slette manuelt.

 

Hvis man har et forum der dagligt bliver besøgt af mange tusinde brugere, så kunne jeg se en pointe i at skulle hyre en konsulent til både at tjekke sikkerheden, spam, mm.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin: Selvfølgelig er jeg ude på at tjene penge, det er vi alle sammen. Men samtidig er jeg ude på at ville hjælpe en anden iværksætter uden det skal koste en hel bondegård. Jeg er ikke i tvivl om at jeg kan gøre det bedre end Zebra selv kan gøre det, jeg har været udsat for hæftige spam bombardementer og har følt næsten alle metoder på min egen krop/kode og ved hvordan det skal løses til mindst mulige gene for brugerne.

Desuden har jeg arbejdet professionelt med sikkerhed siden jeg var 17, så jeg skulle mene jeg er kvalificieret til at løse et sådan problem. Vil bare ikke gå konkret ind i en sag som denne uden at være længerevarende tilknyttet da sikkerhed som bekendt ikke er en opgave men en process, samtidig er der mange der blander sig i diskutionen med blandet grad af ekspertise og det kan hurtigt blive noget rod da zebra sikkert forsøger alt han får smidt i nakken for at se om det hjælper og i processen risikerer han at miste brugere eller gøre anden form for skade på sin side.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig ville proffesionel ekspertise hjælpe langt hen af vejen, og jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved dine evner.

Jeg mener bare at når forummet ikke er større (34 brugere) er der ingen grund til at gå ud og ofre en masse penge på det. Så kan man ligeså godt selv teste nogle af de løsninger der nu en gang er lavet.

Jeg kan se at man skal være bruger for at kunne poste et indlæg, så ville et simpelt lille billede med en random talrække udelukker stort set alt spam hvis ikke det hele.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin: Det kan der selvfølgelig være noget om, og dit andet forslag har du til dels ret i. Jeg ville dog også få spæret for TOR og efterfølgende selv fange de sidste smutteres IP Adresser og spære de IP Klasser eller de lande de kommer fra via GeoIP. I og med at siden er for Danskere er det ikke et problem med mindre selvfølgelig det er danske IP Ranges og i så fald kan du tage kontakt til den ISP de kommer fra og få dem til at tage affære.
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)