Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

alternativ til Dong

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvordan er det lige med de der EL-selskaber? kan man bare skifte uden problemer? Og hvis man skifter, er Dong så stadig hen over det eller er det 100 procent det andet selskab?

Hilsen,

Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan skifte leverandøren af dit el, men du kan ikke skifte leverandøren af transportnettet (som ofte er den dyreste post)

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

så det nemmeste er bare at beholde mit El-selskab? Det er jeg mildest talt en smule utilfreds med..

Men der er nok ikke andet at gøre.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil mene, at det kommer an på, hvad du er utilfreds med. 

Hvis det er fordi du har mange strømafbrydelser, så er der rent ud sagt ikke en skid at gøre (med mindre det er dit eget system i huset der er skyld i det)

Hvis du er utilfreds med prisen, så kan der være lidt at hente her

 

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Gregersen:

jeg vil mene, at det kommer an på, hvad du er utilfreds med. 

Hvis det er fordi du har mange strømafbrydelser, så er der rent ud sagt ikke en skid at gøre (med mindre det er dit eget system i huset der er skyld i det)

Hvis du er utilfreds med prisen, så kan der være lidt at hente her

 

Kim

 

Ja den side er jeg også faldet over, men der dukker kun mit elselskab op. Så det ser ikke ud til at der er et alternativ desværre.

Men ja, det handler om prisen.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fundet mine priser frem og kunne godt tænke mig at høre fra jer EL-eksperter, om det er nogenlunde en normal pris:

Elabonnement per måned
Pris per kWh
12,50
55,55
kr.
øre
Distribution 15.02.2010 -
Netabonnement per måned
Pris per kWh
67,50
135,88
kr.
øre
Hvad koster en kWh i alt? 1,91 kr

Nogen der ved noget?

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke få den meget billigere pågrund af staten, men jeg ville prøve at ringe til Natur Energi

Der kan man mange gange få billigere strøm og få den låst i et par år.
Desværre er ca. 75% af din strøm regning ren gebyr sindssyge fra den sædvanelige glubske stat.

Udover du kan vælge kulfyret strøm fra ved at vælge Natur energi, får man også en sparepakke.

Hvis du ikke gider at skifte alligevel, så kan du ringe ind til deres kunderservice i dong og sige du vil ud af den fælles KWH pris.
Man kunne ihverfald for et par år siden få cirka 15 øre billigere per Kwh, ved et enkelt opkald.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Lasse,

tak for svaret. Jeg må nok iøjnese at Dong grotesk nok er den billigste måde. Ellers må jeg flytte tilbage til Jylland!

 

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om de priser er rigtige, men det ser ikke helt galt ud.

Men inden du bruger for meget energi (hø hø..) på det, skal du overveje om det i det hele taget kan svare sig, at spitte sin faktura op i 2.

Selve abonnementet for måleren, transport af el, moms og afgift til staten, faktureres stadig fra DONG. Det er kun den frie elpris som du kan få en smule rabat på. Og jeg tror den frie elpris er ca. 10 - 12 % af den samlede kWh pris. Så hvis du er heldigkan du måske spare et par ører pr. kWh, men til gengæld skal du forubetale din strøm to steder.

Hvis du ikke har set den, har DONG skitseret hvordan det hænger sammen her. Og de ca. 800 kr. årligt i abonnement for din måler, kommer selvfølgelig oveni http://www.dongenergy.dk/privat/El/om%20elprisen/Pages/om%20elprisen.aspx

Jeg mener at det er energistyrelsen der har en liste over priserne på den frie el pris, og det offentliggøres hvert kvartal.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

i kan gøre som mig klage til energiklagenævnet og skrive til Dong , jeg fik svar fra Dongs vicepræsident , som jeg svarede på som en del af partshøringen i energiklagenævnet . Det ligger online på min blog

 

http://dongenergy.blogspot.com/

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)