Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuld skattepligtig i DK eller?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Jeg har et kompleceret spm, som jeg håber nogen kan svare på. Jeg har en service virksomhed i Danmark, hvor det ikke kræver at jeg er tilstede bortset for 2-3dage om mdr. for at vedligeholde administration, især kundekontakt, medarbejder osv. Derfor overvejer jeg at blive udlandsdansker og flytte til et asiatisk land med varme, strand osv. 1) Spm. er om jeg stadig er fuldt skattepligtige i Dk, hvor mit firma er registreret eller der hvor jeg er folkeregistret altså i Asien? 2) hvis jeg flytter mit firma til Asien, hvordan er det så med intjening fra Dk bliver de beskattet i dk eller Asien? 3) hvis jeg kommer til Dk i forbindelse med arb. Ca. 2 mdr. Årligt bliver jeg så beskattet af de 2 mdr.? Og i så fald hvordan? Mvh Den forvirrede…
Fra København
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg prøver lige at skrive det lidt mere systemetisk end før fra mobilen.

Hej, Jeg har et kompleceret spm, som jeg håber nogen kan svare på.

Jeg har en service virksomhed i Danmark, hvor det ikke kræver at jeg er tilstede bortset for 2-3dage om mdr. for at vedligeholde administration, især kundekontakt, medarbejder osv. Derfor overvejer jeg at blive udlandsdansker og flytte til et asiatisk land med sol, strand osv.

1) Spm. er om jeg stadig er fuldt skattepligtige i Dk, hvor mit firma er registreret eller der hvor jeg er folkeregistret altså i Asien?

2) hvis jeg flytter mit firma til Asien, hvordan er det så med overskuddet fra Dk bliver det beskattet i Danmark eller Asien?

3) hvis jeg kommer til Dk i forbindelse med arb. Ca. 2 mdr. Årligt bliver jeg så beskattet af de 2 mdr.? Og i så fald hvordan?

Mvh Den forvirrede…

 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er én ting man kan lære fra Helle T.'s sag, er det at kontakte Skat og få et bindende svar:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=210335

Held og lykke, det får du brug for når det drejer sig om Skattesager. Smile

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)