Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min idé rentabel? - Konstruktiv kritik ønskes.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

Jeg har været aktiv herinde et godt stykke tid, og synes selv jeg har hjulpet en del iværksættere. Nu håber jeg, at  kan få lidt retur, og få besvaret et par spørgsmål.


Iværksætter har jeg efterhånden været et par år, så den del har jeg fattet - Det er blot idéen, som jeg godt kunne bruge lidt konstruktiv kritik på.

Jeg sad for 3 dage siden på et hotel i frederikshavn, en by jeg ikke kender specielt godt - Jeg skulle forsøge og finde åbningstider på forskellige forretninger, hvilket ikke blev en succes. Ganske enkelt kom der intet frem, på mine spørgsmål. - Og her kom idéen så, en idé som vidst er set før, men åbenbart ikke fantastisk godt.

En hjemmeside hvor man let kan se butikkers åbningstider - ALLE butikker.

Det er en kæmpe opgave, men der må altså være en kæmpe potentiale. Den lov der førhen ikke gjorde det muligt for forretningerne selv og bestemme deres åbningstider, eksitere ikke mere, og derved har de større forretninger fået ''frit spil'' - Det betyder at flere og flere begynder og holde længere åben, og åben flere og flere søndage. - Det gør det måske også en lille smule rodet og finde rundt i, og igen en fantastisk mulighed for min forhåbentlig kommende forretning.

Så spørgsmålet er ganske enkelt; Er der forretning i og lave en hjemmeside, hvor man let kan finde forretningernes åbningstider?

Jeg kunne også godt tænke mig og høre hvor stor en opgave det vil være og bygge en hjemmeside, til projektet. Jeg ønsker en fuldt igennem gennemført hjemmeside, så jeg vil naturligvis gå efter kvalitet på området.

Jeg håber og få en masse konstruktivt på mit forslag, og at mange aminoer vil bruge 5 min. på og komme med idéer, og gode forslag.

De bedste Hilsner

Rasmus
Beklager hvis der er lidt slåfejl/stavefejl - Jeg sidder med solen lige ind i skærmen :-)

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

RBN:
Så spørgsmålet er ganske enkelt; Er der forretning i og lave en hjemmeside, hvor man let kan finde forretningernes åbningstider?

NEJ - og begrundelsen skal ses i at mennesker er vanedyr og sjældent handler i andre butikker end dem de kender. Når jeg er udenfor storbyerne, så går jeg altid ud fra at butikker lukker 17.30 man-torsdag 19 fredag og kl 13.00 om lørdagen og et eller andet sted tror jeg de fleste har den viden.

 

Køb ren argan olie her

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du savner inspiration, så findes ideen allerede.

Åbningstider.dk

Åbningstider.com

Så også et link til en tredje side på Twitter den anden dag, kan desværre ikke huske hvad den side hed. Men den havde en søgemaskine.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

RBN:
Så spørgsmålet er ganske enkelt; Er der forretning i og lave en hjemmeside, hvor man let kan finde forretningernes åbningstider?

NEJ - og begrundelsen skal ses i at mennesker er vanedyr og sjældent handler i andre butikker end dem de kender. Når jeg er udenfor storbyerne, så går jeg altid ud fra at butikker lukker 17.30 man-torsdag 19 fredag og kl 13.00 om lørdagen og et eller andet sted tror jeg de fleste har den viden.

 

Hej Jan,

Du har skam ret. Mange mennesker handler i de samme butikker, men langt fra alle.

Jeg ved godt, at når vi kigger på dagligvarer butikkerne, så kender vi nok allesammen åbningstiderne (og alligevel ikke). Men ved du f.eks. hvornår din jem og fix, jysk, osv., osv. lukker.

Samtidig bliver det jo mere spændende nu hvor den tidligere lovgivning ikke eksitere mere.

RBNSmile

Handel med varepartier via Trademen

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Hvis du savner inspiration, så findes ideen allerede.

Åbningstider.dk

Åbningstider.com

Så også et link til en tredje side på Twitter den anden dag, kan desværre ikke huske hvad den side hed. Men den havde en søgemaskine.

Jeg kender skam godt de to sider du nævner, og i mine frustrationer i frederikshavn besøgte jeg også disse - Men det blev et hurtigt besøg, for det er jo næsten umuligt og finde rundt på de sider, efter min mening.

Angående den tredje side, så mener jeg også vi havde en amino for ikke så lang tid siden der havde startet noget som dette - Måske det er ham du også omtaler?

Udover mine måske kommende konkurrenter, hvad synes du så om idéen.

Det er måske væsentlig og tilføje at jeg har en lang række ekstra ting i ærmet, som også skal være muligt og finde på siden, omkring butikkerne.

Handel med varepartier via Trademen

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem skal vedligeholde åbningstiderne? Dig eller butikkerne?

Hvis dig: Wow - det kræver vidst en fuldtidsstilling i sig selv

Hvis butikkerne: Glem det. De gider ikke bruge tid på det medmindre du er kæmpe stor og selv der vil de største alligevel glemme dig.

En mulighed er, at få brugerne til at holde data'en vedlige. Men jeg frygter data'en ender med at blive utroværdig.

Din portal er intet værd, hvis ikke tiderne er up2date.


Men ellers en god idé. Lad os sige du fik løst data problemet og du rent faktisk får nogle besøgende ind, så ville der være kæmpe potentiale. Du ville kunne tjene gode penge på lokalannoncører.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

RBN:
Samtidig bliver det jo mere spændende nu hvor den tidligere lovgivning ikke eksitere mere.

Ja - det kan du da have ret i, men jeg tror mere på en side hvor du så kombinerer åbningstider med www adresser, men hey det er jo ikke værre end at du kan prøve i en mindre by og se om det giver noget, men jeg tror ikke der er penge i det. Smile

Køb ren argan olie her

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mtrolle:

Hvem skal vedligeholde åbningstiderne? Dig eller butikkerne?

Hvis dig: Wow - det kræver vidst en fuldtidsstilling i sig selv

Hvis butikkerne: Glem det. De gider ikke bruge tid på det medmindre du er kæmpe stor og selv der vil de største alligevel glemme dig.

En mulighed er, at få brugerne til at holde data'en vedlige. Men jeg frygter data'en ender med at blive utroværdig.

Din portal er intet værd, hvis ikke tiderne er up2date.


Men ellers en god idé. Lad os sige du fik løst data problemet og du rent faktisk får nogle besøgende ind, så ville der være kæmpe potentiale. Du ville kunne tjene gode penge på lokalannoncører.

Hej.

Den eneste måde og komme frem med projektet (efter min vudering) er at VI selv opdatere åbningstiderne, det kræver selvfølgelig et kæmpe arbejde, men sådan er det. - Jeg har dog også et lille værktøj, som vil kunne hjælpe os videre.

Nu nævner du at de store ikke vil bruge tid på os - Om det er korrekt, eller ej ved jeg ikke - men det er da en relevant information og komme ud med. Mit problem er nu heller ikke og finde åbningstiderne på de store, og ej heller der jeg kan se min forretning - De er gode til og komme ud med budskabet selv. - Jeg tror meget mere på de mindre forretninger/reasturanter osv. - Selvfølgelig skal de store med, for som jeg nævner, sker der fra nu af mange ændringer med åbningstiderne.

Handel med varepartier via Trademen

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

RBN:
Samtidig bliver det jo mere spændende nu hvor den tidligere lovgivning ikke eksitere mere.

Ja - det kan du da have ret i, men jeg tror mere på en side hvor du så kombinerer åbningstider med www adresser, men hey det er jo ikke værre end at du kan prøve i en mindre by og se om det giver noget, men jeg tror ikke der er penge i det. Smile

Jeg ved ikke om jeg/vi starter i en mindre by - Ellers bare starter småt.

Men det er jo lige præcis de mindre byer, og mindre forretninger vi kan blive stærke på, da det er dem der ikke ligefrem skilter med deres åbningstider.

Men ja, idéen er opstået for 4 dage siden - Så der er selvfølgelig et enormt arbejde forud endnu Smile

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du vil manuelt holde ~30.000 (tal grebet ud af luften, men der er omkring 10.000 restauranter) åbningstider opdateret og finansiere det med reklameindtægter?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)