Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En affiliate gåde

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor ligger deres indtægt??

Jeg kunne simpelthen ikke forstå det, da jeg via expedia.dk fandt en flybillet fra kbh til Berlin med SAS til 1009 kr. og derefter via SAS hjemmeside kunne finde den samme billet til nøjagtig den same pris. 

Jeg har tænkt lige siden og forstår detstadig ikke. Hvordan tjener en hjemmedside som expedia penge hvis de ikke får en procentdel af salget?

Jeg spørger fordi der sikkert er mange der kunne være interesserede i at lave en simpel flybillet-søger på deres hjemmeside og dermed springe et led (eks.expedia) over og snuppe en større del af fortjenesten. 

Håber der er nogen der kan forklare dette, for mig, mysterie

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Jeg tror at Expedia, har en aftale med firmaerne om at få en bid af kagen gennem dem. :)

 

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Expedia skal nok få en del af det. Sandsynligvis en procentdel af prisen. Det betyder dog ikke nødvendigvis at SAS ændrer på prisen af den grund.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor så udbyde den til samme pris - eksempelvis SAS skal vel "bare" have nogle billetter solgt

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Så de skulle altså have seperate aftaler med alle de flyselskaber, er med i deres database over udbydere af flybiletter?

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man køber et par sko i en online skobutik, der også giver procenter per salg, så betaler du som kunde stadig den samme pris til sko. Butikken vælger at give en smule til mediet der fører køberen til den.

Prisen ændrer sig aldrig pga en affiliate aftale. Hvad jeg ved.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen ændre sig jo i nogen sitationer - fx hotels.com

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

så de tager mere de steder, hvor mediet får en provision? Det er nyt for mig, men jeg er jo heller ikke altvidende :-)

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig modtager de et eller andet for det salg de har genereret, men hvordan det foregår et lidt svært at se. 

Det kunne være sjovt at høre om der var nogle der vidste hvordan det gik til.

 

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Reinholdt:

 

Det kunne være sjovt at høre om der var nogle der vidste hvordan det gik til.

 

ENIG

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)