Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En affiliate gåde

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Og helt konkret kunne det da være interessant at vide hvordan og om man kan springe et led over.

Der er jo efterhånden en hel del der skal have en procentdel inden vi som hjemmeside indehavere med affiliate på siden betales for den ydelse vi yder.

Først og fremmest er der jo det annonce netværk man bruger og derefter kommer expedia eller lignende og først der kommer SAS eller hvem der nu ellers står for salget!

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de afregner sikker på en eller anden måde...men mon ikke, som tidligere nævnt at xperia modtager vederlag pr billet de sælger..og så er der jo altid reklameindtægterne fra siden. Sådan en flybillet-søgeside har jo ganske mange klik i løbet af en dag...det gætter jeg på kan løbe op i rigtigt mange reklameindtægter.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Alle virksomheder har et beløb på deres forskellige produkter, som de er villige til at bruge for at få et salg / kunde. Dette beløb varierer fra branche til branche, produkt til produkt og endeligt fra selskab til selskab. 

Selskaber, som SAS, ECCO, Telia etc. indregner affiliate kommissionen, som en del af det beløb, som de er villige til at betale for denne kunde / salg. 

Affiliate marketing er, som navnet antyder, en form for markedsføring og er præcis det samme, som TV-kampagner, Radio-Kampagner etc. Forskellen ligger bare i, at med affiliate marketing kan man mere nøjagtigt bestemme hvor meget et salg må koste. 

Der findes en masse andre faktorer, men de er for avancerede til at komme ind på i dette indlæg

Derfor kan virksomheder, som EXPEDIA.dk, tilbyde den samme pris, som fx SAS, selvom SAS giver Expedia en kommission. 

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så konklusionen må være den at EXPEDIA.dk (vores dummy) modtager en procentdel af salget for SAS flybilletten. Dette sker dog via tradedoubler eller i en ceperat aftale således at forbrugerne ikke oplever en forskel i prisen?

 

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Two words: Gebyrer og ekstraydelser :-)

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Two words: Gebyrer og ekstraydelser :-)

Mon ikke det er derfor Ryan vil til at tage penge for toiletbesøg Stick out tongue

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Two words: Gebyrer og ekstraydelser :-)

Jeg sad lige og tjekkede dit postulat.

Jeg kunne ikke finde nogle ekstragebyrer på expedia hvorimod jeg fandt et ekstra gebyr på SAS på ca. 40 kr.

Hmm

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:

BZR:

Two words: Gebyrer og ekstraydelser :-)

Mon ikke det er derfor Ryan vil til at tage penge for toiletbesøg Stick out tongue

Arr sasa, det giver jo ngen mening når vi snakker om at expedia tjener penge at Ryan air tager noget for toiletbesøg gør detHmm

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Reinholdt:

Så konklusionen må være den at EXPEDIA.dk (vores dummy) modtager en procentdel af salget for SAS flybilletten. Dette sker dog via tradedoubler eller i en ceperat aftale således at forbrugerne ikke oplever en forskel i prisen?

 

 

Det sker ikke via Tradedoubler. Expedia, Hotels.com m.fl. har selvstændige aftaler med flyselskaber, hoteller osv., hvor de får en procentdel af salget. Den procentdel er så stor at de selv kan give en procentdel videre til andre affiliates - f.eks. via Tradedoubler. Prisen er den samme om du køber billeten hos SAS eller Expedia. Nogle gange er prisen endda billigere hos f.eks. Hotels.com end på hotellets egen hjemmeside, men det er sjældent hotellet mister noget på det, da det højst sandsynligt er en kunde, som aldrig havde fundet hotellets egen hjemmeside og det er derfor et ekstra salg, dog med en lavere avance.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det tænkte jeg nok når det handler om så store virksomheder. Men Tak for informationenSmile

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)