Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan I li´ vores menu?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Menuen skal da helt klart være før login.
Selve designet er fint og simpelt, men alt for sammenklemt. Der er slet ingen luft mellem menu, billeder og produkter. Mere luft omkring menu og produkter ville kvikke siden meget op. Måske lidt flere farver?
Disolve-effekten på menuen har jeg heller ikke helt fattet må jeg indrømme.
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig i, at menuen skal stå over login, som det er blevet debateret ovenfor. De fleste mennesker har brug for menuen frem for login-boksen, og det er jo ikke fordi sidstnævnte er gemt væk ved at stå under menuen.

 

Generelt bryder jeg mig ikke om menukonceptet med pop-ud-undermenuer, slet ikke når det kommer ud i tredje niveau som under Indstillinger > Vælg sprog > Dansk flag. Og så er der i øvrigt kun én valgmulighed her - doh, jeg har lige spildt 5 sekunder af mit liv på at klikke mig ind i en under-under-menu jeg ikke kan bruge til noget.

En utrolig vigtig feature i en webshop er efter min mening søgefunktionen, og jeg synes det utrolig ærgeligt og ubrugervenligt at du gemmer den væk i et menupunkt. Den skal være lettilgængelig. En besøgende der kun er overfladisk nysgerrig gider ikke nødvendigvis klikke sig igennem din menu. Det ville være indlysende at have søgefeltet stående i den grå bjælke under dit logo "360-design.dk". Så vidt jeg kan se bruges denne plads ikke til noget andet. Nuvel, det bliver igen på bekostning af et lille skvat æstetik, men når det handler om at fange kunder ind (også dem der er semi-halvvejs-interesseret) må æstetikken nogle gange vige for brugervenligheden. Det er jo ikke fordi det bliver direkte grimt, og der kan også argumenteres for, at søgefeltet er den visuelle modvægt til de fire Visa/Dankort i højre side af den grå bjælke.

 

Et site jeg personligt nyder at handle på er cdon.dk, af den simple grund at det er brugervenligt (og nå ja, så har de også et gigantisk udvalg af musik for os musiknørder, der ikke kan finde vores favoritband i 9 ud af 10 CD-butikker). Jeg kan hele tiden søge, jeg kan hele tiden se min indkøbskurv inkl. samlet pris og jeg kan endda gemme min indkøbskurv når jeg ikke lige gider sende bestillingen. Det er ikke et grafisk mesterværk, men det fungerer og er nemt og ligetil.

 

mvh

Lasse Adolphsen

Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg er enig i, at disovle-effekten skal dø!

Jeg troede faktisk den allerede var blevet fjernet, da jeg ikke kunne se den. Men nu fandt jeg så lige ud af at det kun er i IE den ses.. endnu en pointe: sørg for at sitet fungerer ens og ser ens ud i alle browsere. Det er ikke så kritisk med disolve-effekten, da det er en ligegyldig blære-effekt, men stadigvæk! Ellers kan jeg rapportere at menu og shop lader til at fungere i Opera (dog uden at jeg har været hele bestillingscirkuset igennem). Husk også at teste på Mac.

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil knytte en kommentar til login funktionen.

 

Jeg har ingen anelse om hvorfor den benyttes på b2c markedet.

 

Den er overflødig og ingen end users har vel så mange ordre hos dig, at de ikke kan holde styr på deres fakturaer.

 

Synes du skal få integreret krak istedet.

 

VH

 

Søren

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Min eneste kommentar til menuen er, at når jeg vil vælge en anden valuta, så skal jeg gøre det "hurtigt" - altså inden menuen forsvinder for mig. Det kan godt være lidt træls... ellers syntes jeg det ser fint ud... og den effekt menuerne forsvinder med.. den må gerne forsvinde for min skyld.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen,

 

Jeg har haft lidt travlt idag, så har først fået tid til at svare på alle Jeres indlæg nu.

 

Mht. til søgning, så er det faktisk allerøverst en knap der hedder "søg". Og den ligger også i menuen, som én sagde.

 

Og ja, den er måske gemt lidt af vejen, men nu har jeg smidt et søgefelt ud i højre side - under login osv.

 

Disolve effekten, synes jeg nu egentlig selv er lidt "fiks", hvis man kan sige det sådan. Synes måske netop at det lige giver det sidste pift for at leve, den ellers generelt meget stillestående side lidt op. Men kan godt se, at mange af Jer, absolut ikke er enige med mig. Vi tager det i hvert fald til efterretning. Absolut. :-)

 

Til søren: jeg kan ikke helt forstå hvad du mener ang. login. Dens primære funktion er ikke at de så kan holde styr på deres faktura og lignende. Det kan de dog også - se ordre historik. Ændre leverings adresser, email etc. etc. alle disse ting. Men der er faktisk en del kunder, som vender tilbage til os. Kunder som har handlet og oprette login. Så er det nemt for dem lige at indtaste deres mailadresse + kodeord, og så handle igen. Det er derfor den er der. Som sagt, så er der rigtig mange gengangere og det er jo bare dejligt, at folk vender tilbage.

 

Nu skriver du "intergreret krak". til hvilken nytte og hvorfor?

Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart ser det da ret godt ud. Lækker side - tilføjede den lige foretrukne er klart noget jeg vil se mere på. Billederne fremstår super godt på siden. kunne måske godt have tænkt mig de var lidt større når man klikker på dem.
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bente,

 

Tak skal du have. Det er dejligt at høre. Din side er nu også ret god, og jeg har også lige tilføjet den til foretrukne, da jeg er overbevist om at min kæreste kigger ind efter tøj til vores søn :-)

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonas

Jeg vil gerne slutte mig til koret der mener at dissolve funktionen skal fjernes - den giver slet ikke mening. Du har jo også nogle andre menupunkter i toppen af siden med tilbud, nyheder og anmeldelser og altså... et tilbud, ingen nyheder og ingen anmeldelser? Det virker lidt ufærdigt. Du må da hurtigt kunne bikse lidt sammen. Og så gerne nogle flere tilbud, tak..

Og jeg VED at jeg har været efter dig med det her tidligere, men det virker altså ret trivielt at skulle læse at samtlige produkter i en kategori - i dette tilfælde vaser - er gennemtænkte og nyskabende.. Hvad med lidt informationer om hvor store de er, hvor meget de kan rumme, eller i det mindste lidt forskelligt ordvalg. Der bliver lidt for meget copy-paste over det. Og det er synd for det er nogle meget spændende ting du har, og jeg vil glæde mig til at forkæle mig selv med et par af dine produkter - når jeg altså ved nok om dem til at kunne beslutte, hvilke det skal være.

mvh

Helle

 

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle,



 



Jeg kan sagtens følge dig, og ja, jeg synes at erindrer at det var dig med teksterne i sin tid :-)



 



Vi arbejder rent faktisk også på bedre tekster, da vi også er ved at lave oversættelser til engelsk, da vi får flere og flere udenlanske handlende.



 



Til Jer, som vil se det, så er der på nuværende tidspunkt allerede temmelig meget klar på engelsk. Der mangler dog en del produkt oversættelser, men menuer, indkøbskurve osv. osv. er blevet oversat -> indstillinger ->vælg sprog



 



Ang. tilbud, og nyheder, så sker der en del på siden når vi kommer ind i januar. Bl.a. nogle flere produkter, konkurrencer, og så netop - FLERE TILBUD :-)



 



Det er under udvikling, men da vi har ret meget at tage os til, bl.a. forhandlinger med udenlandske leverandører, tilrettelæggelse af markedsførings kampagner i de første 3 måneder af 2007, og andre nødvendige tiltag, så sker det ikke lige fra den ene dag til den anden.  Men det kommer!! :-)



En bemærkning til sprog: det er selvfølgelig ikke den endelige placering af sprogmenuen, da jeg ikke formoder en tysker, britte eller andre, ville kunne gennemskue hvor de lige skal lede for at finde sprog. Det bliver med små logoer øverst på siden



 



Side 2 ud af 3 (23 indlæg)