Ikke for at være en lyseslukker..
.. men flashmobs har været i gang i nogle år med T Mobil i Tyskland og andre med større kampagner. Det er sådan en slags markedsføring der er sjov i starten, men hvis man fortsætter med det, er man en nørd. Ja undskyld det hårde sprog.
Det er markedsføring der narrer folk rigtig groft. Det kan være sjovt i starten, men efter en periode, synes folk bare du er irriterende " Se min nye flashmob "
Lidt ligesom med Jackass. Genialt og sjovt da de lavede det, alle dem der kopierede det.. failede og lignede idioter.
Nu har DK også haft sin første (og eneste) store flashmob succes , og tro mig, der kommer ikke flere succeser på den front. Forbrugerne blevet alt for bevidste. Den næste store bølge vil være markedsføring der forstår forbrugerens træthed af markedsføring, og vil blive baseret på dybde og seriøsitet. Fjolledagene er snart slut, nu skal virksomhedernes profileres som troværdige og med dyb forståelse for de menneskelige behov. Selvfølgelig vil der stadig være sjov, men nu har de sidste mange mange år været baseret på fjollerier for stort set alle firmaer, det kommer til at stoppe.