Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til photoshop

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hejsa

 

Er der nogen erfarne photoshop aminoer der kan hjælpe mig??

 

Jeg har fået fotograferet en række brudekjoler som jeg skal bruge til reference for mit nye produktområde - nemlig 360 grader produktpræsentationer med zoom funktion. Desværre er billederne taget i en gammel dansesal der ligner et levn fra 70´erne hvilket giver en ikke særlig smigrende baggrund. Jeg tænkte derfor på om det ikke var muligt at fritlægge kjolerne (der er kun 360 billeder i alt) og så overføre dem til en anden baggrund - fx en park.??

 

Jeg har prøvet at lege lidt med det, men størrelsesforholdet på kjolen og den nye baggrund passer overhovedet ikke sammen. Det hjælper jo ikke at kjolerne er lige så store som træerne

Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle retningslinier til hvordan jeg får et ordentligt resultat??

 

Hilsen Morten 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at bruge filteret extract - eller sende dem til uclip.dk, som fixer det for 28 kr. pr. billede.

 

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

 

Tak for hurtigt svar.

 

Mht. Uclip. 360 billeder x 28kr = 10.080 gode danske kroner uden moms. Det er der desværre ikke plads til i budgettet. Desuden ved jeg også at weblancers lige er begyndt at tilbyde samme service og som introduktionstilbud tager de kr. 20 men det er stadig 7200 kr. og det er der desværre heller ikke økonomi til.

 

Mit primære problem er hvordan jeg finder den korrekte baggrund og hvordan jeg overfører kjolerne hertil så det ser naturligt ud. Jeg har lidt problemer med størrelsesforholdet imellem kjolen og baggrunden. Jeg havde tænkt mig at jeg skal ud og tage et billede et sted med en god baggrund. Men hvordan får jeg styr på det med størrelsesforholdet?

 

Nogen der har ideer modtages de gerne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan du ikke tage en kjole eller mannequin med ud og fotografere i det område, du har tænkt dig? Så kan du vel bedre danne dig et overblik. Kjolen/mannequinen skal selvfølgelig være ca. i den størrelse, brudekjolerne er – men samtidig nem at fjerne efterfølgende.

Men generelt er det svært at skabe det rette lys, og når du nævner, at kjolerne er fotograferet indendøre, kan det nok blive lidt af en opgave...

Hvis det er, vil jeg godt tilbyde dig at tage et hurtigt kig på hhv. kjoler og baggrundsbillede og så forsøge at hjælpe dig i den rigtig retning. Uden at lave arbejdet for dig. Sådan u/b. Jeg garanterer dog ingenting.

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten

 

("Der er kun 360 billeder")... - dvs. at du skal bruge et 360 graders motiv, og så har du taget

360 billeder!? Du skriver at billederne er taget i en gammel dansehal, og for mig lyder det

som om, at du er i gang med en laaaang gammeldavs løsning.

Hvis du skulle sidde og fritlægge 360 billeder i Photoshop, - så ved du hvad du skal lave

i hele juleferien...;o)

 

Jeg tror du skal have fat i et firma der laver den slags, da du ender med at bruge mange
timer på det.

God jul og...god arbejdslyst

 

Bo,

ComputerButik A/S

 


 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sandfær

 

Jeg kan måske låne en gine af brudestudiet jeg laver det for. (til symbolsk pris da det er en reference). Men hvorfor er det nødvendigt? Jeg tænkte nu mere på bare at tage et baggrundsbillede, lave det samme størrelse som kjolebillederne (3004x2008 pixel), markere kjolen og trække det over på den nye baggrund.

 

Det bliver nok ikke en udendørs baggrund, da vejret jo ikke lige er til det, men måske har jeg en kontakt på et slot hvor jeg kan få lov til at tage et par still billeder og bruge som baggrund.  

 

Hvis jeg nu tager baggrundsbilledet i størst mulige størrelse, burde jeg så ikke have nok kildebillede til at kunne beskære den nye baggrund og derved finde den rette størrelse??

Uha er der ikke en fotograf der kan hjælpe lidt på vej??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Ginen kunne måske hjælpe dig til at se præcist, hvordan lyset falder. Men det var kun en tanke. Jeg håber, du finder en løsning.
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
HEj Bo

 

nej jeg har fået fotograferet 10 brudekjoler (36 billeder pr kjole med rotation på 10. grader)

Fotografen skulle havde redigeret billederne så de er klar til brug. Dem skulle jeg havde haft for 14 dage siden, men nu får jeg "kun" råbillederne. Dvs. alle kjolerne skal stadig fritlægges, og jeg skal levere mine produktrotationer den 1. januar (udover fritlægningen er der også opsætning der giver en flydende rotation = meget arbejde)

 

Skal jeg bruge ex uclip så kommer det til at koste mig 10.080 ex moms. Den slags penge har jeg ikke, så eneste valg er at gøre det selv. Eller bruge den gyselige baggrund fra dansesalen. Da det er kunden der har valgt location håber jeg på at jeg kan få lidt udsættelse hvis jeg skifter baggrunden ud med en mere acceptabel. Arbejdsbyrden dette medfører burde ikke være så stor for billederne skal stadig fritlægges for at fjerne drejepladen nedenunder og en dør bag kjolerne. Det skulle fotografen bare havde ordnet.

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er intet problem at smække en kjole ind i et landskab eller på en hvilken som helst baggrund.

Men hvis du tager et billede på et slot og placerer kjolen fra 36 forskellige vinkler, vil det se ud som om kjolen roterer - er det den effekt, du ønsker - ellers må du jo også tage 36 billeder af baggrunden, og så vil det altså være en god idé at bruge Bettinas gineidé, så kjolen bliver placeret præcist og naturligt, i hvert billede.

 

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

 

Ja hele pointen er netop at jeg laver en flash-fil hvor man har mulighed for - vha. musen eller et kontrolpanel - at dreje kjolen hele vejen rundt så man ser den fra alle sider. Samtidig bliver det muligt at zoome helt ind på den mindste detalje (syningen, mønstret på kjolen, udskæringen etc.) UDEN at det kræver noget ekstra computerkraft.

 

Billederne med kjolerne er pt på 3004x2008 pixel. Dette billede må ikke komprimeres da størrelsen på kjolebilledet er afgørende for hvor meget man kan zoome ind på billedet. Dvs. jeg skal finde et billede jeg kan bruge som baggrund, hvor jeg kan flytte kjolen direkte over, så det ser nogenlunde naturligt ud.

 

Hans tak for din PM. Jeg har sendt dig en mail med svar.

 

@ Bettina

også stor tak til dig. Mht lyset så bruger jeg noget software til at lave HDR billeder (high dynamic range) hvor jeg både tager underbelyste og overbelyste billeder. Det plejer at "udjævne" belysningen, så jeg håber jeg også kan bruge denne teknik til dette projekt. Ellers så tager jeg også et par RAW billeder hvor der så også er mulighed for at styre belysningen. Håber jeg da )  

 

 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)