Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til photoshop

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hen Inmedia

Tak skal du have.

En sådan applikation kommer til at koste ca 3000 ex moms afhængig af produktet. (brudekjoler er fx. svære at fotografere og koster derfor lidt ekstra) Der bliver taget 36 kildebilleder med et interval på 10 grader. Udover selve applikationen får man en cd med samtlige billeder, der kan bruges efter behov.

 

Der er også mulighed for selv at tage billederne - så trækkes der kr. 1000,- fra prisen. Men så garanterer jeg ikke for kvaliteten. Vælger man selv at tage billederne er der et par ting man skal tage højde for, og bedes derfor først lige tage kontakt til mig.

 

Hvor meget man kan zoome ind er afhængig af filstørrelsen dvs. jo flere mega pixel kamera - jo bedre zoom.

 

Billederne bliver taget i studie og det er kundens ansvar at sørge for fragten. Der kan selvfølgelig også fotograferes hos kunden mod et ekstra gebyr.

 

Jeg kan også tilbyde samme zoom teknologi til almindelige still billeder.

 

Hilsen Morten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Blot en tanke:

Alle kjolerne er vel taget indenfor i samme lyssætning, korrekt? Når du så har fritskrabet dem (hvilket der er flere metoder til afhængig af billedet), så står du forhåbentligt med 36 x 10 billeder, hvor lyssætningen er identisk. med mindre de er taget med blitz - hvilket besværliggør processen en del.

Du finder så et passende lokale og forsøger at genskabe den lyssætning, som kjolerne er taget under, og stiller dig i midten af det. Så tager du 36 billeder forskudt 10 grader af baggrunden.

Så skulle lyssætningen være klaret.

Næste problem: Størrelsesforhold.
Hvis du tager billeder på et slot, mon så ikke der står en ridderrustning langs væggen et sted? Så skulle det være rimelig simpelt at beregne størrelsen udfra perspektiv, etc. Det er selvfølgelig svært uden at se dine billeder...

Næste problem: Anti aliasing og gamma.
Du skal nu få din forgrund til at blende fint ind med din baggrund. Til dette formål skal du bruge en eller anden form for smoothing eller anti aliasing i overgangen mellem baggrunden og motivet. Og endelig skal du sikre dig at begge billeder udnytter samme farverum ensartet. Til dette skal du bruge gamma correction.

Måske har jeg ikke forstået dit problem - eller måske har jeg ikke forklaret mig godt nok - eller også har jeg faktisk hjulpet dig; I så fald kommer der en faktura med posten på en milliard.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

 

Jo billederne er taget indendørs.

 

Du skal have mange tak for din indlæg. Men jeg er stort set færdig med opgaven, og til sidst afleverede fotografen faktisk selv alle billederne fritlagt. Så har de fået en anden baggrundsfarve og resultatet kan du bla se på www.virtueltour.dk

 

Hilsen Morten

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)