Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tilpasset e-handel

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-12-2006 19:28:57 Forfatter: Marcel Fuursted
Jeg vil give Martin ret.

Det her er jo ikke én butik, men flere. Med forskellige typer kvalitet og service. Det er disse der er med til at bestemme prisen


 

nej og atter nej :-)  jeg bryder mig ikke om firmer som frem stiller det på den måde, man kan gøre det på mange måder, men ikke lige den :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Biz - jeg tror du misforstår ham. Som jeg læser hans indlæg tilbyder han ikke selv at udvikle den, men at henvise til nogle kontakter han har.

Det er vidst ingen tvivl om at prisen er meget forskellig om du går til et af de store bureaer der til dagligt udvikler for DR, Merlin og andre store butikker/virksomheder, og så at henvende sig til et mindre webbureau der leverer løsninger til iværksættere.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-12-2006 19:26:23 Forfatter: Biz. Since 1992

Dato: 20-12-2006 19:06:32 Forfatter: Martin Tygsen Biz - Det var da en underlig holdning at have, hvis manden kender 20 firmaer, og han ved 5 af dem kun tager sig af store kunder og tager kassen for deres arbejde så henviser han kun til dem hvis han ved spørger har den store pengepung fremme. Hvorved han måske kan henvise til nogle andre hvis spørger har et lille budget.







næ jeg følger det som at gå ind i en butik, hvor igen priser er, og man kan spøge...    Han kunne have sagt nogen ca. priser og på den måde få en kunde måske, og ikke den anden vej rundt...



Så tabte du mig...

Men vi er vel bare uenige på det her punkt. Jeg mener man betaler for service og kvalitet, og det gør du ikke :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-12-2006 19:30:52 Forfatter: Martin Tygsen Biz - jeg tror du misforstår ham. Som jeg læser hans indlæg tilbyder han ikke selv at udvikle den, men at henvise til nogle kontakter han har.

Det er vidst ingen tvivl om at prisen er meget forskellig om du går til et af de store bureaer der til dagligt udvikler for DR, Merlin og andre store butikker/virksomheder, og så at henvende sig til et mindre webbureau der leverer løsninger til iværksættere.

 

hmm måske misforstår jeg lige den så, men der nogen firmaer som bruger den, når man spørg om en pris, og her vender jeg om altid :-) det var mest det jeg ville pointerer - at det er ikke den fede måde  at "sælge" en vare på... 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er helt enige om at man ikke siger til en kunde: Hva vil du sådan ca give? Hvis man skal give et tilbud.

Men ringer du en dag til en af dine venner som er i branchen og spørger, puha jeg skal ha en ny webshop hvem skal jeg benytte. Jeg vil væde med han kan nævne de første 400 udviklere, hvor prisen svinger fra 10.000 til 1.000.000, og derfor spørger han naturligvis, hva havde du sådan regnet med at give? For bedre at kunne rådgive.

 

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-12-2006 19:32:41 Forfatter: Marcel Fuursted
Dato: 20-12-2006 19:26:23 Forfatter: Biz. Since 1992

Dato: 20-12-2006 19:06:32 Forfatter: Martin Tygsen Biz -




Så tabte du mig...

Men vi er vel bare uenige på det her punkt. Jeg mener man betaler for service og kvalitet, og det gør du ikke :)


 

tjaa men der er mange måder at tjene sine penge på,,, Men dem som spiller med åben kort løber af med flest sejer er jeg ret overbevist om. og har ikke noget med service og kvalitet.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er andre vinkler. Hvis han har et budget kan jeg hurtigt vurdere om det er tiden værd at udarbejde et tilbud. Er budgettet for lavt gider jeg ikke bruge tid på det, er det tilstrækkeligt kan jeg i tilbuddet prioritere funktionaliteten derefter, er det mere end nok kan jeg måske foreslå en løsning der er mere fleksibel i længden, fremfor bare at levere noget der virker her og nu med det funktionsområde der er nævnt i kravspec''en. Sidstnævnte blot et eksempel.

I sidste ende handler det om forventningsafstemning. Hvis man ved hvad der er at gøre godt med, kan man strikke et tilbud sammen der maksimerer udbyttet af budgettet, og kunden slipper for at bruge tid på leverandører hvis tilbud er langt over budgettet. Og kunden har jo stort set altid på forhånd gjort sig en tanke om hvor meget han max vil bruge. Så jeg kan kun se win/win i at gøre det. I eksempelvis USA er det meget brugt at både spørge om og udlevere budgettet, men danskerne har af en eller anden grund ikke set lyset i denne åbenhed endnu.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
  reklame og den E branche er der også nogen slemme nogen imellem. Lidt brugtvogns sælger over det - hehe  det er jo også en ret flydene priser man kan fyre af. Der er jo ikke noget rigtig fysisk.  
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Siden I skriver så meget om mit indlæg, vil jeg da lige nævne at jeg spurgte, da jeg ellers har svært ved at hjælpe manden.

Hvis hans budget kun er på omkring 20.000 er der udviklere/firmaer jeg på ingen måde kunne finde på at anbefale, da det vil være spild af begges tid. Omvendt vil et budget på over 100.000 ikke være sjovt for nogle af de freelance udviklere jeg kender, da de ikke ville kunne levere service/kvalitet i den størrelsesorden.

Jeg synes det er et fint og fair spørgsmål.

Med venlig hilsen

Peter Kær
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :


Dato: 20-12-2006 19:38:14 Forfatter: Idenion Der er andre vinkler. Hvis han har et budget kan jeg hurtigt vurdere om det er tiden værd at udarbejde et tilbud. Er budgettet for lavt gider jeg ikke bruge tid på det, er det tilstrækkeligt kan jeg i tilbuddet prioritere funktionaliteten derefter, er det mere end nok kan jeg måske foreslå en løsning der er mere fleksibel i længden, fremfor bare at levere noget der virker her og nu med det funktionsområde der er nævnt i kravspec'en. Sidstnævnte blot et eksempel.

I sidste ende handler det om forventningsafstemning. Hvis man ved hvad der er at gøre godt med, kan man strikke et tilbud sammen der maksimerer udbyttet af budgettet, og kunden slipper for at bruge tid på leverandører hvis tilbud er langt over budgettet. Og kunden har jo stort set altid på forhånd gjort sig en tanke om hvor meget han max vil bruge. Så jeg kan kun se win/win i at gøre det. I eksempelvis USA er det meget brugt at både spørge om og udlevere budgettet, men danskerne har af en eller anden grund ikke set lyset i denne åbenhed endnu.








 





Du har ret! men husk altid at tænke på hvordan kunden opfatter ens måde at finde prisen på, man kan meget nemt støde på den forkerte måde... 



 



 



Jeg har en del som laver priser til mig rundt omkring i verden på tøj. Og for pokker der mange måder at "sælge " på... Den værste er når de starter med HVAD ER DIN MAX PRIS ?  jaja kom igen kineser :-) Men så er der nogen der kommer med 3-4 eksempler med hver sin pris klasse og her springer jeg på :-)





Side 2 ud af 3 (23 indlæg)