|
tilpasset e-handel
Det er vidst ingen tvivl om at prisen er meget forskellig om du går til et af de store bureaer der til dagligt udvikler for DR, Merlin og andre store butikker/virksomheder, og så at henvende sig til et mindre webbureau der leverer løsninger til iværksættere. |
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
hmm måske misforstår jeg lige den så, men der nogen firmaer som bruger den, når man spørg om en pris, og her vender jeg om altid :-) det var mest det jeg ville pointerer - at det er ikke den fede måde at "sælge" en vare på... |
Vi er helt enige om at man ikke siger til en kunde: Hva vil du sådan ca give? Hvis man skal give et tilbud. Men ringer du en dag til en af dine venner som er i branchen og spørger, puha jeg skal ha en ny webshop hvem skal jeg benytte. Jeg vil væde med han kan nævne de første 400 udviklere, hvor prisen svinger fra 10.000 til 1.000.000, og derfor spørger han naturligvis, hva havde du sådan regnet med at give? For bedre at kunne rådgive. |
|
I sidste ende handler det om forventningsafstemning. Hvis man ved hvad der er at gøre godt med, kan man strikke et tilbud sammen der maksimerer udbyttet af budgettet, og kunden slipper for at bruge tid på leverandører hvis tilbud er langt over budgettet. Og kunden har jo stort set altid på forhånd gjort sig en tanke om hvor meget han max vil bruge. Så jeg kan kun se win/win i at gøre det. I eksempelvis USA er det meget brugt at både spørge om og udlevere budgettet, men danskerne har af en eller anden grund ikke set lyset i denne åbenhed endnu. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Hvis hans budget kun er på omkring 20.000 er der udviklere/firmaer jeg på ingen måde kunne finde på at anbefale, da det vil være spild af begges tid. Omvendt vil et budget på over 100.000 ikke være sjovt for nogle af de freelance udviklere jeg kender, da de ikke ville kunne levere service/kvalitet i den størrelsesorden. Jeg synes det er et fint og fair spørgsmål. Med venlig hilsen Peter Kær |
Dato: 20-12-2006 19:38:14 Forfatter: Idenion Der er andre vinkler. Hvis han har et budget kan jeg hurtigt vurdere om det er tiden værd at udarbejde et tilbud. Er budgettet for lavt gider jeg ikke bruge tid på det, er det tilstrækkeligt kan jeg i tilbuddet prioritere funktionaliteten derefter, er det mere end nok kan jeg måske foreslå en løsning der er mere fleksibel i længden, fremfor bare at levere noget der virker her og nu med det funktionsområde der er nævnt i kravspec'en. Sidstnævnte blot et eksempel. I sidste ende handler det om forventningsafstemning. Hvis man ved hvad der er at gøre godt med, kan man strikke et tilbud sammen der maksimerer udbyttet af budgettet, og kunden slipper for at bruge tid på leverandører hvis tilbud er langt over budgettet. Og kunden har jo stort set altid på forhånd gjort sig en tanke om hvor meget han max vil bruge. Så jeg kan kun se win/win i at gøre det. I eksempelvis USA er det meget brugt at både spørge om og udlevere budgettet, men danskerne har af en eller anden grund ikke set lyset i denne åbenhed endnu. Du har ret! men husk altid at tænke på hvordan kunden opfatter ens måde at finde prisen på, man kan meget nemt støde på den forkerte måde... Jeg har en del som laver priser til mig rundt omkring i verden på tøj. Og for pokker der mange måder at "sælge " på... Den værste er når de starter med HVAD ER DIN MAX PRIS ? jaja kom igen kineser :-) Men så er der nogen der kommer med 3-4 eksempler med hver sin pris klasse og her springer jeg på :-) |