Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøde på 25.000 kr. for banner

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har 3 fået en bøde på 25.000 kr. for manglende oplysninger på et banner på Facebook.

http://crn.dk/nyheder/3-fik-boede-for-ulovlig-reklame-1.367188.html

Hvad betyder dette for affiliatesider der har disse bannere stående, hvis dette skulle ske i fremtiden? Vil en given bøde stadig gå til teleselskabet, eller til ejeren af siden, som jo er den der har lagt banneret op, uden at sikre sig at oplysninger korrekte?

Det er selvfølgelig et tænkt eksempel, men det kan jo ske..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne da ikke forestille mig at 3 selv har ansatte til at købe facebook annoncer - hvis ikke det er en affiliate er det højst sandsynligt deres reklamebureau. Men mit bud er, at det er mediebureauet der har sendt kampagnen til et affiliate netværk, hvorefter en affiliate så har lavet den omtalte reklame. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det ikke som om det er en affiliate der har lagt det ud. Men det står ikke entydigt i artiklen, så det er umuligt at afgøre.

Men det er med denne dom fastslået, at hvis man laver prissammenligningssider, er det vigtigt at have alle oplysningerne med.

Hvis man eks. har en iPhone 4 side, og skriver at prisen er 1.199,-. og ikke skriver at mindsteprisen for 6 mdr. er x.xxx kr. men at forbrugeren først kan se det hvis de klikker på et givent link, så er man vel i en reel risiko for en tilsvarende bøde?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tror også et det er hos mediebureauet at fejlen er sket og jeg er sikker på at der er tale om en smutter. Nu er det på Facebook at fejlen blev opdaget, men det samme banner har sikkert også været vist på andre hjemmesider.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men det er 3 der får bøden, for det er dem der markedsfører sig. Så kan de så fakturere den videre til affiliaten via affiliate netværket - selvfølgelig afhængigt af hvilke betingelser der står i deres aftaler. Jeg er ret sikker på, at de fleste netværks betingelser er så skrappe at du - som affiliate - ihvertfald ikke slipper i sådan en situation.

Igen, jeg kan virkelig ikke forestille mig, at 3 selv sidder og køber facebook annoncer. Ihvertfald ikke for et år siden, hvor der virkelig ikke var mange om buddet på facebook annoncer. Men min påstand bygger ikke på andet end min egen tro Wink

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Ja, jeg tror også et det er hos mediebureauet at fejlen er sket og jeg er sikker på at der er tale om en smutter. Nu er det på Facebook at fejlen blev opdaget, men det samme banner har sikkert også været vist på andre hjemmesider.

Lad os bare bruge det som forudsætning for mit oprindelige spørgsmål.

Hvem sidder så i givet fald med "aben", hvis det er et banner til affiliates der er fejl på? 3 der har lavet banneret, eller affiliaten der har lagt det op?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias Skovhøj:
Ja, men det er 3 der får bøden, for det er dem der markedsfører sig. Så kan de så fakturere den videre til affiliaten via affiliate netværket - selvfølgelig afhængigt af hvilke betingelser der står i deres aftaler. Jeg er ret sikker på, at de fleste netværks betingelser er så skrappe at du - som affiliate - ihvertfald ikke slipper i sådan en situation.

Jeg tror du har ret et stykke hen ad vejen. I hvert fald med den del, at affiliaten ikke slipper.

Så gælder det jo om at være vågen, når man vælger bannere :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Så gælder det jo om at være vågen, når man vælger bannere :o)

Jeg tror at vi skal tage mediernes (og rettens) fortolkning af ordet "banner" lidt med et gran salt her - der kan lige så godt være tale om den tekst, der følger banneret. Så det handler i langt højere grad om hvad du skriver på din sammenligningsside som f.eks. minimumspriser og den slags end det handler om hvordan selve det grafiske banner, du vælger, lige er udformet.. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Nicolaj Thomasen:

Ja, jeg tror også et det er hos mediebureauet at fejlen er sket og jeg er sikker på at der er tale om en smutter. Nu er det på Facebook at fejlen blev opdaget, men det samme banner har sikkert også været vist på andre hjemmesider.

 

Lad os bare bruge det som forudsætning for mit oprindelige spørgsmål.

Hvem sidder så i givet fald med "aben", hvis det er et banner til affiliates der er fejl på? 3 der har lavet banneret, eller affiliaten der har lagt det op?

Jeg tror ikke på at den lander hos affiliaten, som har handlet i god tro. Jeg henter f.eks. en del iFrame bannere og der har jeg ikke selv indflydelse på indholdet, da det er mediebureauet, som sørger for at det er de nyeste tilbud fra f.eks. 3 Mobil som vises.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Jeg tror ikke på at den lander hos affiliaten, som har handlet i god tro. Jeg henter f.eks. en del iFrame bannere og der har jeg ikke selv indflydelse på indholdet, da det er mediebureauet, som sørger for at det er de nyeste tilbud fra f.eks. 3 Mobil som vises.

Men var det som tilfældet her, en facebook annonce, der ikke var oprettet rigtigt - så vil jeg dælme tro, at aben ville blive sendt videre.. Det er jo i princippet kun affiliaten der kan styre indholdet af dén. Men ja - på et iframe banner på en webside (eller et grafisk banner leveret af enten netværket, mediebureauet eller annoncøren selv), så er jeg da også ret sikker på, at affiliaten går ram forbi. I øvrigt også selvom der er tale om et tekstlink, som er udformet af andre end affiliaten, der sidder først i "fødekæden" Wink

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)