Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

idenyt på krigsstien. . .

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Kun en kort beskrivende tekst om www.idenyt.dk  fik følgende mailkorrespondance som resultat:



 



idenyt starter:





Vi har ved søgning på idényt på Google konstateret at der kommer et link til jeres hjemmeside – med den tekst og layout som vedlagte snap viser. Vi ikke hvorfor vi ligger der og vi har heller ikke nogen interesse i at ligge på jeres hjemmeside. Vi skal derfor bede jer om omgående at fjerne alt som vedrører idenyt på jeres hjemmeside.






På forhånd tak.


 



Med venlig hilsen



www.idenyt.dk




Markedschef - Online


---------------------------------------








 





<b>Mit svar var dette link:</b>












. . .som ihvertfald på daværende tidspunkt bl.a. indeholdt følgende passus:





<b>Links</b>
Det er tilladt at linke til idenyt.dk fra andre hjemmesider - dog ikke således at idenyt.dk optræder i en frame/ramme på den pågældende side. Dette kræver skriftlig godkendelse/tilladelse fra idé-nyt.





--------------------------------------





. . .men der var altså ikke tale om et link, kun en kort beskrivende tekst på 6-7 ord som hus havebrug havestue etc.






<b>idenyt''s svar på dette var:</b>





 





Det er dog en imponerende form for arrogance blot at send et link. Der står at det er at der kræves skriftlig tilladelse at benytte materiale mm fra idenyt.dk. Dette gælder også link og jeg har nu tilføjet det som tekst som du ikke behøver være i tvivl. Det du gør er at du misbruger vores navn til at opnå en bedre placering på søgemaskiner. Jeg skal endnu engang bede dig om at fjerne alt om idenyt fra jeres hjemmeside. Jeg forventer at dette er sket inden 31. dec. – 2006. 


 



Har du spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte os.















Med venlig hilsen



www.idenyt.dk

Markedschef - Online




Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor er det grotesk at de overhovedet skriver at det er "tilladt" at linke til deres site. Som om de har nogen som helst ret til at bestemme om man linker til dem eller ej. De fatter vist ikke helt hvad internettet går ud på.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-12-2006 22:12:21
Forfatter:Ole



Det er dog en imponerende form for arrogance blot at send et link. Der står at det er at der kræves skriftlig tilladelse at benytte materiale mm fra idenyt.dk. Dette gælder også link og jeg har nu tilføjet det som tekst som du ikke behøver være i tvivl. Det du gør er at du misbruger vores navn til at opnå en bedre placering på søgemaskiner. Jeg skal endnu engang bede dig om at fjerne alt om idenyt fra jeres hjemmeside. Jeg forventer at dette er sket inden 31. dec. – 2006.




Jeg ville gerne se ham dokumentere, at DU opnår en bedre placering i søgemaskinerne ved at linke til DEM. Du må til en hver tid forbedre din placering i søgemaskinerne på min bekostning vha. samme metode :p

Må vi se den side du linker til dem fra?

Send ham nedenstående link, men en oversigt over 18.764 andre, der linker til ham og ønsk ham god arbejdslyst og godt nytår :)
http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?ei=UTF-8&p=http%3A%2F%2Fwww.idenyt.dk&bwm=i&bwmf=s&searchbwm=Explore+URL


Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-12-2006 23:17:03 Forfatter: Tommy
Dato: 21-12-2006 22:12:21 Forfatter:Ole


Det er dog en imponerende form for arrogance blot at send et link. Der står at det er at der kræves skriftlig tilladelse at benytte materiale mm fra idenyt.dk. Dette gælder også link og jeg har nu tilføjet det som tekst som du ikke behøver være i tvivl. Det du gør er at du misbruger vores navn til at opnå en bedre placering på søgemaskiner. Jeg skal endnu engang bede dig om at fjerne alt om idenyt fra jeres hjemmeside. Jeg forventer at dette er sket inden 31. dec. – 2006.




Jeg ville gerne se ham dokumentere, at DU opnår en bedre placering i søgemaskinerne ved at linke til DEM. Du må til en hver tid forbedre din placering i søgemaskinerne på min bekostning vha. samme metode :p

Må vi se den side du linker til dem fra?

Send ham nedenstående link, men en oversigt over 18.764 andre, der linker til ham og ønsk ham god arbejdslyst og godt nytår :)
http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?ei=UTF-8&amp;p=http%3A%2F%2Fwww.idenyt.dk&amp;bwm=i&amp;bwmf=s&amp;searchbwm=Explore+URL



 

Jeg har læst her på Amino (kan ikke huske hvem der skrev det), at det har betydning for ens side, hvem jeg linker til. Linker jeg til en linkcentral, får jeg mindre i "credit" af Google, end hvis jeg linker til eks. CNN. Men om det er rigtigt, skal jeg lade være op til vores SEO-eksperter at udtale sig om.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Må vi se den side du linker til dem fra?

Ja da. . .men jeg har aldrig haft et aktivt link til deres side. . .og i anledning af henvendelsen ændrede jeg sidens indhold fordi jeg blev sur. . .    :-(
Adressen er www.roskildefjord.dk/webpages/1291webpage.html

 





Istedet for "intetnyt" stod der "idenyt". . .og under "Tekst:" stod der en kort beskrivelse af idenyt''s indhold. . .that''s all. .



 



Det er heller ikke min forståelse, at der skulle være noget "ulovligt" i at lave sider med et sådant indhold.  








Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
For mig en meget interessant debat!

 

Jeg er kommende coach for overvægtige og for mig og det koncept jeg kommer med er det utrolig vigtig, at jeg ikke bliver sat i forbindelse med nogen former for slankekurer, livsstilsændringer eller piller, pulver og hvad ved jeg. Netop fordi jeg IKKE tager stilling til hvad der er rigtigt eller forkert, og hvis jeg sætte i forbindelse med noget vil mine klienter måske få den opfattelse at jeg "prakker" dem noget på!

 

Så hvad hvis jeg endag finder mit link på en sådan side? Er det virkelig lovligt? Også selvom de ikke skriver noget om mig, men bare ligger mit link?

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg understreger lige endnu en gang, at jeg ikke har linket til nogens sider fra ovennævnte adresse.

 

Ole

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår godt Idenyt, jeg bliver også sur når nogen misbruger vores navn på den måde. Din side er jo ikke andet end søgemaskine spam og du forsøger jo også at lukrere på ordet Idenyt og de andre søge ord. Siden har absolut intet værdifuldt indhold og det eneste man kan er at klikke videre på Googles reklamer. Den typer spam er iøvrigt også mod Googles regler for brug af Adsense og det kan betyde at du bliver smidt ud, hvis de opdager det.

 

Men din side er dog næppe ulovlig, på den måde at du vil kunne straffes i vores retssystem. Så selv om IdeNyt sender en masse dyre advokater efter dig, er det ikke sikkert at de vil få noget ud af det. Men måske er de heldige, og det vil jeg da håbe for dem, den slags spam sider er mindst lige så irreterende som spam i min e-mail bakke.

 

Jeg bliver bare så irreteret når jeg havner på sådan en side...

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
OK. . .så du mener ikke man må linke til andres sider eller beskrive andre siders funktioner og indhold? Jeg leger jo med ideen om at opbygge en søgemaskine-ligende funktion. Der er absolut ingen fordel ved at bruge ordet idenyt. Hvad skulle den fordel bestå i?  At du håber det vil gå mig ilde, tjaa det er jo blot din mening. 

"irriteret" og ikke "irreteret". . .

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-12-2006 08:53:54
Forfatter: G. Olsen
Jeg forstår godt Idenyt, jeg bliver også sur når nogen misbruger vores navn på den måde. Din side er jo ikke andet end søgemaskine spam og du forsøger jo også at lukrere på ordet Idenyt og de andre søge ord. Siden har absolut intet værdifuldt indhold og det eneste man kan er at klikke videre på Googles reklamer. Den typer spam er iøvrigt også mod Googles regler for brug af Adsense og det kan betyde at du bliver smidt ud, hvis de opdager det.


Men din side er dog næppe ulovlig, på den måde at du vil kunne straffes i vores retssystem. Så selv om IdeNyt sender en masse dyre advokater efter dig, er det ikke sikkert at de vil få noget ud af det. Men måske er de heldige, og det vil jeg da håbe for dem, den slags spam sider er mindst lige så irreterende som spam i min e-mail bakke.


Jeg bliver bare så irreteret når jeg havner på sådan en side...


Det er altid muligt at trykke tilbage i browseren, så værre er det heller ikke ;)
Og jeg vil da håbe (og er fuldstændig og 100% overbevist om) at Du vil vinde ethvert jurdisk slagsmål, da en beskrivelse af et andet firma ikke er ulovligt...

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)