Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaler et holdingselskab SKAT?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok jeg har lidt svært ved at forstå det...

Du skriver der ikke betales skat af udbyttet, der ryger op i holdingselskabet, MEN hvis jeg senere ønsker at udbetale udbyttet til mig selv fra Holding er det til 28/42%.

Jeg er så tilbage hvor jeg startede, dvs. jeg kan føre udbytte skattefrit op i Holdingselskabet og der kan jeg geninvestere kapitalen, som ikke er udbyttebeskattet.

HVIS jeg ikke vælger at geninvestere, så vil der i selskaberne (Aps+holding) være et overskud, som efter reglerne og sambeskatning bliver beskattet 25%

Er det korrekt?

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Som efter reglerne om sambeskatning er beskattet med 25%.

Herefter kan der udbetales udbytte/geninvesteres mv.

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok......det er svært at forstå :-).........at man kan overføre udbytte skattefrit fra et ApS til et Holding betyder reelt at man først betaler 25% i udbytteskat og derefter er det skattefrit. Det er for mig så ret ulogisk at kalde det skattefri overførsel af udbytte ...og så derefter hedder det sig at man kan geninvestere kapitalen, der ikke er beskattet (men alligevel beskattet 25%, før den ændrede betegnelse til "skattefri").

Jeg kan føre udbytte op i holding skattefrit, dvs. EFTER jeg har betalt 25% i firmaskat i ApS og derefter kan jeg geninvestere dem fra Holding.

Så er mit spørgsmål igen.

Hvis jeg først gør ovenstående og så derefter ønsker at udbetale udbytte til mig selv, så skal jeg først betale 25% og bagefter 28/42%??..det er da en dårlig forretning

Da den skattefri overførsel af udbytte ikke netto giver andet resultat en et beskattet overskud isoleret set i ApS´et, så er den eneste fordel med et Holding vel at man kan gå konkurs med sit ApS og så arbejde videre fra sin Holding platform, hvor pengene er placeret og så skabe et nyt ApS.....

 

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskud - selvskabsskat = det beløb du kan flytte i dit holding.

100 - 25% = 75

Lader du det stå i ApS og vil trække udbytte eller flytter det til holding og vil udbetale udbytte så beskattes du 28/42%

Så kan du udbetale udbytte uanset hvor pengene er = 28% af de første 48.xxx og derefter 42% er du gift så er det dobbelt op.

 

Du kan ikke undgå de 25% i selvskabsskat uanset hvad du gør.

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde ikke set dit sidste indlæg da jeg skrev mit...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Konklusion;

Det er ikke altid en fordel at have et holdingselskab......Det afhænger lidt af formålet og fremtidige ønsker.

 

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din tålmodighed Peter :-)

 

 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)