Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive-in Supermarked

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel bare et spørgsmål om 3 bærerposer? 1 til frost, 1 til køl og den sidste i stuetemperaturer..

Problemmer er vel ikke at lave 2 extra kølerum?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Thodsen:

Hej Amino'er

Jeg syntes lige jeg vil prøve at lufte en tanke jeg har gået med i lidt tid.

Forstil Jer f.eks. at Netto ved siden af den oprindelig hjemmeside oprettede en online shop. Så vil man få muligheden for at sidde hjemmefra og handle ind online, dagen efter på vej hjem fra arbejde kører man så i Deres Drive-in afdelingen.

Ville det kunne komme til at fungere?

Jeg tror ikke at selve drive-in modellen vil fungere, da mange folk gerne selv vil have lov til at kigge på grøntsager og fersk kød.

MEN - det ville da være kanon hvis jeg kunne lave en bestilling af de øvrige varer, og fortælle ca. hvad tid jeg kommer. Så går jeg ind i biksen, finder mine grøntsager og kød, henter min kasse og betaler ved kassen. Så har man lige sparet en halv time.

Kunden starter med at købe et antal indkøbsnet for f.eks 20 kroner stykket. Disse fungerer efter et pant-system, således at hvis man glemmer at tage dem med, så må man betale for nye. Det kan hurtigt blive en god forretning for butikken. Kunden sparer udgiften til plastposer (den glemsomme kunde har lidt flere udgifter :o) - og miljøet vinder også på den konto..

Problemet er så om butikken vil have personale til det, der skal laves noget logistik omkring pakning, opbevaring og udlevering osv. - så spørgsmålet er om det kan betale sig for buikken.

mvh

Jan

 

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc

Det lyder spændende.

Der er en del problematikker med sådan et projekt, og nogle af dem er blevet lagt på bordet, men det er jo langt fra lig med, at det ikke kan lade sig gøre ikk'?

Gider du at aktivere din Privat Besked funktion, så vil jeg lige smide dig en besked.

Mvh Adam

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så tror jeg den er aktiveret.

Der er rigtig mange ting der skal gå op for at det kan lade sig gøre, og det er jo et sindsyg stort projekt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15002
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Største problem er avancen... Supermarkeder eller discountkæderne har en lille avance, og derfor er det nærmest umuligt at få til at løbe rundt...

Med mindre der kommer nogle paknings- og opbevaringsgebyre på... Men dem er folk på farten sikkert klar til at betale. For de slipper for kø og ventetid!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc

Jeg har tænkt på ideen i mere end 5 år - men har aldrig haft "drivet" til at gå i gang - men jeg er sikker på at det kan blive en succes.

MEN der er nogle ting der skal overvejes - Køl/fris - Levering istedet for afhentning - merkøb - forslag til supplement - gemt indkøbsseddel.

Så klø på - og hvis du leverer er jeg kunde Big Smile  - Alternatvit skal der oprettes en "afhentningscentral" a la postboks systemet.

held og lykke - og jeg deltager gerne i sparring på ideen.

De bedste hilsner

Lillian Pabst

 

 

 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har faktisk også tænkt tanken. Og med hensyn til folk vil se kød og frugter osv. Ja, nogle vil, Men superbest har altså en hel del daglige kunder på landsplan der alle køber både frugt og kød osv! (jeg kender det inside fra). Superbest tilbyder netop ikke frostvarer på nettet pga. logistikken. Men netop problemet med køl og frost forsvinder jo ved drive in i forhold til levering. Ved levering er butikken forpligtiget til at holde temperaturen helt til hoveddøren, men ved drive in, kan man jo holde det i det køle og frostrum man nu har stilt det i alligevel, efter det er pakket. For så overgår ansvaret for køl og frost jo allerede der til kunden! Jeg tror absolut også på ideen. Et ideelt sted kunne være hvis man kunne ligge det ved de store tankstationer på vej ud af København. Karlslunderastepladsen på vej syd af Køge Bugt motorvejen og lignende mod Helsingør, Holbæk osv. Derudover måske et udleveringssted ved Nørreport til alle dem med offentlig transport. Men det er et stort projekt. Men det med folk vil se kød og frugt. Ja, det er et spørgsmål om tid, og sørge for ordentlig kvalitet så rygtet går om at det faktisk er godt nok, så skal folk nok turde det. Jeg vil ingen problemer have med det (grønten er faktsik meget flottere hvis der ingen kunder kommer forbi, men kun dem der går og pakker!).

MVH
Hans Pedersen

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke det holder helt..

Skal jeg på MC Donalds og tager drive in eller bageren dribe in skal jeg stadig holde i kø..

jeg ville helst bare hjem og få leveret til døren..

Jeg får leveret frugt/grønt, kød og tøj direkte til døren..

Gider simpelthen ikke sidde i myldretiden og svede over jeg skal have frostvare hjem i fryseren inden de bliver dårlige..

 

Mikkel

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo den mulighed at man selv har et lager liggende et centralt sted, med køl og frys container.

Kunden bestiller så aften i forvejen, og kan hente varerne dagen efter kl 15.00. Du kan så lave en aftale med Netto, S-lageret osv. at du kan komme og hente varer ud af bagdøren. Så er der jo muligheden for at man lukker kl 19.00 og de næste par timer køre ud med vare til en fragt pris..

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)