Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej Aminoer.

Jeg har endnu engang brug for jeres hjælp - denne gang vedrørende ophavsret. Jeg skal bruge nogle sportsresultater og updates til mit site. Disse informationer er i princippet gratis tilrådighed, men da jeg ikke sender en mand ud til hver begivenhed vil jeg høre om det er tilladt at tage disse oplysninger fra et andet site og der efter manuelt taste dem ind i mit program?

Der er desværre intet sted hvor disse oplysninger er til rådighed som et sports forbund eller lignende.





Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan koebe dem hos fx. http://www.enetpulse.com
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej Christian.

Nej, enetpulse har ikke de resultater og updates jeg skal bruge. Og mit spørgsmål går nu mere på om det er lovligt at tage resultaterne manuelt fra en anden side :-)



 




Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har selvfølgelig en citatret, men hvis det du tænker på er systematisk at rippe indhold fra en anden side, så er det ulovligt.
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Svend.



Skal blot indtaste resultaterne i mit eget program - men vil gøre det efter resultaterne offentliggøres...hver gang dette sker.



Forestil dig EM i fodbold. Et site har alle resultaterne. For at give spillerne i mit program point, skal jeg indtaste hvilke spillere der har scoret mål & hvilke hold der vinder. Det kommer selvfølgelig til at fremgå af min side hvordan kampene endte, men sat op på min egen måde...med mine egne statistikker.



 







Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor skriver du ikke bare til ejeren af den hjemmeside, der har de resultater du skal bruge?

Det kan jo være du får lov til at bruge dem og det kan jo ikke skade at prøve.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
.... og ellers kan du jo bare handle med ham.

 

Du kan markedsføre ham eller betale for at få lov til at rippe hans hjemmeside for resultater automatisk.

Hvis det er mange data, så er livet for kort til at banke dem ind een gang til.

Jeg skulle nok kunne skrue et system sammen, som gør det automatisk... har i hvert tilfælde løst denne type opgaver før

Venlig hilsen,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du systematisk "ripper" et andets website data, er det ikke lovligt. Men hvis du nu, som eksempel, så alle kampene på TV og noterede resultaterne ned i dit program, tror jeg det ville være lovligt. Dette blot for at illustrere hvor kompliceret sådan noget kan være.

Jeg kunne forestille mig, at de resultater du skal bruge findes mange steder. I hvert fald er sådanne resultater jo ikke hemmelige, og næppe i sig selv underlagt ophavsretten. De samlinger - databaser, andre laver kan være beskyttet. Men, da det drejer sig om rå tal, kan det jo være meget svært at bevise, at du ikke selv har set alle kampene, eller indsamlet data helt lovligt. Det kunne godt gå hen og blive meget svært, for et andet website, at bevise at du har taget resultaterne fra dem.

Det sikreste vil nok være at kontakte nogle af dem der har denne data, og spørge om du kan købe en licens af dem.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel.

 

Du skriver: "Hvis du systematisk "ripper" et andets website data, er det ikke lovligt."
Det er jeg ikke enig med dig i, så jeg må lige uddybe, hvad jeg mener:

Hvis man har aftalt det med ejeren af websitet, så er der intet ulovligt i det.

Jeg går her ud fra, at websitet man ripper fra selv har indlagt originalmaterialet.

 

Hvis ejeren af websitet på sin side har købt data fra en anden kilde, så vil det være ejeren af dette website, der gør noget ulovligt ved at give lov til at rippe hans website.
Mvh,

Christian


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg snakker om at rippe uden at have tilladelse. Det er ulovligt
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)