Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Second life? Kan det bruges til at teste ideer og produkter af?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen af jer der kender second life? Det er en virtuel verden på internettet. Er der nogle der har erfaringer de evt. vil dele med os andre? Måske kan det bruges til at teste produkter af med...

www.secondlife.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Hvordan havde du tænkt dig at man kan teste sine produkter derinde?

 

Er det ikke mest for leg?

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke meget til second life, men har hørt om det via en ven. Han har fortalt at man kan oprette en profil, starte firma derinde, åbne forretninger osv. Der er folk der bevidst tester sine produkter af i den virtuelle verden. Der var vist også en sanger, der var blevet populær gennem second life.


Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Mener at have hørt at en normand tjener gode penge fordi han "designer" møbler i nettop second life.
Og mener også at have hørt at store firmaer promoter sig gennem second life.

Så det er jo også en mulighed at markedsfører sig på.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
SL er hvad nogle vil betegne som en af fremtidens store spillere inden for MMO (Massive Multiplayer Online), vi ser idag globale firma''er som Reuters, Nike m.m samt diverse små forretninger starte i det alternative univers.

Man skal vide noget om at lave grafik og det er nok også en god ide hvis man har lidt flair for at programmere, men det er dog ikke et krav. Jeg har kun selv brugt SL begrænset og har indtil videre kun set nærmere på deres support og kundeservice (de er jo konkurrenter), men derfor har jeg stadig fulgt med i selve konceptet da jeg personligt mener det er her man kan se lidt af fremtiden inden for genren.

Grundlæggende har Linden Labs (der står bag SL og SLTeen) skabt en tom platform, de har som nogle af de eneste indført at du kan trække din valuta ud af spillet igen, dermed har de også skabt en fiktiv valuta der har en kurs som alle andre valuta''er. Ser man f.eks. på market leader (World of Warcraft, Blizzard Entertainment) gør de det modsatte, de ejer alle rettigheder og du betaler kun for oplevelsen - det er meget normalt i branchen btw.

Linden Labs lever af at sælge land i Second Life og den upkeep man skal betale for sin jord hver måned.

Der er nogle personer der lever af at sælge deres tjenester i SL, fælles for dem er dog: 1. De kan lave alt det grafiske selv. 2. De er hammer dygtige til hvad de gør og de er ikke bare vadet ind i universet med en ide, de har prøvet det før.

Hvis du skal promovere eller teste din produkter derinde, kan jeg ikke udtale mig om hvor vidt jeg syntes det er en god ide uden at vide præcis hvad det er i vil sægle/test og til hvem. Man skal jo huske at SL er globalt og nok også har en vis bruger profil, men der er ingen tvivl om at der er nogle virksomheder der har opdaget at de kan få god reklame for billige penge derinde - mend et kræver nok man er et globalt brand eller finder en slags geografisk enklave derinde hvor man kan targete sin eksponering - jeg ved dog ikke helt om der overhovedet findes den slags enklaver, f.eks. et mini-danmark.

Dog har jeg på min alt for lange to-do liste at jeg bla skal bruge et par aftener derinde, man må jo gerne låne gode ideer :D

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
SL er kommer for at blive og vokser lige nu med en hastighed der kan gøre mange andre temmelig misundelig.

Det man skal huske, når man går ind i communities som SL er, at dem der er der inde er lige så kloge som mennesker, og at de stiller samme krav og lidt til i forhold til den virkelige verden.

Så jo, du kan bruge det som test, hvis du har noget, du mener, der virkelig rykker.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
> SL er kommer for at blive

Jeg kan ikke lade være med at kommentere dette :)
Det historiske faktum er, at intet er kommet for at blive, alting dør, alle virksomheder lukker, og selv store religioner uddør. Det har historien med 100% sikkerhed vist. Ingenting vi har skabt har overlevet evigt. Noget lever længere end andet, men alting forsvinder med tiden.

For 10 år siden ville de fleste med forstand på den slags have svoret at AltaVista ville forblive søgemaskinernes konge. De er stort set væk i dag. Nu er det Google alle "tilbeder". Men tror mig, Google forsvinder også. Måske ikke om 10 år, eller 20 år, men om 10.000 år er de her med 99,999% garanti ikke her mere. Intet varer evigt.

Det er det samme med evighedsmaskiner, og en af grundene til at man slet ikke kan patentere sådanne mekanismer i Danmark. Nogle maskiner har ganske vist kørt rigtig lang tid uden tilførsel af energi, men "en evighed" er jo lang tid, så hvad nu hvis maskinen går i stå i morgen? Det er i hvert fald svært at lave en "evighedstest" :)

Det er meget muligt at SL vil forblive i lang tid. Det betvivler jeg ikke. Men de er ikke "kommet for at blive" - de er kommet for at dø, på samme måde som alt andet :) Men inden da, kan de sagten sætte sig dybe spor i historien, som meget andet før SL har gjort det.

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel,

Normalt har jeg en dyb respekt til dine kommentarer, men denne gang er jeg lidt i tvivl ;)
Jeg synes du skriver for at skrive. Kan ikke rigtig se hvorfor teorien om at alt har en ende har noget med SL at gøre. Det burde vel tages op i en debat om Darwins evulotions teori, for at forklare at alt er begrænset, ikke kan komme af sig selv for dernæst at forsvinde - hvormed man meget, meget simpelt, kan ødelægge Darwins teori. Altså; intet kommer ud af intet, ergo små partikler skal vel komme et sted fra, inden de bliver til fossiler, dinosaurer, aber og mennesker. Hvor kom det første så fra? Fra en energisk partikel? Hvor kom den så fra? Osv osv osv...

Men nu drejede det sig SL. Derfor havde jeg faktisk spændt ventet på din holdning omkring det, da du er en kendt personlighed på internettet. Jeg mener det et koncept der bliver meget interessant og stort i fremtiden.
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel,

Normalt har jeg en dyb respekt til dine kommentarer, men denne gang er jeg lidt i tvivl ;)
Jeg synes du skriver for at skrive. Kan ikke rigtig se hvorfor teorien om at alt har en ende har noget med SL at gøre. Det burde vel tages op i en debat om Darwins evulotions teori, for at forklare at alt er begrænset, ikke kan komme af sig selv for dernæst at forsvinde - hvormed man meget, meget simpelt, kan ødelægge Darwins teori. Altså; intet kommer ud af intet, ergo små partikler skal vel komme et sted fra, inden de bliver til fossiler, dinosaurer, aber og mennesker. Hvor kom det første så fra? Fra en energisk partikel? Hvor kom den så fra? Osv osv osv...

Men nu drejede det sig SL. Derfor havde jeg faktisk spændt ventet på din holdning omkring det, da du er en kendt personlighed på internettet. Jeg mener det et koncept der bliver meget interessant og stort i fremtiden.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kommentar er såmend meget velvalgt lige her, for jeg er træt af at folk hele tiden mener at det ener eller det andet er "kommet for at blive", "aldrig kan udkonkurreres", eller "lever for evigt" for det er et bestrideligt faktum, at alt det der snakkes om i disse sammenhæng (virksomheder, koncepter, mennesker osv) ikke vil forblive - det vil dø med tiden.

Så det her handler slet ikke om Darwin, men om historisk virkelighed i forhold til de ting vi som mennesker skaber, og som folk fejlagtigt tror er eviggyldige.
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)