Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner-ads vs. xxxx

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvis en kunde nu trykker på et banner fra f.eks. partner-ads, og undlader at fortage et køb med det samme, og så senere trykker på et banner fra xxxxxx , vil webshoppen så blive nød til at betale salgsprovision til begge systemer, de gemmer jo noget cookie halløj, og optjener jo derfor salg i f.eks. 30 dage.

 

på forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Ren logisk vil jeg mene at butik nummer to overskriver cookien fra butik nummer et. Omvendt ville i hvert fald være underligt og de betaler ikke til alle - så kunne de jo potentielt komme til at betale 12 gange 15% i provision :)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg forstår dig ret - dvs. hvis en bruger trykker på to bannere fra to forskellige partnerprogramudbydere inden han placerer et køb - så vil du komme til at betale hos dem begge. De to kender jo ikke noget til hinandens tracking og tager derfor på ingen måde hensyn til denne.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 30-12-2006 21:13:22 Forfatter: lundsfryd Hvis jeg forstår dig ret - dvs. hvis en bruger trykker på to bannere fra to forskellige partnerprogramudbydere inden han placerer et køb -




Det var ligepræcis det jeg gerne ville vide.

 

Nu har i givet mig 2 forskellige svar, så nu er jeg sådan lidt ,, hvad skal vi sige  forvirret, jeg ved jo ikke hvem af jer der ved mest om det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har fået to forskellige svar ikke to ens

Mit svar tager udgangspunkt i, at bannerne kommer fra det samme partnerprogram. Mathias'' svar tager udgangspunkt i at bannerne er fra samme butik men to forskellige partnerprogrammer, ex. henholdsvis TradeDoubler og PartneradsDK. Begge svar er rigtige, de er bare ikke ens fordi forudsætningerne ikke er det :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer helt an på hvilke affiliate samarbejder du indgår. Nogle af de virksomheder jeg har kørt affiliate aftaler for, opererer med 3 levels af affiliates, alt efter hvor i processen de er. I alle fald bør der kun afregnes til EN affiliate. Som merchant er det din opgave at sikre det.

Hvis det er to forskellige programmer er problemet ikke så stort, for den ene partners cookie vil ikke blive registreret, når en anden partbners bruger køber.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
du kan  desuden bede din udvikler sætte noget kode op, som sikrer dig at det kun er sidste partner/affiliatekode som vises på din targetside, når det er dennes refferal som der klikkes fra. Du får typisk af din partner udleveret en image /kode / el.lign som sættes nederst på din target side. Denne skal kun fremkomme når brugeren kommer fra en refferal som du definerer og som skal være unik for den pågældende affiliatepartner (fx. ditdomain.dk?csref=partnerads_perioden_mm).

 

Du bør desuden oplyse (/aftale med) dine partnere om at du kun betaler til den sidste affiliate kunde og ikke til alle

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
skulle mene at ovenstående er din eneste mulighed for at gardere dig ordentligt, nemt - og ikke manuelt (som er Meget vanskeligt/næsten umuligt hvis du har et rimeligt givende affiliate samarbejde med mere end en partner).

Bemærk at der - såsnart der er tale om mere end een partner - vil forekomme dobbeltbetalinger. Dine partnere er absolut ligeglade, og vil bare have pengene for det leverede.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)