Vi skal til at arbejde med at få flere sidevisninger på www.industribasen.dk og har et spørgsmål. I analytics er der afvisnings % og afslutnings % hvad er vigtigst for at få flere sidevisninger, hvis der f.eks er 1000 besøgende og der er en afvisnings % på 30% eller 1000 besøgende med en afslutnings % på 30% Hvad skal man tage fat på? Mvh Morten www.Industribasen.se er snart online i Sverige |
Hej Morten
Hvad der er vigtigst i starten på at få flere sidevisninger, er afvisningsprocenten da den fortæller dig hvor effektivt dine destinationssider frister de besøgende til at klikke videre på din hjemmeside. En afvisningsprocent på 30% vil sige, at der er 300 ud af de 1000 besøgende som med det samme de klikker ind på din hjemmeside, forlader hjemmesiden igen. Skal du have flere sidevisninger, så er første prioritet selvfølgelig at få dem der klikker ind på din hjemmeside til at surfe videre på jeres hjemmeside.
En afslutningsprocent på 30% betyder, at der er 300 besøgende ud af 1000 besøgende som afslutter på et bestemt sted på din hjemmeside efter de har surfet rundt. Hvis det 30% som afslutter på kvitteringssiden er det ikke helt dårligt, men afslutter 30% på en bestemt side (fx forsiden), så kan det være at der på den pågældende side er fejl eller ikke virker optimalt, hvilket vækker forvirring - der får kunden til at smutte fra den bestemte side. Men du kan hurtig sortere efter højeste afslutningsprocent, så du hurtig kan få indblik i om der en side der performer dårligt. Har indkøbskurven en høj afslutningsprocent, så kan det være meget vigtigt at fokusere her først!
Jeg håber det gav lidt overblik over hvad i står og skal til at arbejde med