Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrevstilmeldinger - Hvordan gøres det bedst?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg driver et lille bureau, der arbejder med online markedsføring - Du kan læse lidt mere på www.unido.dk .

D. 15 september starter min første fuldtidsmedarbejder, og det glæder jeg mig enormt meget til. Det betyder at jeg kan udvide en smule med services. En af de ting jeg gerne vil arbejde med er nyhedsbreve, men jeg vil gerne have noget sparring på, hvordan jeg kan pakke mit tilbud til potentielle kunder sammen.

Umiddelbart forestiller jeg mig at en samlet pakke kunne være bygget på en konkurrence, og se ud som dette:

- Intet opstartsgebyr
- Vi laver en landingsside på eksisterende site, med formular, design af elementer, tekst og konkurrencebetingelser
- Vi markedsfører konkurrencen
- Kunden leverer præmier
- Der aftales en kampagneperiode og et overordnet mål for antal tilmeldte

Pris: 20-30 DKK pr. mailadresse alt efter kunden, specifikke ønsker osv.

Hvordan lyder ovenstående?

Min tanke er at fjerne al risiko fra kunden, så der kun betales for resultater. Alt efter kampagnens periode, skal betalingsbetingelserne aftales, men jeg forestiller mig månedligt bagud - Så man betaler for de tilmeldte man har fået.

Det er blot ganske overordnet - Det kan jo variere fra kunde til kunde, men lad mig høre Jeres meninger og tanker:-) 

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder 20-30 kr. lidt dyrt, men kommer naturligvis an på setuppet. Der findes mange lignende kampagner til lavere priser, men jeg er sikker på, at du nok skal sætte noget fornuftigt sammen :-)

Sig til hvis du har behov for hjælp til leveringer til konkurrencerne. Jeg leverer brugere til mange gode konkurrencernettet, så måske kan vi lave et samarbejde.

Husk desuden at udlodde relevante præmier ift. det site der signes op til. F.eks. vind en rejse, når man signer op til et rejsesite, og vind tøj, når man siger op til en tøj-webshop.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Har jeg forstået det rigtigt -

du laver alt det praktiske

jeg betaler præmier + 20/30 kroner på hver tilmelding til et nyhedsbrev der bliver ?

Det lyder som en rigtig dårlig deal - hvis du havde sagt 2-3 kr , ja måske Smile

Jeg skal dog sige at jeg ikke har sammenholdt dine priser med andre - blot hvad jeg selv tænker at en nyhedsbrevslæser er værd for mig. Hvis jeg er heldig handler 2 ud af hundrede ( gæt ), og det har jeg altså betalt 50 x 25 kroner for . Så skal de godt nok købe mange gange før det er hentet ind.

 

 

 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge,

Tusinde tak for feedback. Det er netop den type feedback jeg skal bruge. 

Min tanke er at levere noget nær en komplet løsning uden risiko. Jeg har en kunde, som har fået et tilbud fra en anden leverandør på den tekniske opsætning, tekst, konkurrencebetingelser samt design af nogle bannere for små 10.000 DKK - Men markedsføringen af konkurrencen, og altså de konkrete tilmeldte til nyhedsbrevet er ikke en del af pakken - Kunden skal selv ud og bruge krudt og penge på annoncering.

Jeg forestiller mig at der hovedsageligt skal laves kampagner på 1.000 tilmeldinger. 

Hvordan kunne I forestille Jer en pakke? 

Jesper, du siger 2-3 DKK pr. styk. Det er 3.000 DKK for at lave en formular på siden, tekst samt markedsføringen. Der er ikke plads til mange annoncekroner. Er vi virkelig helt nede i det leje for relevante tilmeldinger?

 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik, det lyder bare super godt - Mon ikke vi kan lave et samarbejde.

Jeg forsøger at få konceptet lidt mere på plads, og så kan vi lige tage en snak - Jeg har din mail:-)

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Dine priser er for dyre i forhold til markedet. Mailadresser har ikke den store værdi idag, medmindre du kan generere volumen. Der er sikkert en affiliate pro, som kan give en prisindikation af mailadresserne.

Dernæst skal du tænke på om dine kunder gerne vil have adresserne, når de er samlet ind via en konkurrence?

Jeg har prøvet dette med et par virksomheder før, og konverteringsprocenten var slet ikke arbejdet værd, folk tilmelder sig oftest med mailadresser oprettet til formålet - og dem som bruger deres egen mailadresse er nok mere motiveret af selve konkurrencen end det produkt du ønsker at sælge dem.

Vh
Henrik 

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nikolaj

Jeg har tidligere lavet et nyhedbrev for flere forretninger. Det arbejde jeg lå i det gav gennemsnitligt 2000 tilmeldninger. Markedsføring var der ikke meget af og indehaveren har selv lagt gavekort ud og tillægger man min del af arbejdet står det højest i 5000 ,- eller 2,5 per besøgende.

Jeg tror at 20 - 30 kroner vil være rimeligt i nogle tilfælde. men kigger du på kunder der kommer med et site med mange daglige besøgenede har du selvfølgelig meget lettere ved at få flere tilmeldinger. jeg tror du skal regne med at en fair pris vil variere meget mere og du vil sagtens kunne få en god forretning på 3 kroner per tilmeldning - det afhænger af hvad din kunde kommer med.

 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for god feedback.

Problemstillingen omkring dårlige mailadresser fordi det er en konkurrence, kan måske imødekommes, ved kun at markedsføre det via relevante medier, fx et cykelforum, hvis det er en webshop, der sælger cykler. 

Jeg synes i bund og grund bare at et er spændende at arbejde med nyhedsbreve, og kunne godt tænke mig at tilbyde en performance-baseret løsning til mine kunder. 

Hvis vi nu siger at produktet her ikke er stærkt nok - Hvordan skal produktet, eller ydelsen så pakkes sammen? Hvad er interessant for kunden?

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christen,

Tak for dit indlæg. Jeg er helt enig. Det skal selvfølgelig ikke være en fast pris, men pakken og prises tilpasses den enkelte kunde. 

Kunne et total-koncept omkring nyhedsbreve måske være mere interessant? Fx design og opsætning af nyhedsbrev, opsætning af formular på siden. Opsætning af konkurrencer, rådgivning og praktisk udførelse af fx optimering af tilmeldinger via hjemmeside, messer og andet - Altså en total-løsning for nyhedsbreve, hvor der ikke er eksterne udgifter til nyhedsbrevssystemer, markedsføring osv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)