Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret - pengene retur for fragt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er rigtigt :) Når en kunde ønsker at bruge sin fortrydelsesret og der på fakturaen står at kunden har betalt f.eks. 50 i fragt og 100 for varen. Skal det fulde beløb altså 150kr. tilbagebetales til kunden.

 

Hvorimod hvis du kalder de 50 kr for eks. gebyr (ligesom HOME dvd udlejning gør) så er du kun forpligtet til som sælger at tilbagebetale de 100kr. da de 50 kr. er et ekspeditionsgebyr - og du kan jo ikke betale din "tid" tilbage, som kunden i dette eksempel har betalt 50kr. for.

 

Håber det fik dit spørgsmål belyst, men stedet hvor det står kan jeg ikke finde, desværre.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilføjelse:

 

Men kunden skal selvfølgelig betale de fragtomkostninger der er forbundet med tilbagesendelse af produktet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps jeg er inde i reglerne - derfor min klage. På ordrebekræftelsen er fragt sat til 0 og på fakturaen står der overhovedet ikke en linie med fragtomkostninger - hvilket gør det endnu mere grotekst.  

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er bestilt online står der vel i deres handelsbetingelser hvordan de gør med fragtomkostningerne? Så må du jo henvise hertil og fortælle at de altså tager x-antal kroner for at sende dig varen. Men virker da mærkeligt hvis det ikke står på fakturaen.
Fra Kettinge
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil mene at svaret skal findes i forbrugeraftaleloven:

 


 

Men jeg kan ikke lige finde den rette §.

 

Omkring ekspeditionsgebyrer:

Vil det dermed sige at forbrugeren er ringere stillet hvis man vælger at lave et ekspeditionsgebyr, frem for bare at benytte sig af Post Danmarks takster og kalde det fragt?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-01-2007 21:07:18 Forfatter: Swampthing

Omkring ekspeditionsgebyrer:

Vil det dermed sige at forbrugeren er ringere stillet hvis man vælger at lave et ekspeditionsgebyr, frem for bare at benytte sig af Post Danmarks takster og kalde det fragt?


 

Sådan ser det ud ja, såvidt jeg har kunne læse mig til :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)