Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beskatning af fondsmidler?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nu er alt jo, trods alt, ikke sort og hvidt,

Periodiseringer af tilskud afhænger følgelig af, hvilken aftaler, der ligger til grund for udbetalingen af tilskud.

Er det modtagne tilskud af generel karakter eller er det i modsat fald "øremærket" (Reelt tilbagebetalingspligtig, hvis aftalen eller projektet ikke gennemføres).

SKAT omtaler dette som hhv. resolutive betingelser og suspensive betingelser, hvor der kan læses mere her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1976703&chk=209219

Tonny

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det link Tonny, det var meget hjælpsomt og lærerigt!

Ærgeligt at man ikke har en kinamands chance for at søge sig frem til den slags på skats hjemmeside uden på forhånd at kende fagtermerne. Men det er selvfølgelig det som giver revisorer brød på bordet! ;)

Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ked af at hive den her gamle debat frem igen igen, men jeg forsøger selv at finde svar på ovenstående og SKAT og to revisorer mener det modsatte af hinanden. Såfremt der kommer fondsmidler til et enkeltmandsfirma, så siger SKAT, at eftersom fonden indberetter udbetalingen, så betragter de dem som en indtjening og mener ikke, at jeg kan hensætte dem til næste år. Derfor skal jeg enten gøre alt hvad jeg kan for at få dem brugt eller lave aftale om løbende udbetaling fra fonden, hvilket ikke nødvendigvis er muligt. Men jeg har to revisorer der mener det modsatte af SKAT, omend de selv. ikke vil gå i mod det SKAT siger. De kan ikke se det logiske i, at man ikke skulle kunne gøre brug af hensættelse, blot pga. firmakonstruktionen, når de nu tildeles CVR og ikke CPR. Essentielt betyder det jo, at HVIS der kommer fondsmidler, så er der en stor chance for ikke at kunne gennemføre det projekt der er budgetteret til, pga. skatten. Kan det virkelig forholde sig således? og i så fald, burde alle fonde der uddeler til både CPR og CVR jo lægge deres udbetalinger 1. januar. 

Hvis nogen har svaret, så sig endelig til, for SKAT er heller ikke skråsikre i deres sag. Underligt nok. 

Ved ikke om OP ser denne efter 11 år, men det kunne være interessant at høre hvad udfaldet var. SKAT bed heller ikke på den del der handler om suspensive eller resulative. 

Mange hilsner

Rune

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo søge om bindende svar fra skat. 
Jeg vil dog hælde til at hvis fonden f-eks. betinger sig at pengene skal betale tilbage til fonden hvis ikke alle pengene anvendes i henhold til formål xxx - så vil den del der ikke er anvendt i år 1 kunne hensættes/overføres til år 2 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)